MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  <1 21222324>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2010 at 23:36
Hva med en Weblog nr2 nå? er passe lang denne herLOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2010 at 03:03
Originally posted by Stian Stian wrote:

Hva med en Weblog nr2 nå? er passe lang denne herLOL
  har startet en FREMO blogg som en blogg nr.2......men siden jeg for tiden har blitt student igjen ( har ikke sittet på skolebenken siden forrige århundre),kan jeg garantere at hverken denne eller FREMO bloggen blir særlig lengre på en stund........til høsten derimot blir det nok mere fart i sakene igjen Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2010 at 13:37
Lykke til med studiene igjen. Er litt i samme situasjon selv. Har begynt i ny jobb og må lese meg opp til temmelig mye da alt er nytt. Kurs og forelesninger i et halvt år fremover..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 00:48

Is it a bird.....is it a plane.....no, its Morten has fritid til oversWink

...har hatt laaang pause nå, det å starte butikk krever masse arbeid som igjen gir relativt lite fritid, men Nyttårs helgen fikk jeg noen dager på hobbyrommet! For noen uker siden besøkte jeg Drammen MJ Klubb og i et svakt øyeblikk tilbød jeg meg å bidra med noe....var en smule lat og tok ingen bilder under selve byggingen,men var våken under lakkeringen......så her, til glede eller forargelseWink : Hvordan jeg lakkerte Artitec sitt resin byggesett av Solbacka Banevokterbolig,ved hjelp av airbrush,tape,skalpel,pinsett og litt maling.....
 
 
 
her er huset ferdig bygget og primet med tamiya surface primer,bygningen ved siden av er en bensin stasjon av eldre Norsk type og ble lakkert samtidig og på samme måte...Shaun the Sheep lurte seg med på bildet,de stammer fra et Airfix byggesett som jeg bare "måtte" ha...Wink
 
 
 
For å gjøre jobben enklest mulig maskerings messig er det viktig å legge fargene på i riktig rekkefølge,så jeg startet med å sprøte taket og toppen av pipa med en lys grå farge og muren med en litt mørkere gråfarge...
 
 
...etter at fargen hadde tørket maskerte jeg vekk muren,taket,toppen av pipa og trappa. Maskering av tak og mur er enkel og tar få minutter å legge på. Når jeg maskerte trappa delte jeg tapen opp i mindre biter og brukte pinsett for presis montering....lakkerte så pipe med brick red og vinduskarmer og møneplank med humbrol 113. Vinduer og dører er feste til en papp plate med vanlig dobbelt sidig kontor tape...
 
 
...etter nok en tørkerunde ble døren lakkert blå
 
 
...møneplank ble maskert ut og huset ble sprøytet med medium brown..og vips var vi ferdigeWink
 
 
like spennende hver gang en fjerne maskeringenWink
 
 
..i mellomtiden hadde jeg selvfølgelig gjordt ferdig vinduene, plastfilmen er limt til baksiden av karmene med 15 sek. superlim...påfører limet med tannpirker på baksiden av karmen..
 
 
...etter montering av vinduer,det eneste som mangler nå er smussing av huset samt en og annen ekstra detalj...
 
 
en av detaljene er fungerende utebelysning....før jeg smusser huset må lakken få sette seg skikkelig derfor skal det få stå i fred en ukes tid....fortsettelse følger Wink
 
 
....og hvis dere lurte på hvordan bensinstasjonen ble, så har jeg kommet så langt på den, begyner å ligne noe....dette er maken til den som står på Norsk folkemuseum, men min versjon skal få en liten vri.....Shaun the Sheep hadde gått og lagt seg da bildet ble tattWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 10:45

Miljøet har noen enere som drar innen de ulike emnene. Modellbygging,landskap,elektronikk etc. Når det gjelder lakkering er det vel ikke mange som når deg til knærne Morten. Har noe av det du har brushet og det står ikke akkurat bakerst i vitrinehylla for å si det sånn.

 
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2011 at 19:37

Har veldig lite å melde om,det eneste som har skjedd på mj-fronten i stavern er at fremo modulene har blitt tatt frem og at en del av kjøremateriellet har mistet slepeskoen sin og blitt konvertert tilbake til DCC.....ha en god sommer alle sammen Wink

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2011 at 20:46
Clap De dukker vel opp på et Fremo-treff snart da vel?Wink
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2011 at 22:49
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Clap De dukker vel opp på et Fremo-treff snart da vel?Wink
 
 
 
.....var liksom planen detWink......hvis jeg får butikk vikar og fritid,skal i allefall materiellet få luftet seg på treff...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2011 at 21:34

Sånn ca. i 2006 kjøpte jeg flere messingbyggesett av Lps tømmervogner fra Skaladesign. Så vidt jeg kan erindre bygget jeg en og resten ble liggende ( som så mye annet). Så her om dagen,fikk jeg plutselig byggelyst og bygget en vogn til,altså 2 vogner på 5 år...ikke definerbart som masseproduksjon Wink .....men resultatet ble slik :

Etter et kjapt regnestykke,fant jeg ut at jeg ville bli pensjonist hvis jeg skulle bygge resten av vognene i samme tempo som de to første....så to nye vogner ble ganske kjapt påbegynt
 
 
Det går riktig nok noe treger å bygge to vogner samtidig...men, har ikke mistet motet av den grunnen.....nå før kveldens loddeseanse settes i gang,ser vognene slik ut :
 
 
...så får vi se hvor langt jeg kommer i kveld med disse! Tipper det er mange andre som også har flere av disse liggende,det ble vel solgt noen hundre byggesett ( 400?),men hvor mange ble egentlig bygd?Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2011 at 22:14
Jeg har bygget 5 vogner og de skal med på treffet i Kristiansand.

Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 september 2011 at 00:28
Originally posted by Basic71 Basic71 wrote:

Jeg har bygget 5 vogner og de skal med på treffet i Kristiansand.

Rune
ser man påWink.......vel,har snart 4 ferdige samt et par til å bygge! Jeg vil ha flere! Hvis det er noen der ute som sitter på urørte Lps byggesett fra SkalaDesign og som innerst inne vet at de aldri vil få ut den berømte fingeren...send meg en PM,jeg kjøper gjerne en 5-6 byggesett til Wink
 
..fikk på noen deler i kveld også Wink I morgen bærer det avgårde til Hamar,så det blir ikke noe mere bygging før søndag kveld...
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 15:29
Imponerende framdrift når du først setter i gangWink
 
Hadde vært moro å sett et helt tømmertog med Lps-vogner på et FREMO-treff en gang.


Edited by jevistad - 03 september 2011 at 15:29
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 23:07
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Imponerende framdrift når du først setter i gangWink
 
Hadde vært moro å sett et helt tømmertog med Lps-vogner på et FREMO-treff en gang.
 
Det skal nok bli mulighet til det,har nå fått has på 3 vogner til.....er oppe i 9 stk. da ( må riktig nok bygges først) kan hende jeg må pakke kofferten og besøke Stambanen en tur også for litt fotokjøring av ymse Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2011 at 22:17

Det går sakte (ish) med sikkert fremover med Lps vognene, de to jeg bygget på er ferdig og har fått på seg både metal primer og Tamiya surface primer....samt en runde med tamiya redbrown. Dekaler og smussing kommer etterhvert! Har også tatt frem to nye vogner som jeg håper å bygge i løpet av et par dager,samt at jeg skal rette opp et par små feil på vognen jeg loddet sammen for 5 år siden....regner med at den havner i lakkboksen i morgenWink

 
 
 
 
 
 


Edited by morten.h - 10 september 2011 at 22:18
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2011 at 22:29
Det er godt å se at du er igang igjen Morten. Keep up the good work!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2011 at 23:09
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Det er godt å se at du er igang igjen Morten. Keep up the good work!
 
...prøver så godt jeg kan Wink
 
Fire vogner er ferdig lakkert, den femte vogna er under bygging og er snart ferdig...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 00:37

Etter en produktiv helg,er jeg nå ferdig men Lps vogn nr. 6.........Hvor mange skal det egentlig være i en autentisk stamme?

 
 
 
..bevilger meg noen dager pause nå,har noen flere på gang,men de må dukke opp i posten ført Wink
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 10:57
Godt jobba Morten, får vi se dette i Kristiansand til helga Smile?

MVH
for MJBV HK
Terje O
Back to Top
Cato-André View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 juli 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cato-André Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 13:25
Du har veldig mye fint materiell altså Thumbs Up

Edited by Cato-André - 13 september 2011 at 13:25
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2011 at 00:23
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Godt jobba Morten, får vi se dette i Kristiansand til helga Smile?

MVH
for MJBV HK
Terje O
  de vil nok glimre med sitt fravær denne gangen,men rulle på treff skal de....først skal de få seg en test runde på DMJK sitt anlegg,deretter fin justeres hvis det trengs før de slipper løs på Fremo treff
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2011 at 01:05
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Etter en produktiv helg,er jeg nå ferdig men Lps vogn nr. 6.........Hvor mange skal det egentlig være i en autentisk stamme?

 
 
 
..bevilger meg noen dager pause nå,har noen flere på gang,men de må dukke opp i posten ført Wink
 
 
 
 
 
20 vogner er sånn ca minimum. Men du kommer langt med 12-14, for 20 vogner virker ganske langt i modell.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 00:22
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
 
 
20 vogner er sånn ca minimum. Men du kommer langt med 12-14, for 20 vogner virker ganske langt i modell.
 
....så jeg må bygge like mange til før det ser ok ut,altså.... skal nok klare det Wink......spørs om dr. Jevistad synes det er like gøy å lage ....kremt " noen" flere tømmerlaster enn først antatt da...Embarrassed
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 04:54
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
....så jeg må bygge like mange til før det ser ok ut,altså.... skal nok klare det Wink......spørs om dr. Jevistad synes det er like gøy å lage ....kremt " noen" flere tømmerlaster enn først antatt da...Embarrassed
 
 
Når det gjelder tomvogner, så har jeg sett helt ned til to stk i ett tog.
 
Så da trenger ikke du eller Dr. å gjøre noe mer :-)
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2011 at 20:59
Hvilken kulisse har du tenkt å bruke på LPS vognene?

Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2011 at 23:58
Originally posted by Basic71 Basic71 wrote:

Hvilken kulisse har du tenkt å bruke på LPS vognene?

Rune
har brukt de delene som er med i byggesettet,men har "moddet" det litt for bedre stabilitet....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 09:50
Fornuftig, for flere av vognene som var i trafikk i Kristiansand i helgen var helt elendige i koblingene... Ved skyving av vogner så bøyde de seg så langt ned at koblingene fikk vognene til å spore av i sporveksler bl.a.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 11:04
Hei Rune,
 
Har du satt på denne tverrsover "staget" (del 13)under tråden som holder koblingen oppe?  Uten denne så henger koblingen veldig og vil helt klart bøye seg ned ved skyving. 
Ellers så er den medfølgende helt klart ikke optimal, men den er gratis, og lite synligSmile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 11:34
Disse vogner får mye bedre egenskaper med en stiv kortkobling! Da skal det utrolig stor kraft til at tråden bøyer seg. Jeg har brukt Fleischmann sine KK på mine vogner - og da er det ikke problem med dette. 
Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 13:14
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
Nå kjører man normalt ikke med märklinkoblinger fra 50-tallet på treff da. Det normale er Fleischmanns standardkobbel som er suverent overlegent i av/påkoblingsegenskapene. I Kristiansand så jeg riktignok mye gammelt materiell med regelrette møkkakobbel som var håpløse og koble både til og fra. Jeg tror faktisk jeg observerte gamle märklinkoblinger et par ganger og, men det hører nok til de få unntakene fra regelen.
 
 
Skal man få innført kortkoblinger som standard så må nok det skje som en standardendring fra tyskland først og jeg vil tro at med de mange tusen vognene som er i omløp på slike store treff så tar det en stund før tyskerene er villige til en slik endring... Her hjemme er det vel egentlig ille nok med skillet mellom trådkobbel og bøylekobbel.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:04
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
  
 
Skal man få innført kortkoblinger som standard så må nok det skje som en standardendring fra tyskland først og jeg vil tro at med de mange tusen vognene som er i omløp på slike store treff så tar det en stund før tyskerene er villige til en slik endring... Her hjemme er det vel egentlig ille nok med skillet mellom trådkobbel og bøylekobbel.
 
Eirik
...og i Tyskland får man jo fortsatt nye biler med kassettspiller,så fornyelse der tar tid Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 21222324>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.