MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  <1234 24>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 22:09
El 17 lakkering, fortsettelse   OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2007 at 18:51
OPPDATERT! El 17 har blitt grønn
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2007 at 20:17
EL 17 del 6......OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2007 at 16:58
El 17 del 6, forts....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2007 at 17:19
Nå begynner det virkelig å se bra ut her! Syns det er veldig spennende å følge med på det du gjør.
Smile
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2007 at 17:24
Takk Yngve.....Etter at jeg er ferdig, kan ALLE bygge en selv....da har dem ingen unskyldning lengereWink   Har du fått speilene til El 16 ennå,eller er posten påske-treig?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2007 at 23:19
Speilene har ikke kommet enda, så de kommer vel på tirsdag. Ikke akkurat noen overraskelse Tongue
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 15:09
El 17 Del 7, montering av lys....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 16:27
Intet godt i glasset denne gangen?? Tongue

Det ser forøvrig meget bra ut.Smile


Edited by Yngve - 08 april 2007 at 16:27
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 18:31
Joa....Zoega Colombia (kaffe)....men det er kjiipe greier å ta bildet av....LOL.....får se om det ikke blir noe snadder i glasset i kveld til byggingenWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 22:53
El 17 del 8, sammensetting.....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 23:42
Smile supert Morten , du må være Vestfold"s svar på reodor felgen!!Det er ikke den ting som stopper den karen når det gjelder bygging av lok o.l. Du finner løsninger på alt!
Forresten nå kan jeg hente loket mitt ??
God natt"
Tom-Eddy
Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 23:46
Det kan du hente når du har satt inn 12000 kr. på min kontoWink...(du kan hente det om noen dager)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2007 at 18:44
Ble bra MortenClap 
 
Får se om ikke jeg skal skaffe meg en kåpe jeg også... Får se om det er noen penger igjen etter Lps"er og loddestasjon...
 
Burde også skaffe meg en airbrush (hva koster det med alt du trenger forresten?) Før jeg får lakkert noe som helst... Mye investeringer som står i kø her nåErmm
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2007 at 19:37
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 
Burde også skaffe meg en airbrush (hva koster det med alt du trenger forresten?) Før jeg får lakkert noe som helst... Mye investeringer som står i kø her nåErmm
 
 
 
Biltema selger billige airbrusher.......mener jeg ga 1500 spenn for min badger for mange år siden.Da fikk jeg med slange,ekstra nål og noen reservedeler.....men du trenger også kompressor med vannfilter....vet at NMJ selger en lydløs kompressor med det du trenger for ca. 2 lapper....Når du kjøper airbrush,vil jeg sterkt anbefale at du velger en som har det som kalles "double action" dvs. at du kan justere luft(ved å trykke knappen ned) og malingtilførsel (ved å dra knappen frem/tilbake).
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2007 at 20:04
El 17,del 8 forts... minirapport...OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 13:20
El 17, Hvordan tilpasse Re 4/4.....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 14:09

God forklaring på hvordan man skal ordne Re 4/4 drivverket Morten,

Trenger du flere drivverk? Ligger i hvertfall noen mer eller mindre billige på Ebay nå, frakten koster vel mer enn selve loket...
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 14:13

fikk tak i de jeg trengte i Gøteborg for en billig penge.....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 20:55
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

fikk tak i de jeg trengte i Gøteborg for en billig penge.....

 
Ok... Du skal ikke tilfeldigvis til Gøteborg til høsten også??? Fattern og jeg tar nok turen ned dit...


Edited by Andreas - 13 april 2007 at 20:55
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 22:28
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

fikk tak i de jeg trengte i Gøteborg for en billig penge.....

 
Ok... Du skal ikke tilfeldigvis til Gøteborg til høsten også??? Fattern og jeg tar nok turen ned dit...
 
 
Har du fått Fatter`n til å legge ut for deg til ei kåpe nå? (mens de ennå er å få tak i)LOL.........Vet ikke om jeg skal dit til høsten,i og med at jeg er med på å arrangere Larviksmessa i Farrishallen siste helga i oktober i år,så kan det bli strengt med tid...vi får se...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 22:46
El 17 del 8 forts....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 23:35
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

fikk tak i de jeg trengte i Gøteborg for en billig penge.....

 
Ok... Du skal ikke tilfeldigvis til Gøteborg til høsten også??? Fattern og jeg tar nok turen ned dit...
 
 
Har du fått Fatter`n til å legge ut for deg til ei kåpe nå? (mens de ennå er å få tak i)LOL.........Vet ikke om jeg skal dit til høsten,i og med at jeg er med på å arrangere Larviksmessa i Farrishallen siste helga i oktober i år,så kan det bli strengt med tid...vi får se...
 
Hehe... Nei, jobber med sakenLOL Hadde vært greit å få tak i en... Får se, har litt "skjulte reserver" (forskudd, feriepenger og sparekonto) så det ordner seg vel på et visWink 
 
Ja det er sant... Kommer en tur på Larviksmessa også håper jeg...


Edited by Andreas - 13 april 2007 at 23:36
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 23:39
Du må skynde deg....kun et par 17 kåper igjen.....deretter er det no more å få tak i.....(hett tips)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 21:03
El 17 del 9, smussing....OPPDATERT!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger Andre View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Andre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 22:21
Dette ble nok en fin model Morten...
Fint å få gode tips for den som har tenkt å prøve på lignende selv...
 
Får ei 17 kåpe i posten i morgen... blir stas...LOL
 
Ps. hva blir neste prosjekt ???
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 23:03
Neste Prosjekt blir BM 73 i H0......samt at jeg skal fortelle litt om 63a i 1/35 som jeg holder på med for tiden.Tenkte jeg skulle legge ut rapport om den i morgen(ligger ikke på latsiden,jobber med flere ting samtidig)Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2007 at 20:21
SmileToppers Morten
 Takk for flott utført jobb med å bygge om/lakkere EL 17 Flåmbane loket for meg.. En kan ikke se at dette ikke er et "kjøpelok"..
Nydelig jobb Morten ..
mvh Tom-Eddy
Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2007 at 20:29
Originally posted by Tom-Eddy Tom-Eddy wrote:

SmileToppers Morten
 Takk for flott utført jobb med å bygge om/lakkere EL 17 Flåmbane loket for meg.. En kan ikke se at dette ikke er et "kjøpelok"..
Nydelig jobb Morten ..
mvh Tom-Eddy
 
 
Virkær´n a?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2007 at 21:25
NSB 63 a i 1/35, OPPDATERT! ( i ny tråd under El 17)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.