MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 24>
Author
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 16:36
NEI !! men men jeg venter på en !!!!
Den er FIIIN !!
 
Tom-Eddy
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2008 at 20:37
Hug Muligens gammelt nytt men, jeg kom over en video/bilder av ei dame som kjøpte 2 stk B6 vogner i 2007. prisen kr 6000.-/stk!! men så kom flyttinga i tillegg !!
sjekk  www.hanestad.com  under "eldre saker".
noe å kjøpe å ha ved siden av "poolen" Morten ??
Tom-Eddy
 
Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 02:50
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
for å blåse litt liv igjen i SveinR sitt eminente byggesett av Ska"n, har jeg drevet VM i tolmodighetsmaskering med 1,5 mm maskerings tape...resultat som følger:
 
 
 
 
Baksiden av understellet er allerede maskert og lakkert...tok kun bilde av forsiden..
 
 
...det var med stor spenning maskeringen ble tatt av....resultatet ble vel ikke så aller værst...eller hva Svein ?
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 07:48
Det der er jo berre lekkert, Morten!!Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
olavm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote olavm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 09:47
Hei
Flott, men bare et lite spørsmål.
Hvorfor ikke bruke dekaler, f eks noe slikt?
 
Du kan sikkert finne et med mer riktig gulfarge, men i prinsippet?
mvh Olav
OlavM
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 11:00
Originally posted by olavm olavm wrote:

Hei
Flott, men bare et lite spørsmål.
Hvorfor ikke bruke dekaler, f eks noe slikt?
 
Du kan sikkert finne et med mer riktig gulfarge, men i prinsippet?
mvh Olav
det fulgte dekaler med byggesettet,men jeg valgte isteden å lakkere stripene....bare for gøyWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 11:11
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
 
 
...det var med stor spenning maskeringen ble tatt av....resultatet ble vel ikke så aller værst...eller hva Svein ?
 
 
Nice.. ble skikkelig barskt...   Men for dere som ikke behersker maskeringstapen like godt, så ja det er med dekaler for dette i settet. Både til gammel og nydesign. Faktisk et ekstra sett om man skulle drite seg utSmile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 11:19
....og de dekalene er ikke lette å sette på,med tanke på gripehåndtak og annet som stikker ut både foran og bak....dekalene må nok deles opp i flere mindre deler for at det skal bli bra...så det ekstra settet blir nok kjekt å ha for de som prøver segWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 20:04
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
 
for å blåse litt liv igjen i SveinR sitt eminente byggesett av Ska"n, har jeg drevet VM i tolmodighetsmaskering med 1,5 mm maskerings tape...resultat som følger:
 
 
 
...det var med stor spenning maskeringen ble tatt av....resultatet ble vel ikke så aller værst...eller hva Svein ?
 
 
Meget bra! Trener du til du skal lage stripene på 220 traktoren?Wink


Edited by jevistad - 17 oktober 2008 at 20:04
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 22:51
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Meget bra! Trener du til du skal lage stripene på 220 traktoren?Wink
 
trener på mye rart...skal jo i gang med både landskap og bygninger....
 
 
merk,den brede maskeringstapen er 1.5 mm....så kan du jo tippe hvor bred den andre er....Wink.....huset bak er i sin helhet blitt maskert og lakkert (med airbrush) steg for steg både med tape og flytende maskering.....
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2008 at 19:11
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

......siden du tegner Jon Einar,får du bestemme hva som skal brukes......så får jeg gå til innkjøp av det Wink
 
Jeg tegner det du vil ha jeg, gjerne med 1:9 veksler, da er jo alt mye lettere å få til å se riktig ut.
Men det blir jo mer treverk å bygge for deg da, og skal du fortsette i samme stilen inn mot Larvik så blir det jo stort etterhvertShocked
 
 
....da ble vi enige,etter noen sms"r og en telefonsamtaleWink......selvbygde  1:9 veksler og peco code 75.
 
Da er "masteren" omsider ferdig, komplett med dobbel sperre.
 
 
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2008 at 19:21
steike....imponerende stykke arbeid,Jon EinarClap ...som jeg sa til deg tidligere,kommer jeg til å få skikkelig angstasjonsprest nåLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2008 at 21:26
Helt utrolig at du får det til. Når jeg så sporsperrene på Ganndal ble jeg skikkelig imponert. Smile
Eirik
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 16:24

Er en stund siden jeg kom med oppdateringer her nå,men det betyr ikke at jeg ikke har gjordt noe som helst Wink  Her er en kjapp oppsumering...

 
 
diverse lakkeringer av lok ( som er blogget tidligere).....Dere som har lok i bestilling ser her hvor langt i løypa de har kommetWink
 
 
smussing av vogner til eieren av Di 7 det også blitt tid til...
 
 
samt at jeg har rukket å lage "noen" støpeformer,som for eks. greyhound bussen under.......så helt på latsiden har jeg ikke ligget Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 17:23
Hei MortenSmile
 
Herligt at du er på igen. Fine sager du viser Clap
 
Hvilken farve (rød) vil du foreslå til en El 18?
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 17:55
De platene til husene var interesange! hva tar du for et oppstøp av ett av de små hytte greiene?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 18:37
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hei MortenSmile
 
Herligt at du er på igen. Fine sager du viser Clap
 
Hvilken farve (rød) vil du foreslå til en El 18?
 
