MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Våre Nyttårsfortsett
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Våre Nyttårsfortsett

 Post Reply Post Reply
Author
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Våre Nyttårsfortsett
    Posted: 31 desember 2006 at 14:09

Ja er det noen som har noen nyttårsfortsett?

Mitt er:

  • Bli ferdig med anlegget som jeg bygger
  • Kjøpe Di6

GODT NYTT MJ-ÅR

mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 17:12
Er det virkelig ingen som har noen nyttårsforsett?
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 17:41

Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Er det virkelig ingen som har noen nyttårsforsett?

NIX!!! Gjorde unna joggeturen idag, så er det unnagjort for et års tid

Siden vi likevel er igang:  _Kanskje_ jeg skal kjøpe litt mindre ræl og _gjøre_ bittelitegrann konkret.  Men - bare kanskje!

MF(orbeholden)H

Morten M

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 17:58

Mitt nyttårsforsett er å få ned noen av ballene jeg har i luften UTEN å få nye opp

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 18:49

Tjaaa

  • Bygge min første modull som første trinn på anlegget mitt.
  • Anskaffe minst en EL 16 nydesign (men det blir vel mest opp til Roco om det blir noe av....)
  • Skaffe alle Helajn Di3 nydesign som finnes (også BMJ versjonene). Har nr. 619 og 642, mangler da: 605, 613, 621, 623, 624, 625, 627, 628, 630 og 643 
  • Skaffe meg jobb som danner grunnlag for å kunne finansiere dette

Konklusjonen blir da fort at dette ikke går Det blir vel mulig å fixe den modullen, en eller to El 16 og et par Di 3....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 13 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 20:55
¤Bygge ferdig fremo testmodulen min

¤Starte bygginga av Dombås stasjon. Fekk knipsa masse dokumentasjon no i sommer, så då ligg alt til rette for mange byggetimer. Måtte dessverre rive den påbegynte dombås st. pga flytting. Har no lært og skal bygge i moduler denne gong.

¤Anskaffe el.16 cargonet og vanlig nydesign, Di6 og B7 vogner. (så var det berre opp til økonomien og madammen.....)

Godt nyttår på forskudd til alle sammen!
Mvh Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 22:07

Får tilføye:

 

GODT NYTTÅR TIL ALLE SAMMEN!

Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2006 at 22:38
senke ambisjonsnivået en smule.

Godt nytt år til alle!
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 00:37
Originally posted by einjen einjen wrote:

senke ambisjonsnivået en smule.


Fjorårets forsett: Ikke starte nye prosjekter, bare avslutte gamle.  (Det gikk fort i dass.)

Årets forsett: Avslutte minst ett pågående prosjekt før jeg begynner på et nytt. (Går sikkert ikke det heller).


Godt nyttår alle


Edited by Terje Storjord - 01 januar 2007 at 00:38
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Bjørnar Berge View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørnar Berge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 01:03

Mine nyttårsforsett:

Bygge eit lite anlegg

Kutte ned på sjokoladen

MVH

Bjørnar Berge

 

Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 01:39

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:



Årets forsett: Avslutte minst ett pågående prosjekt før jeg begynner på et nytt. (Går sikkert ikke det heller).

Anbefales på det sterkeste. Har klart dette både med mj og andre saker. Gir en vanvittig god følelse.

Jeg liker ikke slike forsetter. Vil bare ha det godt og jobbe og stå på. Uansett

Tut, tut.
Back to Top
kjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 31 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 13:47

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN.

Mitt nyttårsforsett er å få startet med bygging av et seksjonsanlegg og få det kjørbart før året igjen er omme. 

Og få blitt ferdig med å pusse opp leiligheten i kjelleren så jeg får litt mere økonomi inn til å la prosjektet få rulle i javn fart!

 

Mvh.

Kjetil Johansen



Norsk materiell fra 1980 ->

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 17:32
Godt nytt år!

Tja, å ikke sprenge modelltoget mitt i lufta på nyttårsfylla til neste år kanskje    Neida, bare tuller!

Nei, av erfaring går slike løfter til h***** og man får bare dårlig samvittighet så jeg sparer meg bryet i år...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 17:38
Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Ja er det noen som har noen nyttårsfortsett?

