MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Magnes weblogg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Magnes weblogg

 Post Reply Post Reply
Author
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Magnes weblogg
    Posted: 15 februar 2007 at 00:43

Her er min logg. Den spenner seg over min tid som Märklinist til to-skinne-rallar. Jeg gått over til DC, pga økonomi, forbildelikhet på modeller, større utvalg av DC, penere skinner og at det lar seg kombinere med det min far også har av jernbane. 


OBAS med Autolink Drammen-Trondheim 


Mitt fotoalbum


Bilder av min modelljernbane vil bli lagt inn i mitt fotoalbum her på mjf.no



Her er bilder fra Fremo-treffet i Arendal
Fotoalbumet

Videoer fra treffet i Arendal:
Di3 med pt">
Di6.665">
Di6.665 kjører inn til Skuggevik">
Stortysker">
 
Her er noen bilder av min FREMOdul som jeg holder på å bygge på Bryn stasjon Gruben


Edited by MY1201 - 05 september 2007 at 23:39
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2007 at 19:54

 

Oppdatert!

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 00:08



Oppdatert

Edited by MY1201 - 20 mars 2007 at 21:11
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 22:17



Edited by MY1201 - 21 mars 2007 at 20:32
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
eskilm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eskilm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 22:33
var ganske hard kompresjon på videoene dine. Prøv med lavere kompresjon :)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2007 at 22:37
Originally posted by eskilm eskilm wrote:

var ganske hard kompresjon på videoene dine. Prøv med lavere kompresjon :)


Kompresjon?

Filmene er filmet med en Samsung SGH-X700, lagt inn på data og derfra over på youtube.com.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 april 2007 at 23:51
Stilig med MJ-video! Synd at kvaliteten ikke var så bra, men det kommer seg sikkert etter hvert! 
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 14:46
 
 
Er det bare meg som ikke kan komme inn på side 2 i mitt fotoalbum fra FREMO-treffet? Eller er det bare de samme bildene på begge sidene?
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 15:14
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Er det bare meg som ikke kan komme inn på side 2 i mitt fotoalbum fra FREMO-treffet?



Det er ikke bare deg, jeg har registrert problemet selv, samme greia med mine album over to sider.
Men hvis man åpner bildene (altså trykker på thumbnailen) kan man trykke seg gjennom alle bildene...

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 16:08

 

Takker for svar!

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2007 at 20:47
Ja stemmer det, samma hos meg...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2007 at 23:14
Hm. Dette er rart. Skal se hva det kan være og komme tilbake når jeg vet noe.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
arildb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arildb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2007 at 05:09
kom inn på side 2 jeg.....
Ja, er ikke Mj gøy da
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2007 at 23:40
Nye bilder er lagt inn i Fotoalbumet, flere kommer om ikke så alt for lenge.
 
Magne
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2007 at 13:36
 
Nye bilder er lagt ut av FREMOdulen min og av mitt smalspormateriell

smalspor

FREMOdul

 
Magne
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2007 at 22:16
 
I går kveld hadde jeg ikke slått av tv"en ved siden av senga ordentligt, så jeg våknet i dag av at den slo seg på. tilfeldigh var det at den slo seg på akkurat da http://www.youtube.com/watch?v=92HmLkq6Rnk gikk. hørte først lyden og tenkte ikke mer over det, men da jeg så på tv"en ble det plutselig mye hyggeligere å våkne


Edited by MY1201 - 20 november 2007 at 22:17
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2007 at 18:29
Hei Magne.
 
Jeg kikka litt på de forskjellige webloggene her på forumet,
og da så jeg ett bilde med vulkan????LOLWinkWinkWink
 
 
Blei nyssgjerrig på hva du skal lage til her?Tongue
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2007 at 01:03
 
Det er Gabe Gottes fra Kongsberg Sølvgruve som er forbildet, som forøvrig ligger midt i Kongsberg skisenter i dag, hvor en nederlender datt nedi for mange år siden, etter det kom det gjerde opp rundt hølet.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 23:14
 
I går ble et viktig skritt videre for å bli fullblods Fremoist tatt. Da hadde Skårerbanen TB-kurs og jeg fikk øvd meg på å bøye gitarstreng. Min vogn, Uai, fikk bøyle på. Samme vogn får krok på, når jeg får tak i riktig tang til å bøye kroken med. Riktig verktøy til jobben er viktig Approve
Planen er at denne vognen skal smusses, få på TB og RP25/Fine Scale-hjul og brukes til transport av UHB-lokomtiver til Bingsfoss


Edited by MY1201 - 27 august 2008 at 23:15
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 16:18
Siden sist så har jeg fått laga meg seks smalsporbyggesett a la FREMO, http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=351&PN=3.
 
De siste ukene har to av de blitt skutt sammen, fått på hønsenetting og en er gipsa.
Bilder av selve modulkassen finnes nederst på denne siden. Modulen er kommet et par skritt videre på denne siden.
 
I dag blir det mere jobbing, mest sannsynlig maling innvendig og div. arbeide på Bryn.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 01:22
 
I går ble det kappet sviller av printplate, så nå venter jeg bare på helgen, så skal det loddes spor.
 
I dag ble en modul, type smal, grunnet etter en grundig innvendig puss av latexmaling. Den adre ble malt innvendig med latexmaling.
Nå er det bare to uker før det SKAL kjøre lok og vogger på modulene, så nå må det jobbes. Resultatet blir å se på Gardermoen.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2009 at 21:41
I går ble en massiv dose med AC/DC inntatt på Telenor Arena. Transport var selvfølgelig med jernbanen.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 06:09
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

I går ble en massiv dose med AC/DC inntatt på Telenor Arena. Transport var selvfølgelig med jernbanen.
.....High voltage  rock"n roll....Wink...i Juni skal undertegnede på ekstrakonserten,reiser selvfølgelig med togWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2009 at 09:32
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

I går ble en massiv dose med AC/DC inntatt på Telenor Arena. Transport var selvfølgelig med jernbanen.


Rock and"roll train Wink
Takk for en hyggelig aften :)
Tut, tut.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.