MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Erfaringer med Scanidic-trains
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Erfaringer med Scanidic-trains

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Erfaringer med Scanidic-trains
    Posted: 07 mars 2007 at 20:21

Vurderer å kjøpe noe fra http://www.scandic-trains.de/shop/catalog/ , er det noen som har erfaringer med å handle fra dem???

Han mener at siden det er brukt MJ, så trenger man ikke betale moms, mulig det er slik i Tyskland, men er det også sånn i Norge eller må man medregne 25% i moms???



Edited by Andreas - 07 mars 2007 at 20:26
Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2007 at 21:13
DU må regne med 25% moms på alt over 200 kroner, inklusive frakt.

EDIT: Og var det ikke litt stive priser?


Edited by einjen - 07 mars 2007 at 21:17
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2007 at 21:28

Originally posted by einjen einjen wrote:

DU må regne med 25% moms på alt over 200 kroner, inklusive frakt.

EDIT: Og var det ikke litt stive priser?

Takk for info Einar

Med momsen oppå blir det fort dyrt ja, kommer litt ann på hva man leter etter... I mitt tilfelle er det jeg leter etter litt vanskelig å få tak i....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2007 at 21:35
Muligheten for triksing er selvfølgelig tilstede. Man kan be avsender skrive ned prisen til f.eks 120 kroner.....  schwupp ingen toll og moms. Men er det moralsk riktig? Og tar du sjansen?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2007 at 23:23

Originally posted by einjen einjen wrote:

Muligheten for triksing er selvfølgelig tilstede. Man kan be avsender skrive ned prisen til f.eks 120 kroner.....  schwupp ingen toll og moms. Men er det moralsk riktig? Og tar du sjansen?

Tror ikke det er helt noe å satse på første gangen jeg kjøper noe fra utlandet, men samtidig så synes jeg ikke norske skattemyndigheter lider noen nød

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 00:04
Du bor jo innen rekkevide fra Strømstad minnes jeg (?) jag har gjentatte ganger bestilt ting "post restante" til Strømstad postkontor og dratt ned dit for å hente det.Det er lovlig og gratis! En effektiv måte å unngå moms på da varen går på "geberell innførsel" kvoten som vel er  på 5000 kr.
Tut, tut.
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 08:27
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:

Muligheten for triksing er selvfølgelig tilstede. Man kan be avsender skrive ned prisen til f.eks 120 kroner.....  schwupp ingen toll og moms. Men er det moralsk riktig? Og tar du sjansen?

Tror ikke det er helt noe å satse på første gangen jeg kjøper noe fra utlandet, men samtidig så synes jeg ikke norske skattemyndigheter lider noen nød



[flisespikkerimodus]
Det er ikke skattemyndighetene som ev. vil lide noen nød pga dine manglende skattekroner, men "folk flest" som sikkert har god bruk for pengene dine
[/flisespikkerimodus]

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 09:11
Originally posted by einjen einjen wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:

Muligheten for triksing er selvfølgelig tilstede. Man kan be avsender skrive ned prisen til f.eks 120 kroner.....  schwupp ingen toll og moms. Men er det moralsk riktig? Og tar du sjansen?

Tror ikke det er helt noe å satse på første gangen jeg kjøper noe fra utlandet, men samtidig så synes jeg ikke norske skattemyndigheter lider noen nød



[flisespikkerimodus]
Det er ikke skattemyndighetene som ev. vil lide noen nød pga dine manglende skattekroner, men "folk flest" som sikkert har god bruk for pengene dine
[/flisespikkerimodus]

Hehe, ligger i korta et det er folket som skal ha det... Men skattemyndighetene har det for seg å dra vært fordømte øre ut av folk....



Edited by Andreas - 08 mars 2007 at 10:09
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 09:16

Originally posted by Christian Christian wrote:

Du bor jo innen rekkevide fra Strømstad minnes jeg (?) jag har gjentatte ganger bestilt ting "post restante" til Strømstad postkontor og dratt ned dit for å hente det.Det er lovlig og gratis! En effektiv måte å unngå moms på da varen går på "geberell innførsel" kvoten som vel er  på 5000 kr.

Hmm ingen dum ide.. Får konferer med fattern. Er bare en time ned ditt så det kan vel gå ann....

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 09:16
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Christian Christian wrote:

Du bor jo innen rekkevide fra Strømstad minnes jeg (?) jag har gjentatte ganger bestilt ting "post restante" til Strømstad postkontor og dratt ned dit for å hente det.Det er lovlig og gratis! En effektiv måte å unngå moms på da varen går på "geberell innførsel" kvoten som vel er  på 5000 kr.

Hmm ingen dum ide.. Får konferer med fattern. Er bare en time ned ditt så det kan vel gå ann....

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2007 at 12:17

Her i nord kler tollerne seg ut som rein. Og som vanlig når man kommer fra Sverige står de mitt i veien

Svenske tollere er utspekulerte



Edited by Nordlandsbanen - 08 mars 2007 at 12:21
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.