Bm 89 og Flekkefjordbanen |
Post Reply |
Author | |
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 mars 2007 at 00:12 |
Siden Bm 89 er poulær for tiden vil jeg henvise til denne hjemmesiden med mange flotte bilder fra Flekkefjordbanen. http://trips.rool.no/flekkefjordbanen_120790 Legg merke til at 8901 hadde vingehjul av gammel type i gull på blå bakgrunn, trolig et klistermerke som ble brukt på busser på den tiden. Vogna hadde destinasjonsskilt med hvite bokstaver på sort bakgrunn, de andre mener jeg hadde røde bokstaver å hvit bakgrunn. Petter |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Inni mellom ørten Lps nummer (begynner å bli lei), så får jeg laget noen andre dekaler også. Mangler destinasjons skilt, pga manglende foto av dette Edited by SveinR - 03 mars 2007 at 01:11 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
hei! jeg så på den sien og la merke til at bm 89.01 hadde nordlands ploger og bm 89.02 hadde det jeg kaller svenske ploger altså 2 stk på begge sider er det rett
Edited by Stian - 03 mars 2007 at 12:17 |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, og noen av vognene hadde nordlandsplog i en ende, men jeg husker ikke hvilke. Minst en av vognene hadde stort frontglass ved førerplassen. Petter |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
04 hadde panoramavindu 01 og 05 hadde norrlandsplog i begge ender 02 tror jeg hadde små ploger i begge ender 03 er jeg litt usikker på |
|
Mvh
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ok men er det mulig og kjøpe en y6 med 2 nordlands ploger?? eller må det bestilles??
|
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Det må nok bestilles Men mange svenske forhandlere selger slike løse. Har ikke sett det hos NMJ ennå, men ddet er jo bare å høre |
|
Mvh
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |