MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Oppbevaring av MJ
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Oppbevaring av MJ

Post Reply Post Reply
Author
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Oppbevaring av MJ
    Posted: 24 oktober 2006 at 22:10

For noen uker siden pissregnet det i Folloregionen med det resultat at jeg fikk kjelleren full av vann. Her oppbevarer jeg bla. MJ så gudskjelov var jeg bare ute 1 times tid. Dette fikk meg dog til å tenke på etter oppbevaringsmuligheter.  Mj er jo mye plastikk ,men motorer har jo ikke godt av å stå i fuktige rom på sikt.

Ved et mulig senario : man er på ferie en uke og kommer hjem med kjelleren full av vann/ brann har skjedd. Hvordan kan man begrense skademulighetene?

Er utrolig surt å miste anlegget jeg hadde begynt på og lagt utorlig mange timer ned i.

Takker for alle råd.

Tut, tut.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2006 at 15:48
Skal du sikre deg mot alt er vel den eneste løsningen en real safe... Da sikrer man seg mot tyveri også... Vann kan man beskytte seg mot ved å bruke tette plastbokser el.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2006 at 18:37

.. eller flytte det opp på loftet

Spøk til side:

Det sendes nå ut flomvarsel her på Østlandet, dvs flom i små bekker og vassdrag og - sannsynligvis en del kjellere  - p.g.a. forventning om store nedbørmengder her i morgen!

.. så de som føler seg utsatt bør ta forhåndsregler ..

Bjørn Egil
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2006 at 20:35
I huset vi bodde i før hadde vi en brannsikker safe som var murt inn i betongveggen. Ulempen var at det ikke ville vært særlig lurt å oppbevare tog der ettersom safen var plassert i kjelleren hvor det var temmelig fuktig på grunn av kondens å liknende 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.