Stortyskerens damp |
Post Reply ![]() |
Author | |
Scorpie ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 16 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 mars 2007 at 20:50 |
Lurer på om noen kan hjelp meg.
Har nettopp montert dampgenerator i min stortysker. Kommer ikke noe damp ut når jeg kjører toget, men hvis jeg holder toget i lufta slik at bare slepet er i kontakt med skinnene, øker turtallet og dampen kommer ut. Så snart jeg setter ned toget forsvinner dampen etter ca halv meter kjøretur. Leif |
|
Leif
|
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjører du analog eller digital?
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Høres ut som det kommer av at damgeneratoren er koblet i serie med motoren slik at når resistansen i motoren øker får ikke generatoren nok strøm slik at den kjøles ned, oljen kjøles ned og slutter å ryke...
Se etter hvordan den er koblet, se om det hjelper å koble den parallelt... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Dampgeneratoren puttes rett i pipa og så skal det virke,men hvis det kjøres analogt må det kjøres fort for at oljen skal bli så varm at den blir til røyk......i digital verden kan loket stå stille mens det ryker som bare f... |
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Scorpie ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 16 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Takk for svarene. skal ta en liten operasjon på loket å se om det hjelper.
Kjører analogt. |
|
Leif
|
|
![]() |
|
Kjører foresten for full maskin.
|
|
Leif
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |