MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jeg trenger ideer til lite anlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg trenger ideer til lite anlegg

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg trenger ideer til lite anlegg
    Posted: 20 mars 2007 at 19:17
Har lekt litt mer i Paint og kommet frem til at en mulig oppdeling må bli noe slik. Skal selvfølgelig ikke dele anlegget på tvers av noen sporveksler, dette er bare en røff skisse. Har også trekt delingen av sporene oppe til høyre ut i svingen.



Noen som har noen tanker om oppdelingen eller andre ting? Er helt fersk i sporleggings-faget så jeg trenger alt jeg kan få av tips og råd, fra hvilke sporveksler som anbefales til problemer dere "proffe" ser kan oppstå.



Edited by Yngve - 21 mars 2007 at 15:39
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2007 at 13:43
Spørsmålet nå er hvordan et slikt anlegg kan deles opp. Har ikke noe MJ-rom her i huset så det bør være flyttbart. Et 240x120 anlegg er altfor stort til å flyttes rundt her i huset så det er uaktuelt å bygge et slikt anlegg som ikke kan deles.
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 17:20
Jeg tenkte at jeg f.eks kunne ha lasting av tømmer nede i venstre hjørne som deretter kan bli fraktet til sagbruket i midten. Da trenger jeg heller ikke så mange spor nede til venstre. Hovedstasjonen på anlegget tenkte jeg egentlig skulle ligge på høyresiden, mens på venstresiden langs den blå linjen skal være enten en plattform eller en lasterampe av et eller annet slag...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2007 at 09:31

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Quote Et enklest mulig sagbruk kan bestå av to spor: Et for tømmer inn og et for skåret materiale ut. I tillegg kommer det gjerne vogner som kjører bort bark og annet søppel. På anlegget du har tegnet, ville jeg ikke anbefale stort mer enn dette - da får du spor nok til mellom 5 og ti vogner, bare på sagbruket.


Hvor på anlegget er du nå? I midten eller nede i venstre hjørne???

Oops, sorry: Jeg er på midten av anlegget, for jeg syntes dette lignet mest på "sagbruksland".  Sporene til venstre ligner mer på en stasjon, ikke minst hvis du beholder lokstallen.  Men du kan selvsagt ha noe industri der også! Eller iallfall et omlastingsspor.

Mvh. Jon S.

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2007 at 19:07
Quote Et enklest mulig sagbruk kan bestå av to spor: Et for tømmer inn og et for skåret materiale ut. I tillegg kommer det gjerne vogner som kjører bort bark og annet søppel. På anlegget du har tegnet, ville jeg ikke anbefale stort mer enn dette - da får du spor nok til mellom 5 og ti vogner, bare på sagbruket.


Hvor på anlegget er du nå? I midten eller nede i venstre hjørne???

Ellers så hadde det vært kjekt med bilder av andre sagbruk så jeg har noe å bli inspirert av. Spiller ingen rolle om det er i 1:1 eller 1:87. Det er ikke mye slikt her i området som jeg vet om....


Edited by Yngve - 14 mars 2007 at 19:07
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2007 at 16:15

Originally posted by Yngve Yngve wrote:



Mjaaa, mjooo, dette ser jo ikke dumt ut!

Du må regne med at forbikjøringssporet midt på anleggsplanen blir betydelig kortere når du tar toget inn helt fra "ytre sving". Men du kan jo også trekke dette sporet nærmere jernbanelinjen ute til høyre, og uansett blir det god plass til et lok og noen vogner.

Et enklest mulig sagbruk kan bestå av to spor: Et for tømmer inn og et for skåret materiale ut. I tillegg kommer det gjerne vogner som kjører bort bark og annet søppel. På anlegget du har tegnet, ville jeg ikke anbefale stort mer enn dette - da får du spor nok til mellom 5 og ti vogner, bare på sagbruket.

NB: "Trevirke-søppel" kommer ofte ut på samme side av bedriften som de ferdige materialene! Så du kan bruke samme spor til disse to sakene, selv om de strengt tatt ikke bør blandes.

Mvh. Jon S.

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2007 at 18:58
Har gjort en liten modifikasjon på delen i midten for å få et større skille mellom langsidene på anlegget. Den endelige sporplanen kommer nok til å bli noe som vist på bildet under.

Det jeg nå må finne ut er hva som skal være hvor. Jeg har fortsatt lyst til å ha noe sagbruk/tømmer industri, men jeg vet veldig lite om slikt. Hva jeg skal ha, hva som er realistisk å plassere hvor, osv......


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2007 at 07:00

Hei!

Jeg så nettopp på forsiden at Kalmbach "Small Railroads You Can Build" er tilgjengelig for foreningens medlemmer gjennom foreningens bibliotek. Her er utlån gratis, og man betaler kun for porto.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2007 at 00:41

Hei!

Med de modifikasjonene du foreslår der, synes jeg at sporplanen egentlig begynner å gi assosiasjoner til "ett sporplanskonsept" Lou Sassi med få modifikasjoner har benyttet i:

  • Paperback publikasjonen fra Kalmbach; "A Realistic H0 Layout For Beginners". Dette er ett 4"x8"-anlegg.
  • "Building The Berkshire Division" presentert i Kalmbachs paperback "6 H0 Layouts You Can Build". The Berkshire Division er også ett 4"x8" anlegg i H0, og en variant av dette anlegget kan sees her.
  • Paperback publikasjonen fra Kalmbach; "Small Railroads You Can Build", hvor byggebeskrivelsen til N-skala anlegget "Mohawk Valley" finnes. Dette anlegget er på 36"x80" og er bygget på ett dørblad. Sporplanen er relativ lik de to øvrige. Her finnes en variant på "Mohawk Valley".

Jeg håper du poster bilder av byggingen når den etterhvert tar til.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 23:15
Jeg satt og lekte litt med sporplanen til Red Wing anlegget. Rødt markerer spor som fjernes, og blått markerer mulige løsninger. Når det gjelder sporene midt i anlegget så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre der. Kommer nok til å gå for noe mindre, evt med en skilleplate slik at rundbanepreget ikke blir så veldig sterkt.


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 22:34
Jeg kommer til å gå for en rundbane slik at toget kan surre og gå av seg selv. For å gjøre anlegget mest mulig norsk så vurderer jeg å la det være enkeltsporet i begge svingene og undersøke muligheter for å legge inn en krysning på begge sider av anlegget. Jeg er som sagt helt fersk når det gjelder anleggsbygging så alle kommentarer blir satt stor pris på.


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 21:19

Hei!

Her kommer nok en rettelse til mitt innledende innlegg. Paperback"en fra Kalmbach som omtaler byggingen av Soo"s Red Wing Division heter "Small Railroads You Can Build" og har ISBN 9780890242254.

Jeg er enig i at Soo"s Red wing Division kan være ett godt utgangspunkt med færre spor. Dersom man helt fjerner det lange omløpssporet i anleggets overkant, mister man riktig nok muligheten for kontinuerlig kjøring, men man får en punkt-til-punkt-bane istedet. -I så fall burde "industriområdet" i anleggets senter gjøres om til ett mindre stasjonsområde. -Just my 5 cents.....

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 22:02
Gøyalt prosjekt du har på gang her Yngve... Har fått meg til å tenke litt realistisk også Hadde i utgangspunktet tenkt å bygge en haug med moduler etter Fremostandaren, men innser nå at dette er neppe noe som kan realiseres. Derfor har jeg nå (som du sikkert vet) gått igang med å planlegge et anlegg på omtrent samme størrelsen som du tenker på, som jeg faktisk kan presse inn på rommet
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 21:25

Hei!

En liten rettelse; anleggets korrekte navn er Soo"s Red Wing Division og stod i tillegg omtalt i Model Railroader desember 1994.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 19:51
Takk for linken til sporplanen, den hjelper mye. Anlegget jeg har lyst til å bygge blir riktignok bare basert på dette anlegget, men med litt mindre spor.




Edited by Yngve - 11 mars 2007 at 19:51
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 19:30

Hei!

