MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roco El16 med detaljer
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco El16 med detaljer

 Post Reply Post Reply
Author
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco El16 med detaljer
    Posted: 12 november 2006 at 20:25
For de fleste her inne er nok dette noe de har sett mange ganger, men jeg har nå uansett lyst til å vise det frem. I dag fant jeg frem El16 loket mitt fra Roco og bestemte meg for å montere smådetaljene som fulgte med. Monterte noen detaljer på noen vogner her tidligere i uken, men det var veldig få detaljer og gikk veldig fort.

Så selv om de færreste her inne nok blir imponert, så har jeg lyst til å vise frem resultatet siden det er første gang jeg monterer ekstra detaljer på et lokomotiv (mitt favorittlok forøvrig )




Edited by Yngve - 12 november 2006 at 20:31
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2006 at 21:37

Det der så jo bra ut. Et lite tips til alle som skal lime på detajene på lokene, bruk Tamiya Extra thin cement dette limet setter ikke så store merker dersom man skulle være så uheldig å søle som vanlige lim fordi det er så tynt.   

El 16 maskina er favorittloket mitt også  

Forhåndsbestilling for en nydesign versjon av den nye serien er allerede i orden nå er det bare å vente   

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2006 at 21:56
Har faktisk brukt lim på svært få av delene. De fleste sitter godt etter å ha blitt presset inn i sporene....
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 00:34

Det kommer 3 versjoner av dette loket til neste år fra Østerike. Nydesign står ikke først på programet......

A matter of life and death
Back to Top
krisetoffer View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisetoffer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 01:37

Jeg fikk mail av Roco USA hvor de skriver at el 16 modellene ikke vil bli realisert. Jeg satt aa surfet litt paa ebay hvor jeg plutserlig kom over en butikk i naeromraade som tok i mot forhaandsbestilling av kommende el 16. For sikkerthets skyld saa sendte jeg mail til Roco Usa og spurte hvor de var henn i loypa angaaende produksjon. Jeg fikk et stort nei som svar, at modellen ikke vil blir realisert alikvel. Haaper for guds skyld at dette ere tullball, da el 16 er min favoritt ogsaa Sammen med el 18 (som snart skal dra 4 stolte B7 vogner etter seg). Ventetiden er det vaerste!! (etter man har faatt modellene saa innser man at ventetiden faktisk er den beste tiden).

 

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 16:20
Quote Sammen med el 18 (som snart skal dra 4 stolte B7 vogner etter seg)


El18 med B7 vogner...... *sikle sikle* 


Edited by Yngve - 13 november 2006 at 16:22
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 16:25
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Det kommer 3 versjoner av dette loket til neste år fra Østerike. Nydesign står ikke først på programet......

Sier hvem ? De eneste typene jeg har hørt om at skal komme er Cargonet og Nydesign.



Edited by Andreas - 13 november 2006 at 16:30
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 20:54
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Det kommer 3 versjoner av dette loket til neste år fra Østerike. Nydesign står ikke først på programet......

Sier hvem ? De eneste typene jeg har hørt om at skal komme er Cargonet og Nydesign.

 

og en svensk utgave... Det er Jeco i sverige som står bak, spør de om EL16 siden de som står bak prosjektet. Roco usa er ikke roco, men et firma som importerer Europeiske modelltog. Det kommer flere norske modeller fremover, så det blir mye å se bak El16, ikke bare B7

A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 21:21

Jaja vi får bare vente å se da, kan jo hende at det kommer en TKAB versjon også  

Den infoen vi sitter på så langt sier i hvertfall februar 2007 på cargonet versjonen og Nydesign som er de som hitil er blitt annonert at kommer. Men tviler vel egenlig på om det går så fort, Kanskje får vi se en prototyp til Nurnbergmessen.    



Edited by Andreas - 13 november 2006 at 21:22
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 21:26

planene er vell noe som slik:

Første utgaven er Cargonet, så kommer EL16 med den store K til Tkab og til slutt Nydesign. Jeg blir ikke overasket hvis planene forandres underveis.

