MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Brukerundersøkelsen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Brukerundersøkelsen

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brukerundersøkelsen
    Posted: 17 oktober 2006 at 18:41

Hei alle MJF-medlemmer!

Det er med stor skuffelse at jeg registrerer at Mj-blad nr. 3/06 bare er sendt ut med ett ark av brukerundersøkelsen, når der skulle vært to. Pakkeriet har fått levert begge arkene (4 sider) nok til alle sammen, og har tydeligvis ikke forstått at noe var galt, når de satt igjen med halvparten etter at alle bladene var pakket. Dette er ille.

Noen har allerede foreslått som løsning at brukerundersøkelsen legges ut her på nett som en pdf-fil. Selv om man hadde lagt den ut på forumets åpne del, for å nå også de MJF-medlemmer som ikke er registrerte brukere, samt å oppfordre alle til å distribuere den mest mulig, ville man bare nådd de medlemmene som er på nett i tillegg til ett ukontrollerbart antall andre. Det er uheldig siden det blant annet spørres om svareren har adgang til til internett eller ei. Besvarelsene til denne undersøkelsen må bli mest mulig representative i forhold til medlemmsmassen i MJF.

Dette er svært ergelig, og saken er selvsagt nå tatt opp med det øvrige styret, slik at det kan treffes en avgjørelse i sakens anledning. Informasjon om avgjørelsen vil komme etter at styret har truffet en.

For styret MJF

Roger Halvorsen/Nestformann og ansvarlig for brukerundersøkelsen

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2006 at 18:07

Hei!

Jeg registrerer at det i kjølvannet av den mangelfulle utsendelsen av brukerundersøkelsen, er startet en egen disskusjonstråd på medlemsforumet hvor det blandt annet postes en del forslag til løsning. Bare for å gjenta meg selv; dette er svært ergelig, og saken er selvsagt nå tatt opp med det øvrige styret, slik at det kan treffes en avgjørelse i sakens anledning. Informasjon om avgjørelsen vil komme etter at styret har truffet en.

At det ikke har kommet noe tilsvar her ennå, betyr slett ikke at styret ikke jobber med denne beklagelige saken, parlallellt med andre saker styret er sysselsatte med. Tillitsvervet i MJF er ikke prefesjonen eller heltids-sysselet til noen av de tillitsvalgte, men dere må tro meg når jeg understreker at styret jobber med saken. -Utfallet vil presenteres her når det er endelig.

Én ting kan jeg si med sikkerhet, og det er at denne, for MJF, viktige brukerundersøkelsen SKAL på en eller annen måte sendes ut i sin HELHET til ALLE medlemmene på nytt, slik at den kan avholdes på en skikkelig måte og besvarelsene bli mest mulig representative for hele MJFs medlemsmasse.

Når og betalt av hvem, må vi som sagt komme tilbake til, når de tingene er klare.

For styret MJF

Roger Halvorsen/Nestformann MJF og ansvarlig for brukerundersøkelsen

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2006 at 18:02

Hei alle MJF-medlemmer!

I påvente på ny ordinær utsendelse av brukerundersøkelsen, kan jeg opplyse om at brukerundersøkelsen i løpet av den nærmeste fremtid også vil bli tilgjengelig på foreningens nettsted.

De MJF-medlemmer som har tilgang til internett vil således ha muligheten til å printe den ut og deretter sende den tilbake til foreningen i utfyllt tilstand. Således håper vi på at det vil ta kortere tid å bearbeide besvarelsene som skal ligge til grunn for den endelige sluttrapporten.

For MJF

Roger Halvorsen/Nestformann MJF og ansvarlig for brukerundersøkelsen

 

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2006 at 21:37

Hei alle MJF-medlemmer!

Brukerundersøkelsen ligger nå tilgjengelig på forsiden www.mjf.no.

Brukerundersøkelsen vil i tillegg bli sendt ut til alle MJF-medlemmene på nytt med Mj-bladet nr. 4/06, som forventes utsendt i midten av desember d.å. Svarfirsten er således forlenget til 5. januar 2007.

Jeg håper så mange som mulig av Dere vi ta dere tid til å fylle den ut og sende den i retur til MJF, således at man får besvarelser som er mest mulig representative for hele MJFs medlemsmasse.

For MJF

Roger Halvorsen/Nestformann MJF og ansvarlig for brukerundersøkelsen

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2006 at 09:15

Hei alle medlemmer!

Til informasjon så kan jeg opplyse om at Dere har anledning til å levere brukerundersøkelsen direkte på standen til MJF på Modellmessen 2006 25. og 26 november i Solberghallen.

Dersom du ikke har mottatt hele brukerundersøkelsen, ligger hele denne tilgjengelig på hjemmesiden til MJF.

For MJF

Roger Halvorsen/Nestformann MJF

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2007 at 23:49

Hei alle MJF-medlemmer!

Nå går tidsfristen egen tlig snart ut for å besvare MJFs store brukerundersøkelse. Jeg registrerer allikevell at noen medlemmer dessverre ennå ikke har mottat sitt Mj-bladet nr. 4/06 hvor hele brukerundersøkelsen ligger vedlagt, og utsetter derfor innelveringsfristen med én uke fra denne dag.

Dersom noen mot formodning fremdeles ikke skulle mottatt Mj-bladet nr. 4/06 i løpet av torsdag 11. januar, eller dere kjenner noen medlemmer som ikke har fått, vær vennlig å send undertegnede ett PM.

Med vennlig hilsen

Roger Halvorsen/Nestformann MJF og ansvarlig for brukerundersøkelsen

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2007 at 21:51
Hei!
 
Til informasjon kan jeg opplyse om at første utkast av sluttrapporten nå er ferdigstilt, og er i kveld oversendt til det øvrige styret for gjennomgang og kvalitetssikring. Styret vil deretter komme med forslag til korreksjoner og fatte ett vedtak om hvordan sluttrapporten endelig skal distribueres til foreningens medlemmer.
 
Arbeidet har tatt noe lenger tid enn det undertegnede hadde forutsett, da alle besvarelsene er gjennomgått grundig og nøyaktig for å gi en mest mulig korrekt sluttrapport. Jeg har ikke ført noen logg på hvor lang tid jeg har brukt på dette, men "godt over" en vanlig arbeidsuke er antakeligvis ikke å overdrive. Siden mitt tillitsverv i MJF ikke er profesjonen min, har dette arbeidet vært henvist til undertegnedes fritid.
 
Som det fremgår av meldingene over, fikk dette prosjektet en litt ufortjent og noe "trang fødsel". Jeg vil derfor bare understreke at alle besvarelsene som har latt seg autentisere, som MJF har mottatt er tatt med i grunnlaget for sluttrapporten. Således er alle medlemmene bak disse besvarelsene også med i trekkningen av de utlovede premiene.
 
Jeg vil benytte anledningen til å rette en takk til Håvard Houen og Einar Næss Jensen som bidro med forslag til spørsmål til brukerundersøkelsen. Jeg vil også rette en takk til Dan Rasmussen som har bistått med å sortere medlemslisten på fylker, slik at bostedsfylkene til de som besvarte brukerundersøkelsen kunne brukes som ett måleparameter på om besvarelsene i sin helhet er representative for foreningens medlemsmasse. Og til sist, men ikke minst, vil jeg rette en stor takk til alle dere som tok dere tid, fyllte ut brukerundersøkelsen og sendte den i retur til MJF. Uten dere ville ikke dette latt seg gjøre.
 
Med vennlig hilsen
 
Roger Halvorsen
Nestformann MJF og ansvarlig for brukerundersøkelsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.