MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rammer
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rammer

 Post Reply Post Reply
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rammer
    Posted: 24 mars 2007 at 10:48

Jeg ser at det har dukket opp skrollbare rammer i innleggene som ikke var der før.

I min byggelogg
hadde jeg tilpasset slik at noen bilder kom ved siden av hverandre, men nå har de havnet hulter til bulter + at man må skrolle sideveis i dette vinduet  for å få med seg hele bildet og teksten.
I en webblog blir det litt dumt, da hovedinnlegget gjerne blir veldig langt.
 
Et annet eksempel er dette innlegget som omtrent blir uleselig siden man må i bunnen av inlegget for å skrolle:
 
Går det an å gjøre noe med det? Eller må rett og slett bilder og tekst omformateres for å passe i dette "vinduet"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 12:53
Jasså?

Hva sl*gs nettleser bruker du? Er det andre her som synes innleggene er rotete? Hva sl*gs nettleser bruker i så fall dere?

Disse to innleggene ser nesten like feiende flotte ut som før hos meg. (Bruker mac med Firefox/Safari nettlesere)

Dette får jeg:
- Skrolling under hvert bilde, ikke bare i bunnen av innlegget. Innlegget til Kjetil er mer lesbart nå, siden man kan lese hvert bilde ved å skrolle sideveis.
- Alle bilder under hverandre, men ikke hulter til bulter. Billedtekster under der igjen. Her er det nok endret. Jeg slipper imidlertid å skrolle sideveis.

Jeg tviler på at det lar seg endre uten videre, hvis det er forumet som er årsaken. Det er vel først og fremst bildene som komme under hverandre som er problematiske. De er likevel helt synlige og med litt justering blir det nok bra.

Hva gjorde du for å plassere dem ved siden av hverandre før, da? Trodde ikke det gikk, jeg ...

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 13:38
Japp. Internet Explorer viser en "iframe". Innleggene ser ok ut hos meg, men det er en teit måte å gjøre det på.
Muligens det er en innstilling i forum-programvaren for å skru av dette?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 14:14
Jeg bruker IE7 og mine bilder over en viss størrelse havner i en iFrame. Helt greit for meg egentlig, da teksten som leses holder seg innenfor skjermens bredde. Da får man heller scrolle litt sideveis for å se bildet.
Heller scrolling enn mindre bilder.... Eksempel under.
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 14:44
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Hva sl*gs nettleser bruker du?
Jeg bruker IE6, og jeg får ikke sideskrolling under hvert bilde, men som sagt i bunnen av hvert innlegg.
Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Hva gjorde du for å plassere dem ved siden av hverandre før, da? Trodde ikke det gikk, jeg ...
Bildene ble redusert til 400x300, og da gikk det akkurat, men det later til at det nye forumet ikke tillater bilder som er over 800 brede uten å lage sideskrolling.
Det er et tilbakeskritt spør du meg, særlig siden mange andre også legger ut bildene i 800x600 format.
 
Men ellers blir det nok bra etterhvert, særlig når man får vekk reklamen og all sl*gs sensurBig%20smile
 
 


Edited by jevistad - 24 mars 2007 at 15:10
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 20:53
Alt blir bra til slutt. Thumbs%20Up
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2007 at 21:00
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Jeg bruker IE6, og jeg får ikke sideskrolling under hvert bilde, men som sagt i bunnen av hvert innlegg.


Det samme skjer i Firefox. Og da blir de rimelig håpløst å scrolle bildet hvis det er mye tekst under bildet.

Det finnes flere bra løsninger på dette med store bilder i andre forum. Det beste er de som lar store bilder vises som de er, men brekker teksten etter størrelsen på vinduet.

En annen bra måte er å vise bildene i en definert maksbredde med mulighet for å vise dem i full størrelse slik som det er i dette eksempelet.

Heine
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.