MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 24>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 19:07

ett bilde til her....(kommer flere,må lodde litt først)

 


Edited by morten.h - 13 mai 2007 at 19:08
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 19:09
Du er i ferd med å bli helten min Morten! Selv med dine meninger om EL16 LOL
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 19:15
Fy f så bra!!!! Knallbra!
Tut, tut.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 19:39
Dette var jo kjempe fantastisk MortenClapClapClap
 
Begynner å glede meg fryktelig til å ta turen innomWink
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 20:35
oooo
 
nice!!!!!! synd det er feilepoke for meg
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 20:35
Ser 4 fronter jeg :-) ! Er dette noe left overs som du har kommet over?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 20:37
det får du nå håpe!Tongue
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 21:41

Har fått familieforøkelse i tog parken i dag...

 
 
Bm 67.....med mellomvogn og
 
 
styrevogn    EDIT: jeg lover å ta noen bedre bilder Thomas!
 


Edited by morten.h - 13 mai 2007 at 23:10
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 21:56

Men siden det ikke er så veldig spennende,......noen bilder til av BM70...,som ikke har mange dager igjen før "ready to run"

 
over, styrevogn og under kan du se motorvogn og første mellomvogn...
 
 
under, andre mellomvogn og styrevogn....
 
 
under, motorvogn og styrevogn...
 
 
samt alle delene i en dugelig papireskeSmile
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 22:00
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Du er i ferd med å bli helten min Morten! Selv med dine meninger om EL16 LOL
  egentlig synes jeg El 16 er ett konge lok,men så er jeg også gla i å erte litt...LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 22:28
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Du er i ferd med å bli helten min Morten! Selv med dine meninger om EL16 LOL
  egentlig synes jeg El 16 er ett konge lok,men så er jeg også gla i å erte litt...LOL


Hehe regnet egentlig med det utifra antall EL16 bilder du postet her nylig.... Tongue

Ellers gleder jeg meg noe sinnsykt til å se BM70 i aksjon. Tøffeste motorvognsettet i Norge etter min mening. Ihvertfall i den gamle nydesignen...


Edited by Yngve - 13 mai 2007 at 22:29
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2007 at 21:00

Her kommer Mortens ABC til en god lakk finnish på modellene.....

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvilke teknikker jeg bruker for å gjøre en bra lakk jobb på modellene...dagen objekt er 1 stk mellomvogn til BM70 som skal få ei runde med NSB Nydesign rød.
Det første jeg gjør når byggingen er ferdig, er å vaske modellen godt i lunkent zalovann...bruk gjerne en gammel slitt tannbørste,så du får skrubbet modellen skikkelig og skyll godt etterpå så ingen såperester er igjen...sett modellen til tørk....Når modellen har tørket pleier jeg å montere det jeg skal lakke på en trekloss,slik at jeg har noe å holde i mens jeg lakker...fest gjerne med dobbeltsidig tape (på innsiden),dett for at modellen skal sitte fast på klossen og ikke dette av når du snur og vender på modellen under lakkeringen....Til denne lakkerings jobben skal jeg både bruke akryll og oljemaling......siden dette er to typer lakk som egentlig går dårlig overens med mindre akryll legges på først og enamel etterpå( akryll biter ikke på enamel,men omvendt går det greit)....Det siste jeg gjør før jeg begynner å sprøyte er å tørke av modellen med teknisk sprit,dette gjøres med fille som ikke loer...Nå er du klar for første strøk med primer...Her må jeg legge på akryll primer og kommer til å bruke Tamiya surface primer( denne kan du kjøpe både på sprayflaske og i boks for airbrush)...som regel må primeren tynnes for at den skal gå bra igjennom airbrushen og gi en slett overflate på modellen,men det er en fin balansegang for tynner du formye er det lett å få sig i lakken...Er malingen for tykk får du gjerne en ru og litt kornete overflate...hvis du skulle få det kan du pusse overflaten med fint våtslipepapir( 600 eller finere)....Etter at modellen er primet for første gang,bruk ett kritisk øye og studer nøye fordi alle ujevnheter kommer til syne nå....Hvis du finner noe så utbedrer du dette nå og legger ett nytt lag med primer på....Under ser du vognkassa ferdig primet og klar for første lag med lakk...
 