Jeg har lest noen som virker oppnåelige:

  • Begynne å røyke
  • Krangle mer

Men obs: Dette er ikke mine forsetter!  Nei, faktisk har jeg vel ingen...det er så lett å "love seg bort".

Men iallfall: Godt nyttår!

Mvh. Jon S.

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 20:29

GODT NYTT MJ-ÅR

Mitt nyttårsforsett er mere MJ i år enn i fjor...altså bygge...og logge!!!  

...er forøvrig i harde forhandlinger om årets MJ-budsjett...med kona...en skal jo ha det levelig med begge hele det neste året også

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2007 at 21:56

Hei!

Med tanke på nyttårs-forsetter bør man vel utvise litt forsiktighet slik at man ikke "tar munnen for full". Men ett av mine nyttårsforsetter er å gi mitt lille bidrag til vårt alles kjære (og nå noe forsinkede) foreningspublikasjon, og produsere minst 2 artikkler eller tilsvarende til Mj-bladene som utkommer i løpet av 2007.

Uten at det trenger å være noen nyttårs-forsett vil jeg oppfordre andre til å gjøre det samme, slik at redaktøren kan få lov å "velte seg i" stoff.

Godt nytt år!

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2007 at 08:37
Godt nytt år til dere alle!
Bjørn Egil
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2007 at 09:25

Hei !

Først av alt:  GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE !

Mitt nyttårsforsett: Ingen. De holder ikke likevel

MJ-Hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2007 at 10:29
Originally posted by Roger Roger wrote:

Uten at det trenger å være noen nyttårs-forsett vil jeg oppfordre andre til å gjøre det samme, slik at redaktøren kan få lov å "velte seg i" stoff.


Godt nytt år!



Hey! Den var litt bra! Må oppfordre alle til det jeg og, siden jeg har debutert på den fronten. Usedvanlig gøy å se egne greier på trykk!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2007 at 00:43

Godt (Nytt) År til alle.

Mitt nyttårsforsett er å fortsette å ikke ha noen nyttårsforsetter.

På den annen side har jeg et visst håp om å komme i gang med MJ-hobbien igjen, nå som tvillingene mine snart er 2,5 år og litt mer selvgående. Etter å ha kjøpt gård har jeg vel et par hundre kvadratmeters plass til et MJ/FCS-verksted og til å få satt opp FREMO/FCS modulene mine. Kanskje på tide med en liten plate med noen M-skinner til ungene også? Nei, forresten, det må bli to plater.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2007 at 01:07
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Godt (Nytt) År til alle.

Mitt nyttårsforsett er å fortsette å ikke ha noen nyttårsforsetter.

På den annen side har jeg et visst håp om å komme i gang med MJ-hobbien igjen, nå som tvillingene mine snart er 2,5 år og litt mer selvgående. Etter å ha kjøpt gård har jeg vel et par hundre kvadratmeters plass til et MJ/FCS-verksted og til å få satt opp FREMO/FCS modulene mine. Kanskje på tide med en liten plate med noen M-skinner til ungene også? Nei, forresten, det må bli to plater.



Fortsett uten forsett, Øivind. For med å planlegge bane har du jo brutt forsettet om ikke ha forsett, og da er det liten vits i ha slike forsetter
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2007 at 08:18
Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:


Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Godt (Nytt) År til alle.


Mitt nyttårsforsett er å fortsette å ikke ha noen nyttårsforsetter.


På den annen side har jeg et visst håp om å komme i gang med MJ-hobbien igjen, nå som tvillingene mine snart er 2,5 år og litt mer selvgående. Etter å ha kjøpt gård har jeg vel et par hundre kvadratmeters plass til et MJ/FCS-verksted og til å få satt opp FREMO/FCS modulene mine. Kanskje på tide med en liten plate med noen M-skinner til ungene også? Nei, forresten, det må bli to plater.



