bilde hjelp |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 april 2007 at 15:48 |
hei! nå skall jeg snart begynne med og sitte, trer og fjell hus og
sånt på annleget, jeg har bestemt at det blir vinter annleg, men jeg
trenger bilder av noen anleg spiller ingen rolle om det er vinter eller
sommer. det eneste er at jeg kann få noen ider til landskap! så pa forhond tusen hjertelig takk for bildene!!!!!!!!!!!!
Edited by Stian - 03 april 2007 at 19:04 |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
På dette anlegget er kanskje ikke landskapet så veldig spektakulært, men det er "vinter" og du finner kanskje således noe inspirasjon her.
Anlegget ble bygget av Gleng Mj-Klubb (også bare kjent som NiM) på 4 dager, og du kan lese mer og se flere bilder på følgende link:
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
fin fint bilde men er det noen som hvet om team k49 skal videre produsere punter sin di3 sin snø plog og er det vanelig og bruke noe som snø på takene av vognene og hva kann man bruke som snø og plz flere bilder!!!
hilsen stian Edited by Stian - 03 april 2007 at 19:03 |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
er det ingen som vet hva man kan bruke som snø ogdet med plogen til di3 og flere bilder plz!!!
hilsen stian |
|
Mvh stian |
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror Woodland Scenics har noe snøprodukter. Sjekk på siden deres.
http://www.woodlandscenics.com/index.htm Edited by Yngve - 03 april 2007 at 19:11 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg brukte Fallers vinterboks til å lage snø på et fjell jeg hadde. Det var noe dyr dritt, lite jeg fikk ut av det. Bare istappene var verdt å ta vare på, de var fine...
For snø vil jeg foreslå å bruke gips, ganske enkelt. Mal det noenlunde hvitt, men husk littegranne blått i tonene, snø er ikke monokrom! Hvis du vil kan du se etter fint glitter å strø på. Når det gjelder bilder er det bare et jeg vil vise deg: |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
[QUOTE=carlf]Jeg brukte Fallers vinterboks til å lage snø på et fjell
jeg hadde. Det var noe dyr dritt, lite jeg fikk ut av det. Bare
istappene var verdt å ta vare på, de var fine...
For snø vil jeg foreslå å bruke gips, ganske enkelt. Mal det noenlunde hvitt, men husk littegranne blått i tonene, snø er ikke monokrom! Hvis du vil kan du se etter fint glitter å strø på. ok da vet jeg det men kann jeg bruke vit og lyse blå og tynne denne ut noe så grasalt for og lage snø?? og hvor kjøpte du den boksen fra faller så forsesten at det var et jule tre på det bilde som komm først e det mulig og skaffe?? og snø menn det hadde vert kult! |
|
Mvh stian |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fallerboksen ble kjøpt hos Amundsen hobby
Fortynnet maling dekker jo ikke stort, men er underlaget hvitt (om du bruker gips f.eks.) gjør ikke det noe. Men husk lite blåmaling, det skal bare anes... Juletre føres av Viessmann, tror jeg, det selges og hos Amundsen... NMJ fører og Viessmann men finner ikke juletreet i katalogen deres... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Og glemte det, Litt Off Topic men...
Snø er blåere når himmelen er blå, akkurat som vann. Dersom man har planer om å modellere en real gråværsdag bør man gå for monokrom hvit, slik som det ser ut som NiMmerne har gjort. Som dere ser på bildet jeg la ut er det klarblå himmel, og da blir snøen og skyggene virkelig blå. Det hele er et detaljspørsmål men siden naturen kommer i nyanser og det er naturen vi skal lage ville jeg ha gått for blått (noe jeg ikke gjorde da jeg skulle modellere selv, derfor vil jeg ikke vise bilder av hva jeg gjorde...) |
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hehe koselige bilder men ante ikke at jeg kunne ha så høy snø på annleget som på det ene bildet med iore men hvor var ho bildene??? fant ingen men må bare si det tommelen opp til alle |
|
Mvh stian |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hørte om noen som brukte en blanding av bakepulver, trelim og vann... Er litt skeptisk, men kanskje noe man kunne prøvd???
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hehehe som de sier på reklamen nja skeptisk!!
kunne vert en prøve ting på et diorama da |
|
Mvh stian |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Det er alltid lurt, sjekk om skjermen er møllspist før du hopper
Det var forøvrig en byggeartikkel i den gamle MJ-skolen i Mj-bladet, men vet ikke i hvilke nummer. Men det er de tsikkert noen som vet... |
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ja det er sant men det vinter settet var ikke så dumt tenkte og ha snø pulveret på vognene ogtakene på husene og istappene på fjellene og trerene overalt untat på linjen da
koster jo litt da for en 13 åring men skall no bestille 4 tunell
opninger i samme slengen da! hadde nettop et burstags besøk og der
hovet jeg inn 550kr og en modell av pacifik chapelon nord somm
ikke kann kjøres men kann stilles ut på moduler!
|
|
Mvh stian |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Hm, det er ikke noe snøpulver i det settet. Det er en pose sagmugg og tre plastbokser som inneholder henholdsvis Colofix (gul gugge), noe hvit maling (som egentlig ikke var så halvgær"n) og et med glitterpulver. De tre sistnevnte skal blades slik at man får en ekkel brun gugge som skal klines utover. Ikke så morro, og tar en evighet å få til noenlunde... Men istappene er fine!
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hehe gugge æææsja fysj!!!!! må da vere umulig og lage noe med det da!
hvis ikke du har lagd noe selv sånn ca 20 ganger da kann det bli perfekt og har du et bilde av istappene?? vill gjerne se dem og noen 1:87 bilder hadde vert kult ps det står på beskrivelsen av vinter settet og jeg siterer.. vintersett, med snøpulver, istapper og 6 trær. Edited by Stian - 04 april 2007 at 11:16 |
|
Mvh stian |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Da vil jeg henvise hit: http://mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=2006&KW=skip+vinter
|
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |