MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324>
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 17:45
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Jeg skjønner at vi må legge treffene til våren for å komme i takt med forøkelsene i Utne-familien.Wink
 
Han har lovet meg at han ikke skal fortsette med disse familieforøkelseneTongue
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 17:55
Det er hyggelig å høre at dere to er enige om det.LOLLOL
 
Men det nytter vel ikke å mase om at den lykkelige far bruker litt av pappapermen til Kristiansandstur antakelig?
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 18:02
Hva med ett "preventivt" fremotreff om 5 mnd?LOL
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 23:02
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Fikk ei datter på fredag så her prøver eg å lure inn litt MJ mellom bleiskift på henne og storesøster på 14mnd. Og ikke minst mellom de små blundene de har.
Skal ha litt klart til messa på Voll...
gratulerer (med enda en 2.premie).......du må huske å sprike med tærne under akten,da blir det 1. premie (gutt)LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 23:09
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Fikk ei datter på fredag så her prøver eg å lure inn litt MJ mellom bleiskift på henne og storesøster på 14mnd. Og ikke minst mellom de små blundene de har.
Skal ha litt klart til messa på Voll...
gratulerer (med enda en 2.premie).......du må huske å sprike med tærne under akten,da blir det 1. premie (gutt)LOL
Fornøyd uansett plass eg fikkClap
Gla eg fekk d te!
Men som JE skrev så bler det ikke flere! Fruen har satt foten ned og hu har min fulle støtte!
E 2 nydelige jenter eg har.
E og kanskje håp om at eg får ha hobbyen i fred og da.LOL
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 23:14
kan hende vi bør gå sammen og lage togsett til jentene dine og tvillingjentene jeg er onkel til....har tenkt til å kjøpe Thomas toget startsett, lakke det rosa og kalle det Jan Thomas toget og vennene hans......blir flott det,med et par botox tankvogner bakWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2009 at 10:33
Hug
Kommer til å falle i smak tror eg!!Evil Smile
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2009 at 16:51
hvordan gikk det med Ø vognen og 18 maskinen?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2009 at 22:00
Originally posted by Stian Stian wrote:

hvordan gikk det med Ø vognen og 18 maskinen?
hadde jeg gjordt noe mere med de,hadde jeg blogget det her!.....m.a.o. har ingenting skjedd på den fronten enn så lenge..Wink....det nærmeste som står for tur,er å lakkere understellet til 206 traktoren.,samt at jeg kanskje fortsetter litt på BM70....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 01:28

Vogner som IKKE skal til Kristiansand... (i mangel på printer og lamineringsmaskin til å lage fraktkort,RP 25 hjul og Fleishmann koppel)........neste år kanskje....Wink

 
 
 
 
 
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 15:59
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Vogner som IKKE skal til Kristiansand... (i mangel på printer og lamineringsmaskin til å lage fraktkort,RP 25 hjul og Fleishmann koppel)........neste år kanskje....Wink

  
 
NMJ-vognene trenger foreløbig ikke RP-25 hjul så lenge man passer på at "back to back" er mellom 14,4 og 14,6mm
Noen vognkort skal vi vel få laminert hvis du sender over ferdig utfylt vognkort med nummer og bildeWink
(Skal sende deg malen)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 16:27
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Vogner som IKKE skal til Kristiansand... (i mangel på printer og lamineringsmaskin til å lage fraktkort,RP 25 hjul og Fleishmann koppel)........neste år kanskje....Wink

  
 
NMJ-vognene trenger foreløbig ikke RP-25 hjul så lenge man passer på at "back to back" er mellom 14,4 og 14,6mm
Noen vognkort skal vi vel få laminert hvis du sender over ferdig utfylt vognkort med nummer og bildeWink
(Skal sende deg malen)
......steike,trudde jeg skulle slippe unna...Wink...hva med disse kobblingene,kan jeg bruke andre fabrikat en fleischmann,i så fall hvilket fabrikat er best?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 16:49

Jamenn Eirik har butikken full av Fleischmannkoblinger han.

Så da kan du ikke bruke den unnskyldningen heller Wink

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 17:02
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Jamenn Eirik har butikken full av Fleischmannkoblinger han.

Så da kan du ikke bruke den unnskyldningen heller Wink

....jeg er arbeidsledig og har en engelsk bil som står på bukk,skal gjøre dette så billig som muligWink...så hvis NMJ,Roco,Märklin eller Lima sine duger ( har noen hundre liggende) blir jeg glad....hvis ikke, Får du Eirik,ta kontakt på msn...
 
Har du fått RP25 hjul til bilvognene ennå,Dag Cato?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 17:04
RP25 ligger hjå meg ja
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 17:07
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

RP25 ligger hjå meg ja
...fint,ta min andel med til Kristiansand,så bytter jeg hjula der.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 09:56
gratulerer med 40 års dagenHug
 
rund dag og jøss.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 16:55
GRATULERE MED 40års dagen, MORTEN
 
BeerHandshakeParty
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 22:41
Grattulerer med dagen Morten!Hug
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 22:52
 
Mange gratulasjoner fra Kristiansand også, du bæreran (alderen) godt Morten !Clap
Til lykke med dagen.
 
Erik 
Hilsen

Erik K
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 14:42
Tusen takk alle sammen......noen som har lyst på kake ? jeg har masse napoleonskake igjen Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 14:58
ja send den til trondheim til tirsdag så kan vi meske oss på klubb kvelden i tmjkBig smile
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 19:52
Bedre sent enn aldri Morten.  Gratulerer med overstått.  Ser at du snart må markere noe annet også.  Det er bare 920stk igjen til du har passert 100 000 visninger på bloggen din
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 21:06
...og grattis fra meg og!!...siste vogna på slerka..Smile
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2010 at 18:42
Litt forsinket fra meg og! Grattla så møye!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 16:14
Hei MortenSmile
 
Tillykke med fødselsdagen. Selvom det er lidt sent, da er ønsket lige stortSmile
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 16:27
På den 99473. visningen henger jeg meg på gratulasjonene, forsinka - men det er jo mye som er forsinka når det blir kaldt. :)
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 08 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2010 at 22:43
Gratulere så mye med visning nr : 100 000 MortenClapClapClap
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2010 at 17:39
Originally posted by kjelleren kjelleren wrote:

Gratulere så mye med visning nr : 100 000 MortenClapClapClap
Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. (Sir Winston Churchill ) Wink 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2010 at 21:00
Grattis på etterskudd. Jeg kommer like etter...
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.