MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pelles Weblogg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pelles Weblogg

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2007 at 00:58
Sporplan%20Pelle

Her er sporplanen. Ved tunnelen skal det beite noen hester, ved holdeplassen ser jeg for meg en grusvei med noen sykler eller en traktor.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2007 at 00:01
Jeg er en rusten MJ"er. Kan vel kalle meg skikkelig amatør på feltet da siste prosjekt var en hobbyplate på 120x240 og Märklin M-skinner en gang på 80-tallet.

Jeg bor slik til at det er liten plass til å bygge et helt MJ-anlegg, så derfor er jeg viet en plass over arbeidsbordet på hjemmekontoret. har forsøkt å være kreativ, og vil i denne bloggen fortelle litt om hva jeg gjør underveis. Kommentarer og hjelp til videre arbeid mottas med takk!

Fakta og målsettinger
Plassen over arbeidsbordet er 240 cm lang, og største dybde jeg fikk lov til var maks 18 cm. Høyden er satt slik at jeg kan se rett på togene og at evt. kl-anlegg ikke skal butte i taket.

Jeg har valgt en epoke fra 80-(tidlig) 90-tallet. I den ene enden vil det være en holdeplass, i midten en liten stasjon og i andre enden en tunell. Målet er å montere KL-anlegg, men dette får tiden vise. Strekningen bør være kjørbar for testing av modeller, men veksler skiftes manuelt.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.