MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg for Andreas
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg for Andreas

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2007 at 13:48
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Oppdaget det... Har prøvd ut og gitt dem et nummer så jeg husker hvilke som skal hvor når de skal på etter lakkering...
   Det var ingen dum ide.......utfra bildene har du ikke mye arbeid igjen heller før lakkering
 
Nei det står ikke mye igjen nåSmile, men problemet er at jeg mangler 2,0 mm og 0,4 mm bor... Er bare de små hullene til speil, slanger ect... som mangler... og til bufferene. Skal stikke fra i pausen på jobben i helgen og stikke bort til hobbyteknikk og se om de har...
 
Lyslederopplegget står også igjen, men dette er kanskje like greit å gjøre etter lakkering??? Trengte som du sa driverket til det også...
 
 


Edited by Andreas - 03 mai 2007 at 13:54
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2007 at 13:59

Til slangene bruker du 1mm,speil ,stige og gripehåndtak 0.4mm samt 2mm til bufferne.....helt korrekt,lyslederne monteres etter lakkering,rammeverket kunne du ha limt på plass nå hvis du hadde understellet.....i værste fall får du borre dem opp når du er på besøk hos meg.....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2007 at 14:22
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Til slangene bruker du 1mm,speil ,stige og gripehåndtak 0.4mm samt 2mm til bufferne.....helt korrekt,lyslederne monteres etter lakkering,rammeverket kunne du ha limt på plass nå hvis du hadde understellet.....i værste fall får du borre dem opp når du er på besøk hos meg.....

 
OK, 1 mm har jeg så det kan jeg få gjort da... Får låne slanger fra en Di 3 så lenge til jeg får kjøpt reservedeler... Du sa noe om at Electrade i Sandefjord hadde dette... Titta i nettbutikken deres fant ikke noe, men det er kanskje sånn "kjøpes over disk" vare??? Skal om ikke så alt for lenge oppom NMJ for å få tak i den etseplaten så jeg kan prøve å høre med dem om de har det...
 
Bor får jeg vel tak i på en eller annen måte regner jeg med... Hobbyteknikk i Drøbak har ganske godt utvalg av verktøy og lignende (hvis jeg forstod fattern korrekt) Så jeg finner det vel der... Hvis ikke finner jeg nok på noeWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2007 at 14:29
electrade i sandefjord selger det over disk, pr.mail eller telefon....det står ikke i webbshoppen..
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2007 at 17:43
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

electrade i sandefjord selger det over disk, pr.mail eller telefon....det står ikke i webbshoppen..
OK... Får ringe eller maile dem dersom jeg ikke får alt jeg trenger oppe hos NMJ...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2007 at 15:24
Oppdatert, El 17 ferdigBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile
Hilsen Andreas.   
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2007 at 15:34
Og dermed gikk ønsket til Andreas i oppfyllelseSmile
 
 
FLOTT ARBEIDThumbs%20Up
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2007 at 15:45
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Og dermed gikk ønsket til Andreas i oppfyllelseSmile
 
 
FLOTT ARBEIDThumbs%20Up
 
Hehe ja, hadde ikke akkurat regna med at dette ville bli så bra som det ble i og med at det er mitt første selvbygger prosjekt... Men reslutatet frister til nye prosjekter... Time will showWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2007 at 17:09

Loket ble kjempefint Andreas.....men du er nok ikke ferdig ennå....du har glemt å male isolatorene på pantografene...Wink

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2007 at 17:59
Hehe...
 
Bildene ble tatt tidligere i dag før innlegget ble laget, så de er malt, men jeg gadd bare ikke å ta nye bilder....Wink 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2007 at 21:46
Tøm postkassen din  Andreas.....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2007 at 22:07
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Tøm postkassen din  Andreas.....Wink
 
It"s doneThumbs%20Up
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2007 at 14:16
på tide med web loggen din??
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2007 at 14:41
Originally posted by Stian Stian wrote:

på tide med web loggen din??
 
