MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vallejo og Tamiya maling
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vallejo og Tamiya maling

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vallejo og Tamiya maling
    Posted: 23 november 2006 at 11:32
Finnes det noen stabile leverandører av Vallejo og Tamiya maling i Norge?

Vet at Agder Modellteknikk solgte Vallejo, men de driver tydeligvis å avvikler virksomheten.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 11:43

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Finnes det noen stabile leverandører av Vallejo og Tamiya maling i Norge?

Vet at Agder Modellteknikk solgte Vallejo, men de driver tydeligvis å avvikler virksomheten.

 

Tamiya føres av de fleste hobbybutikker, og er en maling det ikke er så lenge siden jeg fikk øynene opp for.  Den finnes ikke hos Hobbyshop dog, men begge de andre hobbybutikkene i Trondheim, fører noe.

 

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 11:55
Originally posted by SveinR SveinR wrote:


Tamiya føres av de fleste hobbybutikker, og er en maling det ikke er så lenge siden jeg fikk øynene opp for. Den finnes ikke hos Hobbyshop dog, men begge de andre hobbybutikkene i Trondheim, fører noe.




Problemet er nettopp at de fører *noe*.
Når jeg skal begynne å male messing vil jeg ikke risikere å satse på en malingstype som det er vanskelig å få tak i.

Hvordan er dine erfaringer med Tamiya på messing, forresten?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 13:01

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Problemet er nettopp at de fører *noe*.
Når jeg skal begynne å male messing vil jeg ikke risikere å satse på en malingstype som det er vanskelig å få tak i.

Hvordan er dine erfaringer med Tamiya på messing, forresten?

Tamiya er lett å få tak, men butikkene i Trondheim har nok ikke hele utvalget.  Men de kan nok sikkert bestille opp for deg, evt så kan du forhøre deg med andre hobbybutikker i norge. Tamiya brukes jo av alle som driver med byggesett, så det er en kurrant malingstype.

Jeg slurver nok litt med forarbeid når det gjelder messing. Jeg vasker modellen lett før jeg sprayer på et lag med Tamyia fine surface primer, så går jeg løs på fargen. I nysølv har jeg hatt større problemer med at malingen slipper, særlig når en skal maskere

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 16:24
Hobbyland som holder til sammen med NMJ på Strømmen har et meget godt utvalg i Tamiya.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 16:50
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Finnes det noen stabile leverandører av Vallejo og Tamiya maling i Norge?

Vet at Agder Modellteknikk solgte Vallejo, men de driver tydeligvis å avvikler virksomheten.

 

Tamiya føres av de fleste hobbybutikker, og er en maling det ikke er så lenge siden jeg fikk øynene opp for.  Den finnes ikke hos Hobbyshop dog, men begge de andre hobbybutikkene i Trondheim, fører noe.

 

 

HVA?! Er det tre hobbybutikker i Trondheim, trodde det bare var Hobbyshop og Trønderfrim.

mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 18:13
Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

HVA?! Er det tre hobbybutikker i Trondheim, trodde det bare var Hobbyshop og Trønderfrim.

Jepp det er det, husker ikke hva den heter, men de har endel radiostyrte bil,båter og fly. Og vil tro Trondheims beste utvalg i Tamiya maling

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 20:00
Originally posted by SveinR SveinR wrote:


Jepp det er det, husker ikke hva den heter, men de har endel radiostyrte bil,båter og fly. Og vil tro Trondheims beste utvalg i Tamiya maling



Jeg kjøpte ganske mye Tamiya maling der for en tid tilbake, men de foresvever meg at de solgte ut et restopplag og hadde ingen planer om å komplettere sortimentet.



Edited by Håvard H - 23 november 2006 at 20:01
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 10:04

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:



Jeg kjøpte ganske mye Tamiya maling der for en tid tilbake, men de foresvever meg at de solgte ut et restopplag og hadde ingen planer om å komplettere sortimentet.

Kan godt stemme at de går nå på beholdningen, fordi jeg og to andre herrer tømte beholdningen deres for visse grønnfarger (parkgreen), fra en tilbudsbøtte de hadde stående med "ukurante" farger.  Når ble bilvogngrønn en ukurant farge?