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Fattern fikk et MJ-blad i posten i dag (en smule forsinket julegave til meg) og i det bladet fant jeg et 240 x 120 anlegg med en sporplan som jeg syns virket ganske kul. Bildet i bladet var ikke det største, men det så ihvertfall slik ut:



En gang i nærmeste fremtid skal jeg markere opp en 240 x 120 flate på gulvet med teip og legge ut litt spor og se hva som er mulig å få til...

Artikkelen du refererer til her, viser hvordan man oppgraderte Model Railroaders prosjektanlegg "Red Wing Central" til vinterlandskap. Byggebeskrivelsen til "Red Wing Central" stod på trykk i Kalmbachs "Layouts for small spaces" (?).

Anleggests komplette sporplan kan du se her, og her kan du se ett bilde av en variant av en byggd versjon.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 00:45
Fattern fikk et MJ-blad i posten i dag (en smule forsinket julegave til meg) og i det bladet fant jeg et 240 x 120 anlegg med en sporplan som jeg syns virket ganske kul. Bildet i bladet var ikke det største, men det så ihvertfall slik ut:



En gang i nærmeste fremtid skal jeg markere opp en 240 x 120 flate på gulvet med teip og legge ut litt spor og se hva som er mulig å få til...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 00:33

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Takk for hyggelig svar! Jeg antok at det var noe slikt du mente. Når det gjelder størrelsen på anlegget så kommer jeg til å gå for et 240 x 120 anlegg. Noe større enn det kan det ikke bli foreløpig. Så får jeg se hvor mye spor jeg får plass til.


Mitt anlegg er også på 240 x 120. Bildet viser hvor mye spor jeg har fått lagt. http://foto.mjf.no/v/magnelu/Oversikt+1.jpg.html
Men det er muligheter for å gjøre det på andre måter også

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2007 at 14:03
Takk for hyggelig svar! Jeg antok at det var noe slikt du mente. Når det gjelder størrelsen på anlegget så kommer jeg til å gå for et 240 x 120 anlegg. Noe større enn det kan det ikke bli foreløpig. Så får jeg se hvor mye spor jeg får plass til.


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2007 at 11:01

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

En annen ting som jeg også lurer på er hvor lange jeg skal lage langsidene. Plassen er litt begrenset, men det bør jo være litt lengde på de så det faktisk er plass til et par vogner på sidesporene. Noen som har noen anbefalinger?

Du har rett: Det er antall vogner du vil ha plass til som må bestemme lengden på sporene, og dette vil også påvirke hvor de kan plasseres på anlegget... Ofte blir det dessverre for trangt.

Men hvor lang en vogn er, kommer jo an på vogntypen. Boggivogner er lenger enn toakslete vogner, f.eks. Du bør ta hensyn til hvilke vogner du ønsker å bruke, finne ut hvor mye plass de behøver, og så får du rett og slett "rydde et område" til disse.  Eller eventuelt godta at det må være færre spor og færre vogner på anlegget.

Mvh Jon S.

Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2007 at 10:52

Originally posted by Yngve Yngve wrote:


Dette sporet ut til venstre som du never, hvor ser du for deg at det går ut fra de opprinnelige sporene??

Hei Yngve - sorry at det tok noen dager å svare, men forumet her var så treigt at det ikke gikk tidligere i uka.

Jeg tenkte på at du kunne plassere et "baklengsspor" omtrent som vist her. På denne måten får du litt "frem-og-tilbake-skifting".

Selvsagt må du ikke følge denne tegningen slavisk!  Litt justering av planen må nok til for å få plass til et slikt spor - jeg tenkte mer på plassering i forhold til bygninger etc enn at du skal ha et seksjonsanlegg, da jeg tegnet. Lykke til!

Mvh Jon S.

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2007 at 14:37
En annen ting som jeg også lurer på er hvor lange jeg skal lage langsidene. Plassen er litt begrenset, men det bør jo være litt lengde på de så det faktisk er plass til et par vogner på sidesporene. Noen som har noen anbefalinger?


