MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ønskeliste ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ønskeliste ?

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 12:11

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Vi 517 andre har sluttet å tro på julenissen, så vi må kjøpe det vi har lyst på selv, og det gjør vi gjøre hele året. 

Heine

HVA?? Insinuerer du at julenissen ikke finnes....?

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 12:38
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Vi 517 andre har sluttet å tro på julenissen, så vi må kjøpe det vi har lyst på selv, og det gjør vi gjøre hele året. Heine

Jeg har inngått avtale med julenissen at alle gaver jeg kjøper til meg selv får til/fra-lapp:
- til Kjell (som har vært snill i år)
- fra Julenissen
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 12:50

Hei

Uanset hvor jeg går og står, følger min Visanisse mig trofast.!!

mange hilsner

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 13:37

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Vi 517 andre har sluttet å tro på julenissen, så vi må kjøpe det vi har lyst på selv, og det gjør vi gjøre hele året. Heine

Jeg har inngått avtale med julenissen at alle gaver jeg kjøper til meg selv får til/fra-lapp:
- til Kjell (som har vært snill i år)
- fra Julenissen

Hehe, her i gården blir det jo også en del pakker som er merket noe i det slaget:

-Til Andreas - Fra Andreas hvert år.

Men ellers er det veldig greit å ha en far som også er svært opptatt av tog så er det alltid noen pakker med tog som man faktisk ikke veit hva som er inni 



Edited by Andreas - 24 oktober 2006 at 13:39
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 13:58
Originally posted by kness kness wrote:

HVA?? Insinuerer du at julenissen ikke finnes....?

 

Selvsagt finnes nissen! Hun skal bare "bearbeides" litt.

 

...men for all del, ofte går regnestykket mellom bestikkelser og gaver ofte i null, endog minus.

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 14:05
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:



Hun skal bare "bearbeides" litt

Den nissen der minner meg litt om et kjent bilde av Sigmund Freud.
Du har ikke vurdert "psykologisk bearbeiding" da Lars.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 14:16

Å assossiere nissen med Freud synes jeg i seg selv burde være en utfordring nok for hvilken som helst psykolog.

 

...her er kanskje en relevant julegave? --->

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 14:19
Begge har jo hvitt skjegg i hvertfall ...

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 14:32

Jeg ville vært veldig forsiktig med å "bearbeide" nisser med hvitt skjegg - bare så det er sagt. Psykologer også, for den sakens skyld.

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 14:49
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:


Jeg ville vært veldig forsiktig med å "bearbeide" nisser med hvitt skjegg - bare så det er sagt.
Psykologer også, for den sakens skyld.

Hva med lett smussing da? Har du ikke hørt om "gråskjeggnissene" fra julekalenderen "Nissene på låven"?
Ellers har jeg hørt at MJ-ere fra "indre" får lov til å "smusse" psykologer, men at man da helst bør bestille time først ...

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 15:33
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Hadde heller gått for den nye multimousen til Roco i stedet for lokmouse 3. Og den har skandinavisk språk , noe ikke lokmousen har.

Synes jeg så i en test at multimusa hadde en uheldig (syn"s i alle fall jeg ) sak med rattet. Dvs. at når du skifter lok, vil det nye "overta" ratt-innstillingen. (F.eks. dersom du styrer et lok som kjører bakover og så skifter til et lok som kjører framover, vil dette brått endre kjøreretning )

Stemmer dette?

Bjørn Egil
Back to Top
RaA View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RaA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 18:52

Vel - det er jo faktisk det eneste logiske som skjer så lenge du ikke setter rattet i 0 umiddelbart etter at du skifter lok. Det er en liten tidsforsinkelse der som gjør at du fint rekker å sette rattet i 0 også vri til omtrent det det andre loket har/skal ha.

Men det er no dr.... å kjøre flere lok på den måten - særlig med lok med et godt sprang i numrene. Scrolle, schrolle med piltasten til du finner det loket du tror det er med de eldre Rocomusene.

Akkurat det må ha blitt en del bedre med den nye multimusen hvor du kan taste inn bare det relevante nummeret tvert. Et sted jeg leste en test sto det at det nye rattet gikk lettere og dermed gikk det bedre å betjene med bare en hånd. De forrige utgavene er bra trege og passer best for tohåndsbetjening.

Så et slikt startsett med multimus hadde vel passet inn tidlig i ønskerekka.

Ellers så kan en jo ønske seg mere tid og mere deltagelse av flere rallare  og stillverksdruider til byggingen av modelbanen slik at den kanskje blir ferdig mens en fortsatt lever.

mvh Ragnar

( Hvem skulle tro at vi skal kjøre tog med mus? Javel - spenn ned fella før det ender riktig galt. )

Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2006 at 22:05
Tja. Ønsker egentlig mest for tiden å slippe militæret....og så få kjelleren som ble vannskadet opp igjen så jeg kan kjøre tog igjen.
Tut, tut.
Back to Top
Bjørnar Berge View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 11 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørnar Berge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2006 at 20:32

Eg får ein SKD 206 til jul!

Andre ting:

Meiningsmålingar der RV har 50%

Masse billige kvalitetsmodellar av norske damplok

Likestrøm startsett

 

Eg trur ikkje på nissen for dei som måtte lure, og ikkje gud heller forresten...