Men Håvard, kan ikke du starte et utsalg i Trondheim av 0 materiell og Tamiya maling?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2006 at 10:41
Originally posted by SveinR SveinR wrote:


Men Håvard, kan ikke du starte et utsalg i Trondheim av 0 materiell og Tamiya maling?



Nei, jeg skal ha et bakrom i butikken som Claes, Lars og du skal åpne i Trondheim.

Etter en stund kommer dere helt sikkert til å få inn folk som føler at H0 ikke gir det samme *kicket* lenger, at det har blitt for *trygt* med disse veldesignede skiftetraktorene, bilvognene og du vet hva.

Da skal dere bare sette øya hardt i dem og etter en tung kunstpause spørre: "Er du klar for The Far Side?"

Når noen svarer med å nikke nervøst skal dere lede dem inn til mine indre gemakker, et dunkelt opplyst lokale hvor jeg skal sitte i en svart kjortel, barbert skalle og med nedfelt hodelupe. (Omtrent som Marlon Brando i sluttscenen på Apokalypse nå! [Evt. Onkel Fester i Adams Family])

Foran meg står et ord kledd med svart fløyel. På dette bordet ligger rundt 2000 etsedeler (den minste på rundt 1 X 1 mm), skruer, muttere, nagler, støpedeler, messingporfiler, pianotråd, messingtråd, nysølvtråd, forsforbronsestrips, messingrør, osv. som tilsammen utgjør Thamshavnbanens westinghouselok i 0m (1/45, sporvidde 22,22mm)

Den nervøse (evt. lattermilde) Prospect får utdelt et 1 mm messingrør og en M 0,8 mutter. Oppgaven er å få gjenget røret og skrudd på mutteren.

Den som klarer jobben (som faktisk er det vanskeligste momentet i byggingen så langt) vil bli tilbudt byggesettet til en meget ufordelaktig pris, samt livslangt medlemsskap i Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tape tid. An offer you cant refuse.

En ekstremistenes ekstremist, det er det jeg vil være!
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2006 at 21:03
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by SveinR SveinR wrote:


Men Håvard, kan ikke du starte et utsalg i Trondheim av 0 materiell og Tamiya maling?



Nei, jeg skal ha et bakrom i butikken som Claes, Lars og du skal åpne i Trondheim.

Etter en stund kommer dere helt sikkert til å få inn folk som føler at H0 ikke gir det samme *kicket* lenger, at det har blitt for *trygt* med disse veldesignede skiftetraktorene, bilvognene og du vet hva.

Da skal dere bare sette øya hardt i dem og etter en tung kunstpause spørre: "Er du klar for The Far Side?"

Når noen svarer med å nikke nervøst skal dere lede dem inn til mine indre gemakker, et dunkelt opplyst lokale hvor jeg skal sitte i en svart kjortel, barbert skalle og med nedfelt hodelupe. (Omtrent som Marlon Brando i sluttscenen på Apokalypse nå! [Evt. Onkel Fester i Adams Family])

Foran meg står et ord kledd med svart fløyel. På dette bordet ligger rundt 2000 etsedeler (den minste på rundt 1 X 1 mm), skruer, muttere, nagler, støpedeler, messingporfiler, pianotråd, messingtråd, nysølvtråd, forsforbronsestrips, messingrør, osv. som tilsammen utgjør Thamshavnbanens westinghouselok i 0m (1/45, sporvidde 22,22mm)

Den nervøse (evt. lattermilde) Prospect får utdelt et 1 mm messingrør og en M 0,8 mutter. Oppgaven er å få gjenget røret og skrudd på mutteren.

Den som klarer jobben (som faktisk er det vanskeligste momentet i byggingen så langt) vil bli tilbudt byggesettet til en meget ufordelaktig pris, samt livslangt medlemsskap i Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tape tid. An offer you cant refuse.

En ekstremistenes ekstremist, det er det jeg vil være!

 

Hehe,,, ja jeg lufta tanken litt for noen andre her, og fant ut at alle de med hår måtte stå bak kassen, mens resten måtte være på bakrommet.

Ellers så bør en kanskje utvide butikkkonseptet litt. Hva med Arkitekt,Modellverksted og butikk... samt noe elektronikk

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2006 at 21:10
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Ellers så bør en kanskje utvide butikkkonseptet litt. Hva med Arkitekt,Modellverksted og butikk... samt noe elektronikk



Og kaffebar.
Og mikrobryggeri!

Kanskje det alt i alt kunne bli en nerdebasar?
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2006 at 23:32

Tre hobbybutikker i min gamle hjemby, Trondheim??!!

I Bergen, min nåværende hjemby, finnes bare en. Og i Oslo - Norges hovedstad og mitt arbeidssted - bare en bortgjemt RC butikk på Frogner 

Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2006 at 07:52

Så-så, Morten!

Vi skulle gjerne hatt fler (og Modell-Hobby er sannelig ikke slik gutte-minnene har den levende i vårt indre....); men i farten kommer jeg i tillegg på:

- Small Size på Lilletorvet (RC)

- Micromonsters på Sinsen (RC)

Og MJ regnes vel fremdeles som en slags hobby, gjør den ikke? Så da fortjener vel OMJS i Trondheimsveien også å bli tatt med?

Det jeg synes er spesielt trivelig for tiden, er at det dukker opp nye, lovende småprodusenter her i landet.  Det borger godt for fremtiden, så vi får støtte opp om dem så langt interesser og lommebøker rekker!

MVH

Morten M

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2006 at 09:07
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Tre hobbybutikker i min gamle hjemby, Trondheim??!!

I Bergen, min nåværende hjemby, finnes bare en. Og i Oslo - Norges hovedstad og mitt arbeidssted - bare en bortgjemt RC butikk på Frogner 



Du får pakke snippesken og flytte hit, da vettu! Og bli med på TMJKs store planer. (Vi bygger nytt!)

Det er faktisk flere enn tre, hvis du regner med modellfly og modellbil er det i alle fall to til. Hva som skjer med Hobby-Shop når driveren snart pensjonerer seg, er imidlertid uvisst.
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2006 at 12:46
hvilken er det tredje? og selges det MJ der? Hobbyshop og Trønderfrim vet jeg om... (hvor ligger nr.3???)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2006 at 12:51
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Tre hobbybutikker i min gamle hjemby, Trondheim??!!

I Bergen, min nåværende hjemby, finnes bare en. Og i Oslo - Norges hovedstad og mitt arbeidssted - bare en bortgjemt RC butikk på Frogner 

Har du glemt Trondheimsveien? Hva med Modellcompagniet og Amundsen ?

Hilsen Andreas.   
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2006 at 21:55

Hei Håvard

Kan ikke hjelpe med leverandører av Tamiya eller Vallejo, bare støtte deg i valget av maling. Humbrol go home.

De aller fleste plastbyggere (IPMS-folk) bruker Tamiya. Prøv å rist opp en Humbrol, og du sitter med luftbobler nok til å fylle en zeppeliner.

Har du sett om du kan bestille på nettet? Men det blir kanskje for lite volum (bokstavlig talt)?

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2007 at 20:50
Originally posted by Henning L Henning L wrote:



Det er faktisk flere enn tre, hvis du regner med modellfly og modellbil er det i alle fall to til. Hva som skjer med Hobby-Shop når driveren snart pensjonerer seg, er imidlertid uvisst.


VI ska no holde på i mange år ennu, var svaret jeg fikk da jeg spurte om akkurat det på lørdag.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2007 at 00:05

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Vet at Agder Modellteknikk solgte Vallejo, men de driver tydeligvis å avvikler virksomheten.

Tørker støv av tråden igjen jeg... Vet ikke hva som har skjedd, men Agders melding om opphørsalg og avvikling er nå erstattet av en ny melding datert 5/3 som annonserer at de/han skal konsentrere seg om spor 0, og har flere nyheter planlagt for 2007....

Nettside: http://www.agdermodellteknikk.no/

Eirik

Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2007 at 13:10

Smalzise/hobbyland fører nå Vallejo.(naboen til NMJ)
Driver nå å skal kjøpe matt og blank klarlakk til SKD"en min

På tide den blir ferdig
http://dobbelklikk.no/?site=smallsize

mvh
Rune

Back to Top
Zephyr View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zephyr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2007 at 23:25

Hei! Ettersom noen har tørket støv fra tråden, så skal jeg forsette med noen erfaringer.


