MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - så...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

så...

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2007 at 22:32
Mine M-kinner kan byttes mot C-skinner. M mot C, samme lengde og sånt... Noen intereserte?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2007 at 23:31
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:



ON-Topic...
Mine K-skinner er IKKE til salgs....

pokker  jeg som hadde tenkt å lage et kombinert anlegg



Tror det er mest svensker som driver med slikt noe. Vattenfallmodulen? Västeråsmoduler? noe slikt ja.... crazy swedes.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 07:26

Hei Harald

Originally posted by Harald Harald wrote:

Ja, Gandal er kanskje forbeholdt dem som kjører FREMO, og som dermed lever i en "gudsopphøyet" MJ-verden ... ...

FREMO er kuult. Jeg har stor respekt for de de driver med og har fått til. Han som nevnte Gandal tror jeg ikke er aktiv i FREMO sammenheng.

Originally posted by Harald Harald wrote:


Men så finnes det visst dem som kjører Märklin sammen med et eget FREMO-grensesnitt - så dermed kan vel si at intet er umulig.

JA! Jeg for eksempel. Vi laget FREMO/FCS standarden, for å gi et alternativ for de som har Märklin og vil lage moduler. Denne standarden tillater å bruke Märklin-K (som så skal kables både for 2 og 3-skinnedrift), med eller uten Faller Car System-vei over grensesnittet. Det finnes vel ca. 10 moduler i denne standarden, og de er vist frem på MJF"s messer nesten hvert år. Det er for få moduler til å drive trafikkspill, men det er allikevel gøy.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 07:29
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

FREMO er kuult. Jeg har stor respekt for de de driver med og har fått til. Han som nevnte Gandal tror jeg ikke er aktiv i FREMO sammenheng.

Originally posted by Harald Harald wrote:


Men så finnes det visst dem som kjører Märklin sammen med et eget FREMO-grensesnitt - så dermed kan vel si at intet er umulig.

JA! Jeg for eksempel. Vi laget FREMO/FCS standarden, for å gi et alternativ for de som har Märklin og vil lage moduler. Denne standarden tillater å bruke Märklin-K (som så skal kables både for 2 og 3-skinnedrift), med eller uten Faller Car System-vei over grensesnittet. Det finnes vel ca. 10 moduler i denne standarden, og de er vist frem på MJF"s messer nesten hvert år. Det er for få moduler til å drive trafikkspill, men det er allikevel gøy.



Dere er ikke kompatible med de svenskene som driver med marklinmoduler da, så dere kan invitere over noen svensker?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 07:41
Som assisterende moderator sitter jeg og klør meg i det lille som er igjen av hår.

Hva skal man gjøre, hva skal man si?
Skal man gjøre noe, skal man si noe?

Eller nei, jo kanskje, men både og, heller enn, nei gidder ikke.

Skitt au.
Tråden er for lang.

Den burde vært flyttet til et eller annet off-topic delforum da den ikke bare har sporet grundig av, men faktisk har sporet på noen helt annet.

Apropos noe helt annet:
Quiz:
Noe helt annet. Norsk film.
Hva tenker jeg på?

MVH
Dag Cato
Assisterende et eller annet
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 07:48
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:



Apropos noe helt annet:
Quiz:
Noe helt annet. Norsk film.
Hva tenker jeg på?


KLM
(forøvrig interessant at vampyren i filmen heter Buff...)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 09:41

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

FREMO er kuult. Jeg har stor respekt for de de driver med og har fått til. Han som nevnte Gandal tror jeg ikke er aktiv i FREMO sammenheng.

Var vel så vidt jeg kan se J-I Hansen som blandet in Ganddal i diskusjonen Øyvind, og om du vil se hva han driver med vil jeg anbefale deg disse trådene;
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2058&PN=1
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1729&PN=3
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1617&KW=kors nes

Så kan du jo etter det kanskje vurdere på nytt om han bygger eller ikke bygger FREMO-duler.... og kanskje hvorvidt det han har bygget ville sett like pent ut med tannstang

Eirik



Edited by eika - 06 mars 2007 at 09:42
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 10:09
Originally posted by einjen einjen wrote:


Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:



Apropos noe helt annet:
Quiz:
Noe helt annet. Norsk film.
Hva tenker jeg på?

KLM(forøvrig interessant at vampyren i filmen heter Buff...)


Imponerende
Buff(y) TVS tenkte jeg på da.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 11:59

Hei Eirik

Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

FREMO er kuult. Jeg har stor respekt for de de driver med og har fått til. Han som nevnte Gandal tror jeg ikke er aktiv i FREMO sammenheng.

Var vel så vidt jeg kan se J-I Hansen som blandet in Ganddal i diskusjonen Øyvind, og om du vil se hva han driver med vil jeg anbefale deg disse trådene;
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2058&PN=1
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1729&PN=3
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1617&KW=kors nes

Så kan du jo etter det kanskje vurdere på nytt om han bygger eller ikke bygger FREMO-duler.... og kanskje hvorvidt det han har bygget ville sett like pent ut med tannstang

Eirik

Nå har jeg kikket på trådene og har vurdert på nytt:

J.I.Hansen er skapfremoist, og du driver å åpner skapdøra! Nei, nok tull. Jeg hadde ikke fått med meg at J. I. Hansen bygger FREMO. Og han bygger bra også. Det var flott å se.

Om det med midtkontakter (ikke tannstang, Eirik ) ville sett like pent ut? Du kan da ikke stille det spørsmålet til en som bygger med Märklin K?  Selvfølgelig ville det sett like pent ut! Det ville ihvertfall ikke gjort meg noe. Hans prestasjon ville ikke vært mindre, fordi jeg ser mer på helheten enn å stirre meg blind på sporet. Pent er subjektivt. Om spørsmålet var om sporet ville sett mindre prototypisk ut med midtkontakter, så ville jeg svart ja. Men who cares? Get a life!  Men dere sitter vel og glor ned i sporet hele dagen, når dere er på jobb, så¨det er vel ikke så merkelig.

Hvis dere har kjørt gjennom Grorud Stasjon, så kan man tydelig se at jernbaneverket også eksperimenterer med midtledere.

Så... det er mer betimelig å spørre; Når skifter Jernbaneverket til midtledere. Da kan dere sitte der med alle 2-skinnesporene da!

Kult å se bilde av J. I. Hansen, forresten. Han ser litt forpint ut, enten er det tanken på midtledere på Gandal stasjon, eller så er det fordi det nok gjorde vondt å borre hull til det treet han holder på å plante.

Originally posted by eika eika wrote:

Og ikke minst, et bilde av skogvokteren selv i ferd med å plante trær :

Eirik



Edited by ØyvindS - 06 mars 2007 at 12:04
mvh Øyvind Strøm
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.