MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva fikk du til jul??
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva fikk du til jul??

 Post Reply Post Reply
Author
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva fikk du til jul??
    Posted: 24 desember 2006 at 23:04
Da var gavene åpnet og jeg blir like overrasket hver eneste gang over hvor mye fint jeg får. Gidder ikke å ramse opp alt, men her er et par bilder:


MP3-spiller! JIPPI!


Heia Brann!


Det ble noe MJ-relatert også i form av et par byggesett fra slekt fra andre kanten av landet. Tydelig at noen har vært innom Hobbytrain i Drammen. Ellers så trenger jeg nå en svingskive til lokstallen. Men først trenger jeg et anlegg til å bygge svingskiva på. Og før jeg kan bygge anlegg trenger jeg et passende rom å bygge det på...... *sukk*

Jaja, kanskje det blir noen moduler en gang i fremtiden...


Edited by Yngve - 24 desember 2006 at 23:05
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2006 at 23:13
Se her ja!

Selv fikk jeg ingenting MJ relatert, da jeg har det jeg har lyst på som er tilgjengelig nå, og har det som kommer på bestilling... (HobbyTrade Di6 AC-LS, B7, GC RC4..) Men det ble 19-tommers flatskjerm til pc"en, nyeste Pondus-boka, litt annet stæsj og selvfølgelig, noen NMJ vogner, og ROCO vogner, fra hunden min, som allerede var pakket ut ;)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 10:46
Yey! Gavekort hos Amundsen lå under treet!!!
Da blir det tur til Oslo i romjula! Da har jeg to dager på å finne ut hva de skal gå til... Ikke vanskelig å bruke penger på mj, men veldig vanskelig å finne ut hva man skal bruke pengene på

God (H)Jul!!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 11:53

Her ble NMJ Topline WLAB sovevognsett og en Jouef CargoFollum vogn til

Jobba 60 timer med å selge juletrær siste uka før jul så det blir nok en liten tur til Trondheimsveien og Strømmen utover i uka også

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 11:54
Originally posted by Andreas Andreas wrote:



Jobba 60 timer med å selge juletrær siste uka før jul så det blir nok en liten tur til Trondheimsveien og Strømmen utover i uka også

 


Jobba vel ca det samme i butikken min denne uka, så kanskje jeg får spandere på meg noe jeg også? ;)

MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 12:02
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:



Jobba 60 timer med å selge juletrær siste uka før jul så det blir nok en liten tur til Trondheimsveien og Strømmen utover i uka også

 


Jobba vel ca det samme i butikken min denne uka, så kanskje jeg får spandere på meg noe jeg også? ;)

Vi får passe på å investere penga i noe riktig nyttig

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 12:29
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Jobba 60 timer med å selge juletrær siste uka før jul så det blir nok en liten tur til Trondheimsveien og Strømmen utover i uka også

 


Jobba vel ca det samme i butikken min denne uka, så kanskje jeg får spandere på meg noe jeg også? ;)



Vi får passe på å investere penga i noe riktig nyttig



Det er da ikke noe gøy!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
kjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 31 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 13:04

Det ble et gavekort fra min kjæreste fra togbutikken.no  Ellers så ble det noe gavekort på noen sentre og masse andre ting til det nye huset!

Ha en fortsatt fin etterjulstid alle sammen!

 

Mvh.

Kjetil Johansen



Norsk materiell fra 1980 ->

Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2006 at 13:12
Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Jobba 60 timer med å selge juletrær siste uka før jul så det blir nok en liten tur til Trondheimsveien og Strømmen utover i uka også

 


Jobba vel ca det samme i butikken min denne uka, så kanskje jeg får spandere på meg noe jeg også? ;)



Vi får passe på å investere penga i noe riktig nyttig



Det er da ikke noe gøy!


Vel, definer riktig nyttig først ;) Der som det inkluderer ting som man egentlig ikke trenger, men som man ikke kan leve uten, så er vi i gang ;) Noen nye lok? Vogner? Utbigging på KL-anlegg? Jøss, høres bra ut det gitt :D Har ca 10.000 for mye på B7 kontoen min nå, så NOE åm det vel bli ;)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2006 at 00:58

God Jul og god kveld mj-ere. Vi har både vært fri for både fasttelefon og bredbånd siden fredag morgen etter et voldsomt lynnedslag, har vel aldri kjent at senga mi ristet på grunn av det. Og alt blir fikset onsdag. Denne meldingen er skrevet via oppkobling med mobil

 

Jeg fikk i julegave NMJ Topline WLAB sovevognsett, har aldri vært så rask med å åpne en julegave

 

God Jul til ALLE MJ-ere!!!

mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2006 at 09:05

Eneste som var Tog relatert fikk eg vel av min kjære... Ei lysestake i 4 deler... Et lok og 3 vogner med plass for 4 te-lys.... Litt kult.. hehe...

 

 

God Jul....

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2006 at 11:15
Gøyalt... Jeg har hørt om togformede pepperkakeformer! Så neste år må det da bli noe sånt på bakebordet!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2006 at 22:11

Hei!

Under juletreet lå det ikke så mange "mj-gaver" i år. Men av min kjære fikk jeg i allefall ett års abonement på Continental Modeller.

Ellers har jeg anskaffet meg ett par "julegaver" selv i år:

  • Ett byggesett av Skd 206
  • En Di. 6 fra Hobbytrade
  • Samt litt lesestoff: "Modelljärnväg från grunden", "Layouts for limited spaces" og "Simple model railway layouts".

Fortsatt god jul ønskes!

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 14:46

Hei !

Ble ingen mj-gaver på meg. Må nok ut å kjøpe selv. Like greit det

På ønskelista står en superlinevogn, en SBCo type 4, uten stafferinger.

Denne gikk i sin tid på Smaalensbanen (Østfoldbanen) og siden jeg bor langs denne (Kolbotn) så mååå jeg jo ha den...

Med tid og stunder dukker det vel opp et passende lokomotiv for epoken?

Med julehilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 15:49
Uff, nesten ingen som får mj gaver... Kanskje vi må begynne å skrive ønskelister...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2006 at 18:54
Originally posted by carlf carlf wrote:

Gøyalt... Jeg har hørt om togformede pepperkakeformer! Så neste år må det da bli noe sånt på bakebordet!


Vi hadde togformede pepperkaker! De var gode. Nå er de oppspist...
Det var vel det eneste som hadde det fjerneste med tog og mj å gjøre denne julen... men nå kommer det rapporter om at tognissen har nådd fram til mitt lokale postkontor med Norske Modeller sin LaserStasjon (TM)! Omsider!



Var og spurte etter det julaften, og ble tvunget til å oppklare navnet "Norske modeller"... da postfyren åpenbart fikk Helt Andre Assosiasjoner enn han burde. Etter en oppstrammer har han nå betydelig mer kjennskap til stasjoner langs Bergensbanen enn han noen gang trodde han skulle få!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.