Byggepress?Wink 
 
Tjaaa må vel oppdatere snart, men har vært litt slapp i det siste... er litt overgang fra og gå på skole 5 km unna og bruke 3-4 timer på å reise hver dagShocked
 
Men mulig det kommer noe over helga, StianThumbs%20Up
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2007 at 14:57
fint og høre liker dine og morten sine web logger
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2007 at 20:03
Originally posted by Stian Stian wrote:

fint og høre liker dine og morten sine web logger
 
Hyggelig å høre Stian, kommer nok en oppdatering nå om noen få dager... må bare få tid til å bygge litt til først, men følg medWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2007 at 21:39
Oppdatert!
Hilsen Andreas.   
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2007 at 22:16
Neimen..se her..Smile
 
Dette ble flottClap
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2007 at 22:23
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

3. September 2007
 
 Og jeg venter fortsatt på lps tømmervogner... Begynner å klø skikkelig i fingerene nå, så jeg håper de er rett rundt hjørnetBig%20smile
 
Blei veldig bra dette her Andreas. Du får pressa inn litt bygging innimellom studiene/pendlinga....LOL Hva med luftledninger og KL-master på anlegget, til El 13 og El 14....?Wink
Du er i godt selskap ang. de berømte lps"ene...
Håper de er underveis, byggerommet er forhåpentlig inntatt til helga... Så det gjør ingenting om det blir lps"ene som skal til perss først....Wink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2007 at 23:38
Ser veldig bra ut Andreas.
Avdempede og naturlige farger.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2007 at 00:39
føyer meg inn i rekkene og sier at dette ser lovende ut.........kanskje litt flere trær?........skævven er tett,så trøkk inn noen trær tilWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2007 at 09:41
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

3. September 2007
 
 Og jeg venter fortsatt på lps tømmervogner... Begynner å klø skikkelig i fingerene nå, så jeg håper de er rett rundt hjørnetBig%20smile
 
Blei veldig bra dette her Andreas. Du får pressa inn litt bygging innimellom studiene/pendlinga....LOL Hva med luftledninger og KL-master på anlegget, til El 13 og El 14....?Wink
Du er i godt selskap ang. de berømte lps"ene...
Håper de er underveis, byggerommet er forhåpentlig inntatt til helga... Så det gjør ingenting om det blir lps"ene som skal til perss først....Wink
 
Ove
 
Hyggelig å høre at byggerommet snart er ferdigSmile
 
Skole i Oslo har faktisk ikke blitt så tidkrevende som man skulle tro... Grunnet fagdager og at jeg er ferdig med noen fag får jeg faktisk fridager/byggedager innimellom. Har en slik en i dagWink 
 
Når det gjelder KL, så har jeg bestemt meg for at det skal opp, det jeg driver å tenker litt på er om jeg skal bare ha mastene (slik som en del i fremo gjør) eller om jeg skal lufteldningen også...
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2007 at 09:45
Takk for positiv responsSmile
 
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

føyer meg inn i rekkene og sier at dette ser lovende ut.........kanskje litt flere trær?........skævven er tett,så trøkk inn noen trær tilWink
 
hmmm ser ut som det har vært en liten jævel ute med motorsaga her.....Clown
 
Kommer nok flere trær innimellom etterhvert som jeg får kjøpt flere... Lurer om jeg skal gå til innkjøp av en liten kasse, kommer nok fort til å lønne seg....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
AT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2007 at 17:31
Det er meir enn lovande, det er bra.
 Som tidlegare sagt naturlege avdempa farger. Meir skog? Då vil eg sett inn lauvtre, helst som mindre busker som ikkje vil la seg kue av bartrea.
 
Men så skal du legge merke til noko: dei fire steinane bak linja ligg med nesten lik avstand, ser ut som dei er lagt på plass med dette som formål.
Grupper steinane i grupper eller med ulik avstand.
 
 Framkant av plata du bygger på kunne vore senka, slik at grøfter og stikkrenner kjem med. Dette for å vise at det er "liv "under ballasten.
Itillegg får ein mindre inntrykk av at skinnene er spikra på ei plateSmile
 
AT
AT
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2007 at 18:59
Hei, takk for gode tips og rådSmile 
 
Kunne godt tenkt meg noen løvtrær, kanskje helst bjerk, men sliter litt med å finne noen som skal forestille bjerk og faktisk ser ut som det og. Noen som har tips?
 
Steinene har jeg faktisk ikke lagt merke til før du sa det... Takk skal du ha!
 
Litt sent å gå i gang med å senke litt i forkant nå, men skal ha dette i bakhue til neste del skal byggesThumbs%20Up
 
 
 
 
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2007 at 17:09
Oppdatert...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2007 at 21:44
Dette blei jo veldig bra...Thumbs%20Up Skal jeg bare sende over mine til degWinkWinkWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2007 at 22:51
Hehe... nei du, jeg trenger fortsatt 12-13 vogner tilTongue Så kan vi se på saken etter detWink 
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2007 at 23:24
Han skrev jo ingenting om at han skulle ha de tilbake....Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2007 at 19:02
Der kan du se Yngve, når man ikke kan lese, så FÅR man ingenting heller.....LOLWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.