 
 
Etter at primer har tørket,kan jeg legge på første farge...i dette tilfelle sort(sikematt)...her bruker jeg Tamiya semigloss black. Dette er en akryll maling,og kan tynnes med vann...men,du oppnår bedre festeevne ved å bruke Tamiyas egen tynner eller rødsprit. Når du sprøyter,pass på at du sprøyter fra flere vinkler og får med deg alle kroker og kriker(grunnen til at jeg taper fast modellen til klossen).....og husk, det er bedre med fem tynne strøk enn ett tykt. Under ser du feltene som skal være sorte,lakkert...
 
 
Etter at første farge hadde tørket,begynte jeg å maskere ut de feltene som skulle være sort(anbefaler på det varmeste Tamiya masking tape). På denne modellen var det relativt lett siden jeg hadde linjer jeg kunne følge...vindusrekkene maskerte jeg først i hele vognens lengde, deretter brukte jeg en skalpell (med nytt blad) og skar vekk det som ikke skulle maskeres forsiktig uten å ødelegge lakken under...deretter maskerte jeg dørene...Under sees vognkassen ferdig maskert...
 
 
Deretter sprøytet jeg hele vognkassen med Nydesign rød i flere lag og fra flere vinkler...Farge jeg bruker her er oljebasert,og sprøtes på over akryll malingen...vanligvis tynner jeg oljemaling med lynol,dette fordi det fordamper fort(mesteparten fordamper i mellomrommet mellom dysa på lakksprøyta og objektet du lakkerer)...dette sørger for at det er ganske lett å unngå sig i lakken..Under,vognkassa ferdig lakkert.....nå er det bare å vente til lakken er tørr nok til at maskeringen kan fjernes..
 
 
Noen liker å fjerne maskeringen med en gang,andre når lakken er helt tørr....og jeg når lakken er støvtørr....(smak og behag) hvis du fjerner før lakken er tørr, så pirk forsiktig løs en flik av tapen og riv den av med pinsett uten å komme nær lakken...så lar du modellen tørke over natten...dagen derpå monterer du dekaler og legger på ett beskyttende lag med halvblank klarlakk på toppen(blir ikke gjordt her)...moralen er:vær nøye og tolmodig for hvert eneste lag lakk du legger på og du får ett knallbra resultat.
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2007 at 22:23

Siden jeg skal i gang å støpe opp endel deler,kan jeg like godt fortelle underveis hvordan det gjøres også....på bilde under kan du se to kanner A+B unit for resin støp, en stk sprayboks med slippmiddel og ett spann+liten flaske herder for det som blir støpeforma( en slags silikonmasse).....kommer med oppdateringer  om hvordan lage støpeform om ikke så lenge......

 


Edited by morten.h - 19 mai 2007 at 22:24
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2007 at 17:04
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
Flott arbeid dette her... Utfra det vi ser er finishen veldig bra!!!Tongue
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2007 at 19:14

Har lagd støpeform i dag,og gjorde som følger....(dette er lett)

Først punkt limte jeg delen jeg skulle lage støpeform av fast i  ett flatbunnet spann...brukte snekker lim til det (gjorde dette for at delen ikke skulle flytte på seg)
 
 
Deretter fant jeg frem silikonmassen og herdern som har blandingsforhold 9:1
 
 
deretter målte jeg opp mengden jeg skulle ha og blandet sammen..
 
 
for å unngå formye luftbobler blandet jeg sakte og forsiktig med en rørepinne...du har god tid her...det tar noen timer før blandingen herder
 
 
Deretter helte jeg  blandingen over i spannet med delene.....så er det bare å vente til det har herdet....i mitt tilfelle ca 5-8 timer med dagens romtemperatur....Dette herder fortere hvis du bruker varme,men jeg har god tid...I morgen kommer resultatet.Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2007 at 21:08

Vel....i dag var støpeformen herdet og delene jeg brukte til å ta avstøpning fra ble fjernet..

 
 
Så kommer det som er enda enklere enn å lage støpeform....nemlig støpe. Resin er tokomponent og kommer derfor i to kanner(se bilde lengre opp),denne er av en tyntflytende utgave og den herder på 2 minutter...Prosessen består av å blande komponentene 50:50,og deretter helle blandingen over i støpeformen(har ikke tatt bilder av dette grunnet den korte tiden jeg har på meg før blandingen stivner)..Til denne formen går det med ca. 4cl med ferdigblandet resin...så,som altid er det like spennende å se om første støp blir bra...
 