Fortsett uten forsett, Øivind. For med å planlegge bane har du jo brutt forsettet om ikke ha forsett, og da er det liten vits i ha slike forsetter



Øyvind har jo et forsett ved å ha som forsett at han ikke skal ha forsett, så da bør han fortsette med foresett, men siden forsettet er brutt bør han ikke det for å holde forsettet til neste år, men da blir det allikevel et forsett da...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2007 at 11:47
Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:


Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Godt (Nytt) År til alle.


Mitt nyttårsforsett er å fortsette å ikke ha noen nyttårsforsetter.


På den annen side har jeg et visst håp om å komme i gang med MJ-hobbien igjen, nå som tvillingene mine snart er 2,5 år og litt mer selvgående. Etter å ha kjøpt gård har jeg vel et par hundre kvadratmeters plass til et MJ/FCS-verksted og til å få satt opp FREMO/FCS modulene mine. Kanskje på tide med en liten plate med noen M-skinner til ungene også? Nei, forresten, det må bli to plater.



Fortsett uten forsett, Øivind. For med å planlegge bane har du jo brutt forsettet om ikke ha forsett, og da er det liten vits i ha slike forsetter



Øyvind har jo et forsett ved å ha som forsett at han ikke skal ha forsett, så da bør han fortsette med foresett, men siden forsettet er brutt bør han ikke det for å holde forsettet til neste år, men da blir det allikevel et forsett da...

Hva hvis det er et forsettlig brudd på et forsett?

Og hva hvis det er et forsett, men ikke et nyttårsforsett? Altså hvis det er noe jeg har hatt forsett om lenge, og fortsatt har, selv om det er Nyttår. Da kan jeg fortsatt ha som nyttårsforsett å ikke ha nyttårsforsett, men kan fortsatt ha andre forsetter.

Eller så kunne jeg ha et forsett om å bryte forsettene. Noen ganger må jeg bryte (istykker) forsetene, når jeg bygger om FCS-biler, men det er visst noe annet.

mvh Øyvind

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2007 at 12:51
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:


Godt (Nytt) År til alle.


Mitt nyttårsforsett er å fortsette å ikke ha noen nyttårsforsetter.


På den annen side har jeg et visst håp om å komme i gang med MJ-hobbien igjen, nå som tvillingene mine snart er 2,5 år og litt mer selvgående. Etter å ha kjøpt gård har jeg vel et par hundre kvadratmeters plass til et MJ/FCS-verksted og til å få satt opp FREMO/FCS modulene mine. Kanskje på tide med en liten plate med noen M-skinner til ungene også? Nei, forresten, det må bli to plater.


Fortsett uten forsett, Øivind. For med å planlegge bane har du jo brutt forsettet om ikke ha forsett, og da er det liten vits i ha slike forsetter
Øyvind har jo et forsett ved å ha som forsett at han ikke skal ha forsett, så da bør han fortsette med foresett, men siden forsettet er brutt bør han ikke det for å holde forsettet til neste år, men da blir det allikevel et forsett da...


Hva hvis det er et forsettlig brudd på et forsett?


Og hva hvis det er et forsett, men ikke et nyttårsforsett? Altså hvis det er noe jeg har hatt forsett om lenge, og fortsatt har, selv om det er Nyttår. Da kan jeg fortsatt ha som nyttårsforsett å ikke ha nyttårsforsett, men kan fortsatt ha andre forsetter.


Eller så kunne jeg ha et forsett om å bryte forsettene. Noen ganger må jeg bryte (istykker) forsetene, når jeg bygger om FCS-biler, men det er visst noe annet.


mvh Øyvind



Nå omtaler denne tråden nyttårsforsetter og dermed regner jeg med at alt fortsatt handler om nyttårsforsetter. Foresten, hvis du vil snakke om vanlige forsetter, ikke nyttårsforstetter må du opprette en egen tråd for de forsettene. Men hvis man har som forsett å ikke ha forsetter er det fremdeles et forsett.

Ha en forsett fin dag!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
arnvid View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arnvid Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2007 at 17:29
Forslag til uforpliktende nyttårsforsett fra Radiorådet:

Prøv å sitt mere vestvendt!

