MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - ROCO El18AC - Hakker og nøkker
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

ROCO El18AC - Hakker og nøkker

 Post Reply Post Reply
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ROCO El18AC - Hakker og nøkker
    Posted: 25 desember 2006 at 14:43
Hei alle MJ-folk! Jeg tar meg den frihet å begynne med å ønske dere alle en riktig God romJul :)

Jeg kjøpte for noen år siden en ROCO EL18.2243, AC versojn, fra LokstallenHobby i Narvik. Da loket ankom Bergen, og fikk seg en testrunde, ble både meg og min far forskrekket over hvor dårlig loket gikk. Det hakket og nøkket, plutselig bråstoppet det, for så å rase videre... Min far byttet dekoder i loket, en ESU Lokpilot, og loket forbedret seg, men hakket likevel... Den dekoderen som er i nå, er den tredje vi har hatt i loket... Vi er sikker på at det ikke er strømopptaket som er problemet, da vi idag koblet strømavtagerne og slepeskoen sammen, og toget begynte å hakke MER (!) enn det gjorde før, men lysene lyste hele tiden, og loket krypkjørte over den verste vekselen jeg har, uten å stoppe opp...

Det jeg lurer på er om noen har hatt lignende problemer med sitt lok, eventuelt hva dere gjorde?
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 15:23

Hei Thomas,

La inn et svar på naboforumet

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5791

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 15:25
Har ikke erfaring med det loket, men siden lysene lyser hele tiden er det nok ikke noe feil med strømopptaket. Har dere sjekket om det er fremmedelementer i motoren? Dere kan også prøve å skifte hefteringer (Vil hindre at loket slipper, men kan tydeliggjøre en nøkking som kommer av andre ting), litt olje kan også gjøre underverker...

Lykke til!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.