Inntil nylig / er Vallejo ukjent for mange hobby butikkene i Norge, men den er i sterk fremgang i Europa. Den blir sikker vanelig her på berget også.
Fram til nå har det vært enklest for meg å bestille malingen fra England (modelsforsale.com), ettersom de har en komplett varebeholdning og alltid sender dagen etter.
Fra bestilling har det aldri gått over en uke til den er i postkassen – hvis du bestiller for under 200kr.  Ofte er det rimeligere med porto fra England enn post internt i Norge!
 
Mine nybegynnererfaringer er at Vallejo Model color er overlegent bedre ved penselmaling i forhold til Tamiya.Acrylics. Fargen har en ekstrem god dekkevne uten striper etter pensel. I tillegg kan du få en helt matt overlate som du ellers måtte bruke airbrush for å få til.

Ved airbrush foretrekker jeg Tamiya ettersom jeg får bra/best resultat med denne malingen.
Vallejo Modell color må tynnes ut og har en tendens til å tørke for fort ved airbrush. Det blir litt prøv og feil, til man får et godt resultat.

Vallejo har en egen serie som heter Vallejo Air og den er ment kun til airbrush. Denne malingen egner seg ikke til pensel. Mine erfaringer er at jeg får lik maling ved bruk av Vallejo Modell color + va524 thinner + va597 slow dry.


mvh

Morten

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2007 at 22:12
Hei!
 
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Vet at Agder Modellteknikk solgte Vallejo, men de driver tydeligvis å avvikler virksomheten.

Tørker støv av tråden igjen jeg... Vet ikke hva som har skjedd, men Agders melding om opphørsalg og avvikling er nå erstattet av en ny melding datert 5/3 som annonserer at de/han skal konsentrere seg om spor 0, og har flere nyheter planlagt for 2007....

Nettside: http://www.agdermodellteknikk.no/

Eirik

 
Tørker støv av tråden igjen jeg...
Vet ikke hva som har skjedd jeg, men på Agder Modellteknikks hjemmeside var det jammen ikke mye informasjon lenger.
 
Noen som vet hva som skjer?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 09:54
Hei  Roger,
 
Så vidt jeg vet, har Agder Modellteknikk gitt seg av økonomiske årsaker for en god stund siden..
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 11:35
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei  Roger,
 
Så vidt jeg vet, har Agder Modellteknikk gitt seg av økonomiske årsaker for en god stund siden..
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det var derfor jeg ble så overrasket når det for kort tid siden ble annonsert på hjemmesiden at det skulle satses på 0-skala, og at flere nyheter var planlagt for 2007... For den oppdateringen av nettsiden var gjort en god stund etter meldingen om opphørssalg.
 
Eirik
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 12:35
Var innom Hobby-Land her i Bergen, og der har de byttet ut hele Tamiya sortimanget sitt med Vallejo Model colour. Grunnet vanskeligheter med å skaffe Tamiya maling.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:27
I Trondheim, også. "Smalsize Hobby-Land" har Vallejo-maling i bøtter og spann. Og mye annet snadder for maling og værbiting, så jeg.
For militærbyggere hadde de dessuten en del detaljsett og slikt, og ikke minst modeller og detaljer fra selveste "MIG" Jimenez - mannen med den morsomte engelsken på begge sider av Rio Grande.
http://www.missing-lynx.com/rare_world/rw05.htm

Nå mangler det bare at de tar inn et anstendig utvalg scratchbyggingsmaterialer i tillegg!

EDIT: Skuffet! Han har strammet opp språket sitt. Nå er det slett ikke morsomt lenger. Bare veldig informativt og nyttig! Vi har mye å lære av plastbyggerne, som vi gjerne sier.

EDIT 2: Neida! De eldre, like informative, artiklene hans har ennå spansk-engelsken i behold. Les alle. Det er bra saker.


Edited by Henning L - 24 april 2007 at 00:20
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.