MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - vendesløyfe
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

vendesløyfe

 Post Reply Post Reply
Author
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: vendesløyfe
    Posted: 05 april 2007 at 16:12
hei, jeg skal lage en bane som er formet som en hestesko med vendesløyfe i hver ende. skal også ha en fjellbane, er det noen som har tips til hvordan vendesløyfene kan gå opp i forskjellige nivåer????
 
mvh
 
kokken
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 16:15
Mener du hvordan du skal kunne ha vendesløyfene på to nivå, med stigning mellom?
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 17:57
ja var noe sånt jeg hadde tenkt, evt skjule stigningen med fjell eller skog
 
mvh
 
kokken
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 17:59
Har du laget en skisse av det du tenker på?

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 18:05
har kun skissene og ideene i hodet mitt, desverre..... en mulighet er jo en heliks, men den tar jo så veldig stor plass
 
mvh
 
kokken
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 18:23
Hvor stor plass har du, da?
Lengde/bredde?
Du skal bygge en U? En hestesko?
Når du skriver vendesløyfe ser jeg for meg en måte å snu togene på i endene av linja. Slik du beskriver det, lyder som du ser for deg et anlegg med to nivå, forbundet på en eller annen måte?

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 18:28

togene skal kunne snu i enden av linja, samt gå opp til neste nivå, bredden på anlegget er 100-120cm

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 18:34
Skulle det ikke være en hestesko? Kan du gå inn i hesteskoen?
Tror nesten du må lage en skisse av formen på anlegget for at det skal bli forståelig, som viser nøyaktig hvor mye plass du har.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 18:37
jo det skal være en hestesko, mente at bredden rundt hele hesteskoen er 100-120cm rundt. men jeg kan prøve å tegne anlegget
 
mvh
 
kokken
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 22:12
Hei,
vet ikke om jeg helt skjønner hva du har tenkt, men jeg hadde en gang ett anlegg over to nivåer. Banen hadde to vendesløyfer som var plassert over hverandre, altså den ene på nivå 1 og den andre på nivå 2. Så hadde jeg ett skjult spor som forbandt dem over en liten stigning bak selve vendesløyfene. Dermed kunne jeg enten kjøre "realistisk" fra vendesløyfe til vendesløyfe med kryssing osv, eller jeg kunne bruke anlegget som rundbane og bare la tog gå av seg selv i ring.
 
Ben-Sigvald
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2007 at 23:57
skjønner at jeg har forklart dette litt dumt og vrient, men det er som du sier at jeg skal få til en rundbane med vendesløyfe i hver ende. den ene vende sløyfa kan krysse til et høyere nivå som du sier
 
mvh
 
kokken
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.