Mange hilsner
Dan
Ta en titt på denne   http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2348&TPN=  her finner du fargekoden på nydesign rød.      
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 19:29
Hei MortenSmile
 
Bukker og nejer Wink
 
Arendal 2009 ?
 
Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 desember 2008 at 21:48
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Er en stund siden jeg kom med oppdateringer her nå,men det betyr ikke at jeg ikke har gjordt noe som helst Wink  Her er en kjapp oppsumering...

 
 
diverse lakkeringer av lok ( som er blogget tidligere).....Dere som har lok i bestilling ser her hvor langt i løypa de har kommetWink
 
 
 
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.  Tongue
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 23:23

 Tenkte jeg skulle ha et langt og inneholdsrik innlegg i bloggen min i dag....men den gang eiLOL......for i helgen hadde jeg endelig fri fra det meste og skulle kose meg bygging...... Hvorfor i He....... må det snø så hinsides mye slike helger?......så inn i granskævven mye at helgen gikk med til måking!..... det var nok snø for en meter siden,trenger ikke mer!Wink.....så, isteden blir det en kort oppdatering.....

 
fikk i allefall gjordt klar motorvogna for sammensetting,alle dekalene er på+klarlakk,nå skal den bare skrus sammen og få en lett smuss
 
 
 
 
edit:skriveleif


Edited by morten.h - 23 februar 2009 at 23:24
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 23:35
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Er en stund siden jeg kom med oppdateringer her nå,men det betyr ikke at jeg ikke har gjordt noe som helst Wink  Her er en kjapp oppsumering...

 

 
diverse lakkeringer av lok ( som er blogget tidligere).....Dere som har lok i bestilling ser her hvor langt i løypa de har kommetWink
 

 
smussing av vogner til eieren av Di 7 det også blitt tid til...
 
 
samt at jeg har rukket å lage "noen" støpeformer,som for eks. greyhound bussen under.......så helt på latsiden har jeg ikke ligget Wink
 


Spennende! Hva slags hus har du tatt avstøpning av?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2009 at 21:04
Hva skjedde med skd 211,18c, og ska"n?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2009 at 17:05
Originally posted by Stian Stian wrote:

Hva skjedde med skd 211,18c, og ska"n?
...har ikke skjedd så mye med de enda,har andre ting som har blitt prioritert foran.....kommer tilbake til disse lokene etterhvert Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 22:03

  Motorvogna til Formannen nærmer seg ferdig,har satt sammen hele vogna i dag samt satt inn dekoder og høytaler. Nå gjenstår kun noen små detaljer samt smussing. Du kan trygt melde på Cmdeo 18300 til treffet i Arendal, Morten Wink

 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 09:33
Ser flott ut! Vi hadde en slik gående på messa nede i Tyskland forrige helg, og det var vel den beste modellen mht. kjøreegenskaper der nede. Men jeg anbefaler å bytte ut den hjula på akselen med hefteringer. De hopper av etter 2 minutters bruk... Ta et par av hjula fra styrevogna og press dem på akselen som har hefteringer så blir også strømopptaket enda et hakk bedre!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 17:47
Takk for tipset,ToreThumbs%20Up...da får Morten J litt å gjøre alikevel på motorvogna..
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 22:22
Håper min holder mål til Arendal og da... Har satt i lyddekoder i den til i år:-)
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 23:34
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Takk for tipset,ToreThumbs%20Up...da får Morten J litt å gjøre alikevel på motorvogna..
 
LOL
Moro med målsettinger om en kjørende modell i Arendal.  Får jeg styrevogna tilbake og finner godt nok verktøy skal jeg saktens skifte hjul (og sette på bøyle).
 
Jeg gleder meg til å få motorvogna hjem.  Takk for at du stiller opp for oss som ikke tør (eller har kompetanse) til slike ombyggingsprosjekter, Morten.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 23:49
Du trenger ikke noe verktøy til hjula. De drar du lett av med håndmakt ved å vri hjulet litt frem og tilbake på akselen. Det er noe pill å sette sammen boggien igjen etterpå, men når dette er gjort får du en modell som går helt fantastisk nydelig. De gamle modellene som Collectors motorvogner var basert på kan ikke sammenliknes med disse nye som har 5-pols motor og svinghjul.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2009 at 18:46
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Takk for tipset,ToreThumbs%20Up...da får Morten J litt å gjøre alikevel på motorvogna..
 
LOL
Moro med målsettinger om en kjørende modell i Arendal.  Får jeg styrevogna tilbake og finner godt nok verktøy skal jeg saktens skifte hjul (og sette på bøyle).
 
Jeg gleder meg til å få motorvogna hjem.  Takk for at du stiller opp for oss som ikke tør (eller har kompetanse) til slike ombyggingsprosjekter, Morten.
  sender begger deler herfra på fredag eller lørdag,Morten.....skal lage eske til den på jobben i morgen.
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.