MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Erfaringer med denne Roco dekodern?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Erfaringer med denne Roco dekodern?

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Erfaringer med denne Roco dekodern?
    Posted: 23 januar 2007 at 14:34

Lurer litt, er det noen som vet noe + eller - med denne dekoderen?

http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=30_112_274&pro ducts_id=1941&osCsid=e20c562e36032aee849b3f1294da4e15

Hvordan er den sammenlignet med en Marklin C-90

Forresten er det noen som kan si meg cirkaprisen på en C-90?

 

 



Edited by Andreas - 23 januar 2007 at 14:35
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2007 at 17:37

Dette er en ESU dekoder..

Altså solgt fra en annen levrandør.

Det er også den samme dekoderen som Märklin bruker.

Pris på C-90 dekoder som er på vei til å gå ut, finner du vel på sidene til Amundsen

Hilsen Nils

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2007 at 21:24

Tidligere hadde Roco dekodere produsert av Lenz i sortimentet.
Disse dekoderene var komponentmessig identiske med de "originale" Lenz-dekoderene bortsett fra at programvaren var "offspec". Dvs. Lenz hadde fjernet muligheten for å endre mange parameter på dem , samt at motorregulatoren var noe dårligere. Det skulle være forskjell på "orginalvare" og et "billigprodukt".

Pass derfor på at denne dekoderen ikke er "avspesifisert" på samme måte. Det behøver ikke nødvendigvis være et godt kjøp.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2007 at 21:31

Takk for svar!

Dekoderene jeg skal kjøpe skal settes i mine to Heljan Di 3 lok, kunne denne vært passende? http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt_beskrivelse.php? produkt_id=1041&StrSearch=dekoder&moms=1

Hilsen Andreas.   
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 12 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2007 at 15:01
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Takk for svar!

Dekoderene jeg skal kjøpe skal settes i mine to Heljan Di 3 lok, kunne denne vært passende? http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt_beskrivelse.php? produkt_id=1041&StrSearch=dekoder&moms=1



Hei.
Denne dekoderen kan du nok ikke bruke.  Dette er en såkalt funksjonsdekoder og den kan bare brukes til å slå av og på fire funksjoner.  Den er ikke bygd for å styre fart og retning på et lokomotiv. 
Kanskje du i stedet skal prøve en ESU 52610 LokPilot V3.0 Universaldekoder med lastregulering.   Den kan brukes den har det meste (ikke lyd) og styrer en likestrømsmotor som jeg antar det er på Heljanlokomotivene.   Det skulle vel være mulig å få denne til omkring 400,- kr (prøv Amundsen eller Electradeshop)

Mvh Gabriel
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2007 at 20:55
Originally posted by gabriel gabriel wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Takk for svar!

Dekoderene jeg skal kjøpe skal settes i mine to Heljan Di 3 lok, kunne denne vært passende? http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt_beskrivelse.php? produkt_id=1041&StrSearch=dekoder&moms=1



Hei.
Denne dekoderen kan du nok ikke bruke.  Dette er en såkalt funksjonsdekoder og den kan bare brukes til å slå av og på fire funksjoner.  Den er ikke bygd for å styre fart og retning på et lokomotiv. 
Kanskje du i stedet skal prøve en ESU 52610 LokPilot V3.0 Universaldekoder med lastregulering.   Den kan brukes den har det meste (ikke lyd) og styrer en likestrømsmotor som jeg antar det er på Heljanlokomotivene.   Det skulle vel være mulig å få denne til omkring 400,- kr (prøv Amundsen eller Electradeshop)

Mvh Gabriel

Takk skal du ha Akkurat noe sånt jeg var ute etter, en grei dekoder til en grei pris.....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 12 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2007 at 13:34
Hei.

Amundsen har nå tatt inn Tams dekodere.  Jeg har ikke prøvd disse, men her ser det ut til å være mye for pengene.

Mvh Gabriel

Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2007 at 09:01
På denne site"n http://www.digital-bahn.de/info.htm er det listet opp mange dekodere og erfaringer 
Bjørn Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2007 at 17:07
Takk, det var nyttig
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.