(Spesielt bra forsett hvis kjørepultet allerede står riktig vei.)
hilsen Arnvid
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2007 at 17:59
Det kan vel egentlig ikke kalles noe nyttårsforsett, men jeg skal prøve å få gjort ferdig de miniprosjektene jeg har begynt på i løpet av vinteren...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2007 at 21:55
Hei!
 
Hvordan gikk det med nyttårsforsettene for 2007, Gutta?
Det er fremdeles ikke for sent å infri dem, men det begynner å bli knappt med tid.
 
Min nyttårsforsett var:
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Med tanke på nyttårs-forsetter bør man vel utvise litt forsiktighet slik at man ikke "tar munnen for full". Men ett av mine nyttårsforsetter er å gi mitt lille bidrag til vårt alles kjære (og nå noe forsinkede) foreningspublikasjon, og produsere minst 2 artikkler eller tilsvarende til Mj-bladene som utkommer i løpet av 2007.

Uten at det trenger å være noen nyttårs-forsett vil jeg oppfordre andre til å gjøre det samme, slik at redaktøren kan få lov å "velte seg i" stoff.

Godt nytt år!

- Og det overholdt jeg, da jeg skrev 2 bokanmeldelser samt en artikkel om nyhetene presentert på messa i Nürnberg.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2007 at 22:16
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Tjaaa

  • Bygge min første modull som første trinn på anlegget mitt.
  • Anskaffe minst en EL 16 nydesign (men det blir vel mest opp til Roco om det blir noe av....)
  • Skaffe alle Helajn Di3 nydesign som finnes (også BMJ versjonene). Har nr. 619 og 642, mangler da: 605, 613, 621, 623, 624, 625, 627, 628, 630 og 643 
  • Skaffe meg jobb som danner grunnlag for å kunne finansiere dette

Konklusjonen blir da fort at dette ikke går Det blir vel mulig å fixe den modullen, en eller to El 16 og et par Di 3....

 
1. Modullplanene ble det ikke noe av, ble hylleanlegg i stedet...
 
2. 1 stk. El 16 nydesign anskaffet, nr. 2211 Hallingjenta fra BMJ.
 
3. Tjaa ble et par Nohaber, 623 nydesign og 643 mellomdesign.
 
4. Jobb for å finansiere MJ hobbyen bedre har det heller ikke blitt noe avWink Har i og for seg en jobb ved siden av skolen, men ikke mange timene jeg får der i året... Er litt på utkikk nå, så vi får se om ikke er oppnåd til neste årTongue


Edited by Andreas - 28 desember 2007 at 22:18
Hilsen Andreas.   
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2007 at 23:58
Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Ja er det noen som har noen nyttårsfortsett?

Mitt er:

  • Bli ferdig med anlegget som jeg bygger
  • Kjøpe Di6

 

 
 
Hm...Hvis man skal se nærmere på dette så kan jeg slå fast att punkt 1 aldri ble påbegynt...
 
Punkt 2 derimot, ble ordnet! Smile
 
Mitt nyttårsforsett denne gangen, gjøre det som passer meg best Wink
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2007 at 09:45
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Med tanke på nyttårs-forsetter bør man vel utvise litt forsiktighet slik at man ikke "tar munnen for full". Men ett av mine nyttårsforsetter er å gi mitt lille bidrag til vårt alles kjære (og nå noe forsinkede) foreningspublikasjon, og produsere minst 2 artikkler eller tilsvarende til Mj-bladene som utkommer i løpet av 2007.

Uten at det trenger å være noen nyttårs-forsett vil jeg oppfordre andre til å gjøre det samme, slik at redaktøren kan få lov å "velte seg i" stoff.

Godt nytt år!



Denne oppfordringen bør gjelde også for 2008!
Det kan hjelpe med å få oppfylt et av mine nyttårsforsett...

Mine MJ-nyttårsforsett er
* å lage et bedre MJ-blad
* å ferdigstille minst ett av MJ-prosjektene mine (mot 0 i 2007)
* Få igang mitt første PC-styrte anlegg

Ellers er jeg i tillegg nødt til å gi mer tid til familien, mindre hobby og mer fritid til arbeid med huset, så det blir spennende å se hvilke av forsettene som ryker....


Edited by Pelle - 29 desember 2007 at 09:48
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.