Edited by Yngve - 03 mars 2007 at 20:13
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2007 at 13:22
Den sporplanen er bare en skisse som er laget i full fart. Alle spor skal selvfølgelig ende i 90 graders vinkel mot seksjonskanten. Ellers er det alltid hyggelig å få forslag. Jeg har ikke bygget noen anlegg tidligere så sporplaner er noe jeg har lite erfaring med.

Dette sporet ut til venstre som du never, hvor ser du for deg at det går ut fra de opprinnelige sporene??


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2007 at 23:26

Originally posted by Yngve Yngve wrote:



Hei Yngve!

Sporplanen din gir et bra inntrykk av hva du kan tenke deg. Ikke dumt å bygge anlegget i seksjoner! Men tegningen din byr på et problem: Slik du har tegnet sporene, kan du ikke bruke "rette plater" for å dele opp anlegget. Med "rette plater" tenker jeg bl.a. at skinnene skal forlate platen i 90º vinkel, og at hver plate er et rettvinklet rektangel. Rette kanter på sidene av platene er selvsagt ikke NØDVENDIG, men gjør det enklere hvis du senere vil bytte om på oppstillingen...

Angående sporplanen er det én tanke som slår meg: At du bare har en stasjon og en industri, og stasjonen har bare et gjennomgangsspor og et forbikjøringsspor. Jeg anbefaler at du føyer til et "industrispor" på stasjonen, og bruker dette til omlasting. F.eks. hvis du bygger sagbruk, kan man lesse på tømmer til sagbruket eller motta planker og kappet treverk. Det holder med plass til en vogn eller to og en tømmerbil/lastebil (med kran) ved siden av sporet!

Industrisporplanen din er grei nok som den er; den danner faktisk en "Inglenook" som kan brukes til vognskiftespill. Men hvis du vil ha "industri-siden" litt mer spennende, kunne du f.eks. ha et spor ut mot venstre, gjerne med en sving, for å komme litt lenger "inn på anlegget" med noen vogner.

En ting til slutt: Du har tegnet inn en sporveksel som ikke vil ha noen praktisk funksjon på det tegnete anlegget (nest øverst - sporet ser ut til å være for kort til å romme en vogn). Hvis du derimot tenker på å utvide anlegget senere, kan det selvsagt være praktisk å ha den der!

Lykke til med planlegging og bygging!

Mvh. Jon S.



Edited by Jon S. - 02 mars 2007 at 23:32
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2007 at 20:37

det var gode foslag der da kan jeg også lage bane til di5

bare at jeg må ha enten en gruve eller noe annet industri greier



Edited by Stian - 02 mars 2007 at 21:04
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2007 at 23:29

Lima flisvogner passer jo bra. Kanskje et par hibbiks stykkegodsvogner fra Roco? Og kanskje noen sånne til trelast??? http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=29_75_78_96&pr oducts_id=463&osCsid=a49d1ff215ff0f77862a7e6660c90b43

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2007 at 23:11
Hehe! Jeg likte faktisk ideen litt. Noen som vet om noen byggesett innenfor kategorien? Annet rullende materiell?? Det spørs jo også hvordan sporplanen min passer til et sagbruk....

Ellers så tar jeg også imot andre forslag...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2007 at 23:08

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hva med et sagbruk Yngve???? Der kan man ha lossing av tømmer og samtidig kan du ha trasnport ut med flis og materialer....


Tja.... lodder du sammen noen LPS vogner til meg da???

Hehe... Ja hvis du betaler vognene Og selvfølgelig må det medregens noen tabber, er ikke akkurat noen dreven lodder, men det kommer seg...



Edited by Andreas - 28 februar 2007 at 23:10
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2007 at 23:02
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hva med et sagbruk Yngve???? Der kan man ha lossing av tømmer og samtidig kan du ha trasnport ut med flis og materialer....


Tja.... lodder du sammen noen LPS vogner til meg da???
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2007 at 22:54
Hva med et sagbruk Yngve???? Der kan man ha lossing av tømmer og samtidig kan du ha trasnport ut med flis og materialer....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.