Erfaringer med Scanidic-trains |
Post Reply |
Author | |||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 mars 2007 at 20:21 |
||
Vurderer å kjøpe noe fra http://www.scandic-trains.de/shop/catalog/ , er det noen som har erfaringer med å handle fra dem??? Han mener at siden det er brukt MJ, så trenger man ikke betale moms, mulig det er slik i Tyskland, men er det også sånn i Norge eller må man medregne 25% i moms??? Edited by Andreas - 07 mars 2007 at 20:26 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
DU må regne med 25% moms på alt over 200 kroner, inklusive frakt.
EDIT: Og var det ikke litt stive priser? Edited by einjen - 07 mars 2007 at 21:17 |
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
||
Takk for info Einar Med momsen oppå blir det fort dyrt ja, kommer litt ann på hva man leter etter... I mitt tilfelle er det jeg leter etter litt vanskelig å få tak i.... |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Muligheten for triksing er selvfølgelig tilstede. Man kan be avsender skrive ned prisen til f.eks 120 kroner..... schwupp ingen toll og moms. Men er det moralsk riktig? Og tar du sjansen?
|
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
||
Tror ikke det er helt noe å satse på første gangen jeg kjøper noe fra utlandet, men samtidig så synes jeg ikke norske skattemyndigheter lider noen nød |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Du bor jo innen rekkevide fra Strømstad minnes jeg (?) jag har gjentatte ganger bestilt ting "post restante" til Strømstad postkontor og dratt ned dit for å hente det.Det er lovlig og gratis! En effektiv måte å unngå moms på da varen går på "geberell innførsel" kvoten som vel er på 5000 kr.
|
|||
Tut, tut.
|
|||
einjen
Post Options
Thanks(0)
|
||
[flisespikkerimodus] Det er ikke skattemyndighetene som ev. vil lide noen nød pga dine manglende skattekroner, men "folk flest" som sikkert har god bruk for pengene dine [/flisespikkerimodus] |
|||
--
|||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hehe, ligger i korta et det er folket som skal ha det... Men skattemyndighetene har det for seg å dra vært fordømte øre ut av folk.... Edited by Andreas - 08 mars 2007 at 10:09 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hmm ingen dum ide.. Får konferer med fattern. Er bare en time ned ditt så det kan vel gå ann....
|
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Her i nord kler tollerne seg ut som rein. Og som vanlig når man kommer fra Sverige står de mitt i veien Svenske tollere er utspekulerte Edited by Nordlandsbanen - 08 mars 2007 at 12:21 |
|||
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO |
|||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |