Særegenheter? |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 november 2006 at 15:07 |
Har du noen spesielle manier på mj-området? Noe som får hjernen til å spinne litt raskere?
Jeg har en greie for damplokomotiver i bevegelse og da spesielt i vakkert naturlandskap. Slik som her: fra http://steamtraingalleries.co.uk/image/nymr_007.jpg |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Ja, det som fasinerer meg mest, er nettopp damplok i bevegelse. Julene, veivstengene, lyden av dampmaskinen, den litt vaggende gangen. Herlig ! Mj-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
HURTIGTOG! Ønsker meg TGV og Shinkasen i HO. Grunnen er en reise med ICE i Tyskland som frelstemeg totalt. Hurtigtog er fremtiden. |
|
Tut, tut.
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Syns det er utrolig digg å ta toget i mørket om vinteren og sitte og se frem på det blå "fyrverkeriet" oppe med kjøreledningen.
Ellers er tog i vinterlandskap generelt noe av det flotteste jeg vet.... Edited by Yngve - 15 november 2006 at 17:10 |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bildet som ble vist her kunne jo godt vært en mj-bane. Det trodde i hvertfall eg!
|
|
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
"Norske" militære modeller i H0, siden min norske interesse i H0 kan kombineres med mine interesser for norsk militærhistorie etter 1940 og militære miniatyrer. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Elektrolok med veivstenger.
Jeg var bl.a. med NJKs medlemstur til Stockholm i 1981. Toget besto av El5.2039 og 6 teakvogner (bl.a. nr 118 og 119). Etter å ha hengt ut av kupévinduene på turen så har liksom ikke den syngende lyden fra veivstengene til 5"eren sluppet taket. Og til de som tror at elektrolok er lydløse: De høres ... Siden dette handler om MJ, så går jo de fleste MJ-lok på strøm. (Lifesteam-frelste får ha meg unnskyldt). Og da er det jo helt naturlig at de fleste MJ-interesserte burde digge elektrolok - ikke sant. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |