MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Et lite rom for MJ ...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Et lite rom for MJ ...

 Post Reply Post Reply
Author
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Et lite rom for MJ ...
    Posted: 03 november 2004 at 12:44
Web-loggen er flyttet.

Se min min web-loggNorsk MJ Forum.

Edited by KjellAn
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2004 at 06:10
...

Edited by KjellAn
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2004 at 14:53

Hei KjellAn !

Fine bilder, og artig logg. Sert ut til at du har kommet omtrent like langt i anleggsbygging som meg, dvs "plywood Valley"

Jeg har også nettopp bygget en Di2. Men min er faktisk HELT ferdig! Den går foreløpig analogt, men kanske det er plass til en liten dekoder et eller annet sted ?

Lykke til videre

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2005 at 11:28


Edited by VA - 28 september 2014 at 18:55
MVH

VA
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2005 at 12:29
Originally posted by VA VA wrote:

Det jeg lurer på er understell. Du har brukt understell fra V60. Du skriver også Br 362. Har disse likt understell?

Hva med Br 260, 360 osv, er disse også like?

 

På ebay er det mange varianter for salg, men jeg vet ikke hva som er likt V60 når det gjelder understell.

MVH

Vidar A

V60 er den opprinnelige tyske betegnelsen på denne dieselloktypen "V" lurer jeg på om sto for verbrennungstriebwagen (forbrenningsmotor) eller noe.
Når DB innførte UIC numerering av lokene fikk typen typebetegnelse 260. 360 ble innført når lokene ble omdefinert fra toglok til skiftemaskin tilsvarende hva som har skjedd med Di2/Skd255 her hjemme.
V60/260/360 modellene er derfor bare samme lok i forskjellige epoker. Og om det er 361/362 e.l. kommer kun ann på utstyret i loket. 365 mener jeg å huske er den fjernstyrte utgaven

Mvh

Eirik

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.