A matter of life and death
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2006 at 21:34

Virker som Cargonet versjonen er en ettertrasktet modell blant mange. Nydesign er vært laget før to ganger, men har inntrykk av at det er mange som fremdeles ønsker seg den (inkludert meg )

Men TKAB versjonen, er det virkelig så stort marked for den da?

Du har nok rett i det at dette fort kan endre seg, vi får vel ikke noen ordentlig konkrete planer før en prototype blir laget og vist frem. 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 18:53

Roco EL16 i gammeldesign var den mest korrekte, da Roco sin modell mangler en del ventilasjonsluker på kåpa. Disse kom etterhvert på NSB sine El16 og alle hadde det vel når nydesign kom. Bergen Modelljernbane lagde en del flotte EL16 i nydesign og Godsdesign med korrekte ventilasjonsluker. Håper Roco har endret på dette nå slik at at nydesign og Cargonet blir mer korrekt.

 



Edited by VA - 15 november 2006 at 20:16
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 20:18

Har sett litt mer på bilder av NSB El16. Det kan virke som om de gikk i nydesign en stund uten disse ventilasjonslukene på siden.

I Cargonet sin design har imidlertid alle disse ventilasjonslukene.

 

VA

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 20:48
Originally posted by Yngve Yngve wrote:


Quote Sammen med el 18 (som snart skal dra 4 stolte B7 vogner etter seg)

El18 med B7 vogner...... *sikle sikle* 


Me love it...

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 20:58
Æsj liker ikke den designen på vognene...

Dette her derimot http://www.jernbane.net/script/bilde2_gal.asp?img=1111&k at=Ellok
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:06
Det var et RÅFLOTT bilde fra linken  ANBEFALES

Edited by Nordlandsbanen - 15 november 2006 at 21:07
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:08
Det er UTROLIG mange flotte bilder på den siden. Registering er gratis og absolutt å anbefale...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:08
oh, stilig! Håper de ikke maler om el 18...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:24
Begynner å komme litt off-topic her, men dette bildet er utrolig kult http://www.jernbane.net/script/bilde2_gal.asp?img=156&ka t=Ellok

Noen er i ferd med å bli hvit


Edited by Yngve - 15 november 2006 at 21:25
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:36
Enig med Yngve Nydesign er mye bedre!, den nyeste designen ser rett og slett ikke ut.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:41
Originally posted by VA VA wrote:

Har sett litt mer på bilder av NSB El16. Det kan virke som om de gikk i nydesign en stund uten disse ventilasjonslukene på siden.

I Cargonet sin design har imidlertid alle disse ventilasjonslukene.

 

VA

Da blir begge deler riktig for en El 16 nydesign. Fant forøverig ut at ombyggingsett for å få ventilasjonsluker er mulig å få tak i:

http://www.messingmodeller.no/default.asp?MainCatID=3&Su bCatID=9&ID=19

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 21:52

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Det er UTROLIG mange flotte bilder på den siden. Registering er gratis og absolutt å anbefale...

Er registrert både på www.jernbane.net og www.njk.no  Sistnevnte har jeg medlemskap i. Anbefales å være med i NJK. Det er veldig interesant medlemsblad de har ( På sporet) hvor det står antall enheter i drift hos NSB osv.

* rettet skrivefeil



Edited by Nordlandsbanen - 15 november 2006 at 21:53
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2006 at 22:44

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Quote Sammen med el 18 (som snart skal dra 4 stolte B7 vogner etter seg)


El18 med B7 vogner...... *sikle sikle* 

Noe sånt du har lyst på? http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4885& ;SearchTerms=Nils,B7

Hilsen Nils

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 16:39
Dæven! Ja, noe sånt. Hadde riktignok ikke trengt sååååååååååå mange vogner....

Jaja, jeg fant meg ihvertfall noe å kose meg med:




Edited by Yngve - 23 november 2006 at 16:40
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.