Penser - Kanskje et dumt spørsmål |
Post Reply |
Author | |
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 januar 2007 at 21:36 |
Hei, er veldig ny på FREMO delen, men når jeg ser på bilder fra treff og sant, så har dere koblet opp penser og lys. Jeg bare lurer på hvor dere får tak i strøm til pens motorene? Er det fra kjørestrømmen eller?
Har nemlig begynt å tegne skisser til noen moduler, og kommer kanskje med flere spørsmål snart.
Håper på svar!
Edited by espyink - 21 januar 2007 at 21:37 |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Espen, alt elektrisk utstyr som finnes på stasjoner drives med egne strømforsyninger. Kjørestrømmen brukes kun til det rullende materiellet. |
|
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
som en egen transformator "under" modulen eller? |
|
Mvh Espen N.N.
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
På gulvet under den aktuelle modulen. Det er ikke tillatt å føre 230V-spenningen opp under modulen. |
|
Jon S.
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og jeg som har limt fast en batterieliminator oppunder modulen... Mvh. Jon S. |
|
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
..har regna litt på det...er d ikke ca 16000V som brukes i 1:1 skala da? Da er jo 220V langt mer forbilderiktig i 1:87 enn de puslete 16-24V som brukes på modelljernbane i dag. Her kunne jo FREMO gå foran som et godt eksempel...og samtidig gjøre treffene enda mer spennende Roger Abel |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |