MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Gjengesnitt og emner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gjengesnitt og emner

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gjengesnitt og emner
    Posted: 04 januar 2007 at 19:05
Jeg er på jakt etter en tabell over hvilke stangdiametere som skal benyttes sammen med bestemte gjengesnitt. Feks hvis jeg skal lage min egen M1,4 skrue (ikke mutter) hva skal diameteren på emnet være?

Mvh Håvard
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2007 at 19:33
M1,4?? Finnes det? Nå har ikke jeg gjenget med gjengesnitt, men jeg vil anta at det er på samme måte som med gjengeskjær, dvs at skal man gjenge en M6 skrue så bruker man et emne med diameter 6 mm.
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2007 at 21:12

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

M1,4?? Finnes det? Nå har ikke jeg gjenget med gjengesnitt, men jeg vil anta at det er på samme måte som med gjengeskjær, dvs at skal man gjenge en M6 skrue så bruker man et emne med diameter 6 mm.

M1.4 finnes, og synes du det er smått så skulle du prøvd de M0.5 jeg prøver å skru fast nå. Har faktisk noen enda mindre, men disse er heldigvis ferdigskrudd, dvs simulerte skruer og mutter

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2007 at 22:58
Ble ikke overrasket over størrelsen, det var kun en standard jeg ikke var kjent med. Men så har jeg vært vant til å jobbe med litt større saker så jeg har ikke sett så langt ned på gjengetabellene. 

Edited by Yngve - 04 januar 2007 at 22:59
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.