MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

 Post Reply Post Reply Page  123 24>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Weblogg-Morten Hagen
    Posted: 21 september 2011 at 15:51
 
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

 
Skal man melde seg inn i en forening må man se om det er sammenfallende interesser om det skal friste?

Man kan også melde seg inn i foreningen for å forsøke å påvirke. Da har man i det minste talerett og  stemmerett ved årsmøter.

Svein S
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 15:35
Der jeg sitter har jeg oppfattet det som klaging. Det gleder meg stort om jeg har misforstått degSmile
Men om motstand eller aversjon mot TB-kobbel er ditt eneste argument for ikke å melde deg inn da synes jeg du burde bli medlem med en gang Smile
Det sies så kjekt innad i FREMO ar "Standard er det som bygges". Vi er flere som har innsett at TB-kobbel ikke egner seg til moderne, lange vogner. Der er det i øyeblikket Fleischmanns bøylekobbel som er det beste alternativet. Det er jo som nevnt annet sted også det foretrukne rundt omkring i Europa.
Så meld deg in og bli med i det glade gjeng som har trafikkspill som hovedinteresse med det kobbel som fungerer best. . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 15:02
Egentlig har dette ikke noe med Mortens Rps-vogner å gjøre.
 
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Nå er det så Kjell at skal man ha noen forhåpninger om å endre ting i en hvilken som helst forening er første steg å melde seg inn. Å sitte på utsiden og klage hjelper ikke i det hele tatt.
Nå er det vel slik at jeg ikke klager? Kun stiller spørsmål, berettiget eller ikke?
Skal man melde seg inn i en forening må man se om det er sammenfallende interesser om det skal friste?
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:52
Originally posted by Stian Stian wrote:

Ble ikke denne fåreslått som standard for en stund siden? http://www.mhellm.de/Joomla/index.php?option=com_content&view=category&id=34&Itemid=60
 
Denne koblingen har blitt foreslått i både Norge og Tyskland, men det er nok langt frem til at den er standard.
 
En gruppe FREMO'ister i Norge har prøvebygd koblingene og -montert de på et antall vogner. Forsøkene viser at denne koblingen er et godt utgangspunkt, men dessverre ikke helt feilfri og uproblematisk (spesielt ved lange vogner eller vogner med stort overheng på endene).
Noen av fordelene er at den ser bra ut og skal kunne koble med vanlige bøylekobler.
Av ulemper krever den stor presisjon ved montering (spesielt på høyden, som kan innbefatte hjulbytte eller annen justering av høyden på materiellet) og det bør monteres fjærende buffere (som jeg mener er en forbedring, men som setter listen enda litt høyere for de som vil bidra med materiel).
 
Jeg håper dette koblet blir utviklet mer, og kanskje dette kan være løsningen på hele kobblings problematikken. F.eks hvis Roco innfører dem på alt materiell............
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:29
Ble ikke denne fåreslått som standard for en stund siden? http://www.mhellm.de/Joomla/index.php?option=com_content&view=category&id=34&Itemid=60
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:27
Nå er det så Kjell at skal man ha noen forhåpninger om å endre ting i en hvilken som helst forening er første steg å melde seg inn. Å sitte på utsiden og klage hjelper ikke i det hele tatt.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:07
Vel... NEM-lommene som disse koblingene passer til er jo ikke fra 50-tallet men den standarden som disse koblingshodene til Märklin-koblingen er laget etter, er det.
Fleischmann sine utbyttekoblinger til Märklin-system er av de bedre som sådan men det hefter samme grunnleggende problem med disse også. For at koblingsbøylen skal komme over toppen på koblingshaken, må den gjøres noe slakk. Da hjelper ikke valg av fabrikat.
 
For de Lps-vognene som Morten har laget, er problemet løst ved å gå for en "stiv" kortkobbel - uansett fabrikat på dette.
 
Ellers forstår jeg ikke logikken med valg hos FREMO Norge? (som er en av årsakene til at jeg ikke vil være medlem). Man kan altså velge som "lokal Norsk" FREMO-standard en lite utbredt standard TB-kobling som hver mann må lage selv - men ikke en fabrikkfremstillt kortkobling med NEM-lomme som burde være universellt anvendbar på alt materiell? - Så kan heller de som en skjelden gang skal til utlandet bytte til det som passer der for samkjøring?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 14:04
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
  
 
Skal man få innført kortkoblinger som standard så må nok det skje som en standardendring fra tyskland først og jeg vil tro at med de mange tusen vognene som er i omløp på slike store treff så tar det en stund før tyskerene er villige til en slik endring... Her hjemme er det vel egentlig ille nok med skillet mellom trådkobbel og bøylekobbel.
 
Eirik
...og i Tyskland får man jo fortsatt nye biler med kassettspiller,så fornyelse der tar tid Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 13:14
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
Nå kjører man normalt ikke med märklinkoblinger fra 50-tallet på treff da. Det normale er Fleischmanns standardkobbel som er suverent overlegent i av/påkoblingsegenskapene. I Kristiansand så jeg riktignok mye gammelt materiell med regelrette møkkakobbel som var håpløse og koble både til og fra. Jeg tror faktisk jeg observerte gamle märklinkoblinger et par ganger og, men det hører nok til de få unntakene fra regelen.
 
 
Skal man få innført kortkoblinger som standard så må nok det skje som en standardendring fra tyskland først og jeg vil tro at med de mange tusen vognene som er i omløp på slike store treff så tar det en stund før tyskerene er villige til en slik endring... Her hjemme er det vel egentlig ille nok med skillet mellom trådkobbel og bøylekobbel.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 11:34
Disse vogner får mye bedre egenskaper med en stiv kortkobling! Da skal det utrolig stor kraft til at tråden bøyer seg. Jeg har brukt Fleischmann sine KK på mine vogner - og da er det ikke problem med dette. 
Mitt forslag er ellers at kortkoblinger burde være standard på alle FREMO-treff.
Hva er hensiktem med å bevare de gamle Märklin-koblingene fra 50-tallet??
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 11:04
Hei Rune,
 
Har du satt på denne tverrsover "staget" (del 13)under tråden som holder koblingen oppe?  Uten denne så henger koblingen veldig og vil helt klart bøye seg ned ved skyving. 
Ellers så er den medfølgende helt klart ikke optimal, men den er gratis, og lite synligSmile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 09:50
Fornuftig, for flere av vognene som var i trafikk i Kristiansand i helgen var helt elendige i koblingene... Ved skyving av vogner så bøyde de seg så langt ned at koblingene fikk vognene til å spore av i sporveksler bl.a.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2011 at 23:58
Originally posted by Basic71 Basic71 wrote:

Hvilken kulisse har du tenkt å bruke på LPS vognene?

Rune
har brukt de delene som er med i byggesettet,men har "moddet" det litt for bedre stabilitet....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2011 at 20:59
Hvilken kulisse har du tenkt å bruke på LPS vognene?

Rune
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 04:54
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
....så jeg må bygge like mange til før det ser ok ut,altså.... skal nok klare det Wink......spørs om dr. Jevistad synes det er like gøy å lage ....kremt " noen" flere tømmerlaster enn først antatt da...Embarrassed
 
 
Når det gjelder tomvogner, så har jeg sett helt ned til to stk i ett tog.
 
Så da trenger ikke du eller Dr. å gjøre noe mer :-)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 00:22
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
 
 
20 vogner er sånn ca minimum. Men du kommer langt med 12-14, for 20 vogner virker ganske langt i modell.
 
....så jeg må bygge like mange til før det ser ok ut,altså.... skal nok klare det Wink......spørs om dr. Jevistad synes det er like gøy å lage ....kremt " noen" flere tømmerlaster enn først antatt da...Embarrassed
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2011 at 01:05
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Etter en produktiv helg,er jeg nå ferdig men Lps vogn nr. 6.........Hvor mange skal det egentlig være i en autentisk stamme?

 
 
 
..bevilger meg noen dager pause nå,har noen flere på gang,men de må dukke opp i posten ført Wink
 
 
 
 
 
20 vogner er sånn ca minimum. Men du kommer langt med 12-14, for 20 vogner virker ganske langt i modell.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2011 at 00:23
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Godt jobba Morten, får vi se dette i Kristiansand til helga Smile?

MVH
for MJBV HK
Terje O
  de vil nok glimre med sitt fravær denne gangen,men rulle på treff skal de....først skal de få seg en test runde på DMJK sitt anlegg,deretter fin justeres hvis det trengs før de slipper løs på Fremo treff
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Cato-André View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 juli 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cato-André Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 13:25
Du har veldig mye fint materiell altså Thumbs Up

Edited by Cato-André - 13 september 2011 at 13:25
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 10:57
Godt jobba Morten, får vi se dette i Kristiansand til helga Smile?

MVH
for MJBV HK
Terje O
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2011 at 00:37

Etter en produktiv helg,er jeg nå ferdig men Lps vogn nr. 6.........Hvor mange skal det egentlig være i en autentisk stamme?

 
 
 
..bevilger meg noen dager pause nå,har noen flere på gang,men de må dukke opp i posten ført Wink
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2011 at 23:09
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Det er godt å se at du er igang igjen Morten. Keep up the good work!
 
...prøver så godt jeg kan Wink
 
Fire vogner er ferdig lakkert, den femte vogna er under bygging og er snart ferdig...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2011 at 22:29
Det er godt å se at du er igang igjen Morten. Keep up the good work!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2011 at 22:17

Det går sakte (ish) med sikkert fremover med Lps vognene, de to jeg bygget på er ferdig og har fått på seg både metal primer og Tamiya surface primer....samt en runde med tamiya redbrown. Dekaler og smussing kommer etterhvert! Har også tatt frem to nye vogner som jeg håper å bygge i løpet av et par dager,samt at jeg skal rette opp et par små feil på vognen jeg loddet sammen for 5 år siden....regner med at den havner i lakkboksen i morgenWink

 
 
 
 
 
 


Edited by morten.h - 10 september 2011 at 22:18
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 23:07
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Imponerende framdrift når du først setter i gangWink
 
Hadde vært moro å sett et helt tømmertog med Lps-vogner på et FREMO-treff en gang.
 
Det skal nok bli mulighet til det,har nå fått has på 3 vogner til.....er oppe i 9 stk. da ( må riktig nok bygges først) kan hende jeg må pakke kofferten og besøke Stambanen en tur også for litt fotokjøring av ymse Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 15:29
Imponerende framdrift når du først setter i gangWink
 
Hadde vært moro å sett et helt tømmertog med Lps-vogner på et FREMO-treff en gang.


Edited by jevistad - 03 september 2011 at 15:29
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 september 2011 at 00:28
Originally posted by Basic71 Basic71 wrote:

Jeg har bygget 5 vogner og de skal med på treffet i Kristiansand.

Rune
ser man påWink.......vel,har snart 4 ferdige samt et par til å bygge! Jeg vil ha flere! Hvis det er noen der ute som sitter på urørte Lps byggesett fra SkalaDesign og som innerst inne vet at de aldri vil få ut den berømte fingeren...send meg en PM,jeg kjøper gjerne en 5-6 byggesett til Wink
 
..fikk på noen deler i kveld også Wink I morgen bærer det avgårde til Hamar,så det blir ikke noe mere bygging før søndag kveld...
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2011 at 22:14
Jeg har bygget 5 vogner og de skal med på treffet i Kristiansand.

Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2011 at 21:34

Sånn ca. i 2006 kjøpte jeg flere messingbyggesett av Lps tømmervogner fra Skaladesign. Så vidt jeg kan erindre bygget jeg en og resten ble liggende ( som så mye annet). Så her om dagen,fikk jeg plutselig byggelyst og bygget en vogn til,altså 2 vogner på 5 år...ikke definerbart som masseproduksjon Wink .....men resultatet ble slik :

Etter et kjapt regnestykke,fant jeg ut at jeg ville bli pensjonist hvis jeg skulle bygge resten av vognene i samme tempo som de to første....så to nye vogner ble ganske kjapt påbegynt
 
 
Det går riktig nok noe treger å bygge to vogner samtidig...men, har ikke mistet motet av den grunnen.....nå før kveldens loddeseanse settes i gang,ser vognene slik ut :
 
 
...så får vi se hvor langt jeg kommer i kveld med disse! Tipper det er mange andre som også har flere av disse liggende,det ble vel solgt noen hundre byggesett ( 400?),men hvor mange ble egentlig bygd?Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2011 at 22:49
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Clap De dukker vel opp på et Fremo-treff snart da vel?Wink
 
 
 
.....var liksom planen detWink......hvis jeg får butikk vikar og fritid,skal i allefall materiellet få luftet seg på treff...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.