MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Puke livery
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Puke livery

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Puke livery
    Posted: 02 februar 2007 at 10:01
Jeg la ut bilder fra B7 turen på et engelsk forum og var glad da jeg fikk høre at ikke bare jeg ikke kan fordra de nye fargene på de gode gamle tomatsupperøde vognene:

http://www.newrailwaymodellers.co.uk/Forums

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2007 at 13:26

Enig med deg der. Lurer på hva de tenker på (?)

 

 

Tut, tut.
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 21:35
Jeg syns ikke de er så gale jeg.
Men, jeg er enig i at de ikke passer på el18 eller el17.
Men de passer mye bedre på bm70 (Agenda).
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 22:22
Joda, Bm70 er ikke så ille med dem, der er det jo bare to hoved farger (sølv og rød, også en tynn stripe blå mellom dem) og de er lagt på langs av toget, strømlinjeformet kan du si. BM73b samme greia.
Allle de andre i "puke-livery" har desverre fått den horrible oransje i tillegg. Sølvstripene krysser vognen flere ganger og bryter det aerodynamiske mønsteret. Det hele blir veldig uharmoniskt etter min mening...



B5 på Jernbane.net
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 22:30

Min kortfattede mening er at, den nye designen ikke ser ut i det hele tatt.....

Nåde dem som finner ut at man skal lakkere om El 17 og El 18 også Blir vel kanskje El 18 det da.... El 17 loka begynner å ha utspilt sin role...

Hilsen Andreas.   
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 22:33

Smak og behag.

Jeg må si at da det kun var noen få 69D-sett igjen som gikk i rødt, ble jeg nesten skuffet da jeg fikk et av dem.

Flekkmalt og stygge var de blitt. Den nye fargen lyser iallfall opp litt. Fine har de blitt! Kunne godt vært svarte dører, men....nå skal jo betjente vogner få det.

GG

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,046 seconds.