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 17:27

Nå er Jula rett rundt hjørnet folkens

Får endre litt på ønskelista mi ettersom det meste har blitt anskaffet og bygd (Klar for maling av Veggli stasjon og uthus + Drømtorp holdeplass) i løpet av høsten.

Så nå er hovedønske en Di 3 i nydesign til, nr 642. Skaladesigns skd 206 med ombyggingsett for vekselstrøm og dekaler for nydesign. Det siste B3 settet med 2 gammeldesign og 2 nydesign sovevogner fra NMJ hadde også vært gøy.

Er det noen andre som har nye ønsker og tilføye eller endre?  

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 17:41

Hei

Masser af sne i Hallingdal på i vores juleferie!!!

Glædelig jul til alle.

 

Med julehilsen

Dan

 

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 20:27
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hei

Masser af sne i Hallingdal på i vores juleferie!!!

Glædelig jul til alle.

 

Med julehilsen

Dan

 

 

Er vel knapt kommet noe særlig i det sentrale Østlandet ennå. Men det var en 50 cm og vinterveier da jeg var i Valdres i helga så fjellet gir gode muligheter Det er også vært snakk om på radioen at det vil bli kaldere i Jula og dermed kommer nok snøen også

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 20:39
Siden vi snakker om vær..... jeg vil ha slutt på det h******s drittværet på vestlandet!!! 
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 20:49

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Siden vi snakker om vær..... jeg vil ha slutt på det h******s drittværet på vestlandet!!! 

Blåser det godt hos dere for tia Når Østlendingene synes det er mye regn og vind her kan man jo tenke seg hvordan dere har det.....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 21:24
Jeg og ønsker meg snø til jul nå.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 21:33

Jeg fikk en artig gave idag. Tur til syden i jula

Jeg som ikke orker mas og tjas...dette må jo være det beste! Tviler dog åp at det er MJ butikker på Fuertuventura.

Tut, tut.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2006 at 22:07
Originally posted by einjen einjen wrote:

Jeg og ønsker meg snø til jul nå.


Du er ikke alene
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Georg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 00:28

Min ønskeliste:

1)Større barn enn det jeg har (er ganske trett av bleieskift, lite søvn og høye lyder).

2)En kone til (konkurranse er bra)

3)Nytt hus med hobbyrom på 30m2 jfr. Kjellan`s virkelighet.

4)Tilsvarende hobbyrom til hver av konene.

5)Heljans Containerkran.

Det siste ønsket er vel det eneste som forøyeblikket virker noenlunde realistisk.

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 10:02

Jeg har et fromt ønske om tolleranse, fred, fordragelighet og mange saklige diskusjoner på begge våre internettfora kommende år!

Intet annet!

MVH
Kjell H.

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 13:14
hm...
kom på at jeg jo ønsker meg trikk som er bestilt.... mon tro om den kommer i år eller neste år gitt.....


Edited by einjen - 13 desember 2006 at 15:21
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 15:02
einjen - du kan jo ønske deg et tastatur som skriver æ,ø og å skikkelig!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 15:27
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Jeg har et fromt ønske om tolleranse, fred, fordragelighet og mange saklige diskusjoner på begge våre internettfora kommende år!


Intet annet!


MVHKjell H.




Høres hyggelig ut, men jeg må nesten peke på at det verste drittsnakket og utsjellingene er i det lukkede forummet... Kanskje bare kvitte oss med det...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 15:57
Originally posted by Georg Georg wrote:

Min ønskeliste:


1)Større barn enn det jeg har (er ganske trett av bleieskift, lite søvn og høye lyder).



Det innvilges. Dine barne vil blir ett år større hver i løpet av neste år.


Quote

2)En kone til (konkurranse er bra)



Vet din nåværende om ditt ønske?


Quote

3)Nytt hus med hobbyrom på 30m2 jfr. Kjellan`s virkelighet.



Beskjedent ønske


Quote

4)Tilsvarende hobbyrom til hver av konene.



Se overfor


Quote

5)Heljans Containerkran.


Det siste ønsket er vel det eneste som forøyeblikket virker noenlunde realistisk.



Hva med Heljans svingskive?


Hilsens sjefsalvenissesekretærinnbillesegforståsegpåeroguatorisertin nvilgeravjulenisseønskerutenåværebemyndigedavretteinstans
DC
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 19:19
De fleste mj mennesker ønsker seg vel maksimalt med plass til hobbyen. Hva med å kjøpe en nedlagt gård for en billig penge? 70 meter lang låve gir litt plass til mj Litt isolering (bare en sånn 3 - 4 trailerlass med Rockwool) og litt oppgradering av det elektriske anlegget + litt innstalering av varmeovner så skulle vel alt være klart Det eneste problemmet med det er hvem som skal betale strømregninga (koster nok en del og varme opp en hell låve) + at gården kan bli liggende litt usentralt med tanke på avstanden til nærmeste hobbybutikk
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2006 at 19:54
Og så var det penger til å faktisk kjøpe noe mj stæsj... skinner for en låve på 70x... ja so, 30 meter, et par kilometer spor... Blir dyrt...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.