 
 
etter ca 5-6 minutter tok jeg delene ut av støpeforma og resultatet av første støpen var bedre enn forventet...Blandet ny runde og helte i forma(helte litt saktere denne gangen for å unngå formye luftbobler)
 
 
 
Jeg gjentok denne prosessen og støpte nytt ca. hvert 10 minutt og etter halvannen time hadde jeg produsert dette...Neste støpeform jeg lager blir todelt og krever litt mere arbeid,men er fortsatt lett å lage. (hvordan gjøre det kommer om ikke lenge) Løp og støpWink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 11:32
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 

Hvor får man tak i disse ingrediensene? Jeg har puslet litt med avstøpninger av steinmurer o.l. ved å bruke Woodland silikonmasse, men den er tungvint i bruk.

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 11:47
dette får du kjøpt hos Wilh. Willumsen tlf.67102120.....de har hjemmeside også,men ingen webbshop. Til støpeform bestiller du Wacker 4601 A+B,resin: F 16 A+B,samt slippmiddel.....Fikk dette i 1kg pakninger hjem i postkassa for 795kr.
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 12:13
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

dette får du kjøpt hos Wilh. Willumsen tlf.67102120.....de har hjemmeside også,men ingen webbshop. Til støpeform bestiller du Wacker 4601 A+B,resin: F 16 A+B,samt slippmiddel.....Fikk dette i 1kg pakninger hjem i postkassa for 795kr.
 
Kjempeflott! Takk skal du ha.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 12:48
Jeg kjøper samme plassen, men resinen min er ikke lik som din og har heller ikke noe slippmiddel.  Silikonen min er dog lik.
Jeg har Rencast FC 55 A/B, noen som vet hva forskjellen er mellom disse?
Synes du fikk en veldig fin støp Morten
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 12:51
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Jeg kjøper samme plassen, men resinen min er ikke lik som din og har heller ikke noe slippmiddel.  Silikonen min er dog lik.
Jeg har Rencast FC 55 A/B, noen som vet hva forskjellen er mellom disse?
Synes du fikk en veldig fin støp Morten
 
Rencast blir ikke lengre solgt av Willumsen...de har bare byttet leverandør...F16 har samme egenskaper,samt at det er litt billigere...
 
 
EDIT: støpen ble veldig bra selv om en og annen luftboble forekommer...


Edited by morten.h - 23 mai 2007 at 12:53
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 16:24
For de som lurer litt på støp og forskjellig utstyr samt tips og triks, kan jeg anbefale sidene til Alumilite: http://www.alumilite.com/index.php?page=info&type=HOWS
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 18:02

Til alle dere som har kjøpt El 17 kåper,så er vel disse delene i mangel hos de fleste av dere.......Ploger for marklin understell og rammeverk til lyslederne(både for marklin og roco)....Disse er de siste jeg har igjen,derfor tenkte jeg at jeg skulle legge de på neste støpeform jeg lager....Hvis noen trenger en eller flere av disse,send meg en PM med hva og hvor mange....

 EDIT: plogene passer kun til marklin understell med krok kobling( en lukket og en åpen plog)...rød ramme er for roco og hvit ramme med skruehull er for marklin
 
 
 
 
EDIT: Liverpool banker Milan....Liverpool banker Milan...Wink


Edited by morten.h - 24 mai 2007 at 08:26
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 12:25
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
EDIT: Liverpool banker Milan....Liverpool banker Milan...Wink


.. så nå ære"nte annen rå" enn å bygge seg ut av skuffelsen .... Wink
Bjørn Egil
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 12:32
Synd at det gikk skeis for gutta fra Merseyside ...
... men går vel flere tog ...

PS
Har sendt deg et PM - så kanskje jeg også kan begynne å trøstebygge en El17 etterhvert ...
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 17:46
blir fin bm70 dette her gleder meg til slutt resultatet
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 20:08
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
EDIT: Liverpool banker Milan....Liverpool banker Milan...Wink


.. så nå ære"nte annen rå" enn å bygge seg ut av skuffelsen .... Wink
 
 
Skal love deg at det blir massive byggemengder i helga,ja!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 19:28

Kort rapport.....Cmdeo har fått montert alle dekaler....

 
 
....samt at ny støpeform er laget....det tok lang tid å preparere alle delene som skulle med,men nå står forma til herding og jeg kan så smått begynne med bygging og lakking igjen....Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 20:26
Kan du vise et nærbilde av dekalene?   Spendt på hvordan de ble!
De dekalene nede ser nesten gule ut, var ikke disse hvite?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 21:39
De er hvite, skal ta nytt bilde etter at klarlakken kommer på.......følg med senere i kveld.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.