CD 66 fra Modellcompagniet del 2 |
Post Reply ![]() |
Author | |||
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 januar 2007 at 16:47 |
||
Det var med STOR Å det stemte. Det som åpenbarte seg for meg da jeg åpnet pakken var som vi "Trøndere" sier. " D va no bærre lækert " Jeg er strålende fornøyd med mine lok. Edited by Tåge - 08 januar 2007 at 19:25 |
|||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Gratulerer! Får vi se noen bilder?
![]() |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
janerts ![]() Nykommer ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 75 |
||
Får vi sjå dei live i morgon på klubben? Jan-Rune |
|||
![]() |
|||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
||
Ja dette blir gøy Får min på onsdag, så det blir julekveld Ellers får jeg nok min spion til å uttale seg om den, under testkjøringa i morra Edited by SveinR - 08 januar 2007 at 18:53 |
|||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|||
![]() |
|||
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
||
Til Carl-Frederic. Bilder, tja jeg skal prøve i morgen. Jeg har ikke noe digital kamera, men jeg vet en som har. Så vi får se i morgen, i morgen men ikke i dag. I dag skal jeg ligge på magen og se på mine "lækre" CD 66. Til Jan Rune. Ja, det blir visning nede i klubb kjeller"n til TMJK i morgen kveld Edited by Tåge - 08 januar 2007 at 19:26 |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
RaA ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
||
Sikkert et dumt spørsmål - men er den modellen H0 eller 00? Altså 1:87 eller 1:76? mvh Ragnar
|
|||
![]() |
|||
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
||
Hei! Mehano modellen er HO og Bachmann modellen er OO. MVH, Tom |
|||
![]() |
|||
Steen ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
||
Er det den her man vil se |
|||
![]() |
|||
||
Ja |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
||
En av CD66 i aksjon i trøndelag. Riktig flotte trekkmaskiner må også trekke riktig fine vogner |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Å de vognene blir virkelig riktig fine Svein Ser fram til at de kommer, du har ikke noen cirkapris på hva de vil koste? Trenger å legge de inn i MJ-budsjettet |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
midnight ![]() Administratorgruppen ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1146 |
||
Øh... du gjorde sannelig lite av deg dersom du var på klubben igår... |
|||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|||
![]() |
|||
janerts ![]() Nykommer ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 75 |
||
Å, fikk ikkje du det med deg?? Det var mens vi satt inne og diskuterte messa i februar Jan-Rune |
|||
![]() |
|||
||
Hehe, var virtuelt tilstede der
Noe cirkapris på vognen kan en vel kanskje antyde. Under 600,- skal vi allefall havne på, og det med hjul,koblinger og dekaler |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Hørtes bra ut det, så får vi se hvor mange budsjettet tillater Edited by Andreas - 12 januar 2007 at 23:01 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
||
Hei SveinR...apropos tømmervogner...har du noen videre planer for de andre tømmervognene også?? Roger Abel
|
|||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|||
![]() |
|||
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
||
Roger Abel
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Litt OFF TOPIC dette, men jeg kan gi et svar. Er det mer du lurer på så gjerne fortsett i en anne tråd. Som du sikkert har sett, så ble det laget noen staker og grinder i messing til denne vogna. Disse ble laget utifra bilder og noen mål. Nå i høst fikk jeg tak i orginal tegningen, så da måtte alle delene lages på nytt. Nå skal det sies at de forrige delene faktisk ikke avvik så mye fra de nye. Men nå på nyåret fikk jeg siste del CNC-frest og detaljer er loddet på. Så nå er det ikke så lenge igjen |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
||
Nå ble Cd66n litt bedre Ellers er det satt på nye sidevindusrammer, men dette vises dårlig på bilde desverre. Edited by SveinR - 18 januar 2007 at 22:59 |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
||
Hei Svein! Har du planer om å lage "et kompletteringssett" for CD66, så er jeg interessert! Dette så meget bra ut! A/C-enheten på taket ser bedre ut enn den på Deak-modellen. Den manler også avviserbøylen. |
|||
![]() |
|||
||
Foreløpig er dette et privat prosjekt, men vi får se hva tiden viser. En av grunnene er at plogen er litt vanskelig å masseprodusere. Eller problemet er vel at det er for få som vi ha slik plog til at en fornuftig løsning kan velges. Men det er jo helt klart at slike detaljer gjør den bedre |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
||
Roger Abel |
|||
|
|||
![]() |
|||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
||
De manglet dokumentasjon til å lage en cd66, men dokumentasjon til en omlakkert mehano hadde de.....
|
|||
A matter of life and death
|
|||
![]() |
|||
||
I dag fikk jeg endelig en gladmelding
![]() ![]() Når jeg får denne hjem og godkjenner den, så bærer den rett avsted til Korea for "masseprodukjson".
|
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
||
...Ble ny CD66 -i siiiste liten Roger Abel
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
send en mail til post@skaladesign.no, og meld din interesse for et evt kompletteringssett!
|
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
||
Bedre sent en aldri.
No er det noen store og noen små ting som ikke er lik en Norsk CD 66 og en Tysk Class 66.
Det som Svein R lager er mye av de store tingene som ikke er like.
Så er det også noen småtig som også mangler.
Så jeg antat at skulle man ha laget en Norsk CD 66, har man mest sansynlig måte lage en ny form og da har vel prisen også blit deretter.
Så jeg er kjemmpe fornøyd med mine 3 stk omlakerte CD 66 lok.
Til mitt anlegg fungere de utmerket.
|
|||
Mvh
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |