MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - tegninger 1:1
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

tegninger 1:1

 Post Reply Post Reply
Author
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: tegninger 1:1
    Posted: 06 oktober 2006 at 19:20

Morn Godtfolk

Er det noen her som kan hjelpe meg me å skaffe til veie tegninger av lokstall og verksted I Hillevåg, Stavanger. Da de plassene eg har sjekket ikke kunne hjelepe meg?

 

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2006 at 22:24
Har du hørt hos Linje arkitekter? (Tidl. NSBs arkitektkontor)
Der er det mye fint!
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2006 at 23:57
Får du svar derfra?  Jeg har forsøkt en mail med et konkret spm uten å få noenting tilbake.  Noen som har erfaringer?

Edited by Per Einar Orebe - 06 oktober 2006 at 23:57
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 10:48

Har ikke prøvd enda.

 

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 12:06

Linje er ganske behjelplige hvis du stiller personlig, stiller minimalt med spørsmål, finner frem tegningene i deres arkiv selv og kopierer (selvfølgelig selv). De gir deg et raskt kurs i å finne frem i arkivet, og de er meget strenge på at alt blir lagt tilbake i den perfekte stand det var i.

Linje Arkitekter er et profesjonelt arkitekt kontor som ikke har tid til alle mulige spørsmål fra entusiaster, som lurer på bygninger som de ikke skal eller driver å jobber på. Vet du imidlertid hva du er ute etter, spør kortfattet og konkret etter dette, er det håp. Du må regne med at de vil ta seg betalt, og prisen kan være høy.



Edited by Asgeir - 07 oktober 2006 at 12:06
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 12:52
Linje fungerer som arkiv for disse tegningene, og hjelper alle som vil. Hvis du ikke finner det fram selv må du betale dem for tida og kopieringen, og det blir raskt penger av det. Minst 600 kr.

Finn ut eksakt hva du vil ha, kontakt dem om dette, fortrinnsvis pr. epost. Da finner de fram mappa du vil ha og så finner du de tegningene du trenger selv, får dem kopiert og det er det. Minst mulig jobb for dem er stikkordet, de har ikke anledning til å hjelpe deg utover dette uten å ta betalt.

Jeg har aldri hatt noe problem med å få svar pr. epost, men det hjelper kanskje å være arkitekt selv?
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 15:11
Min erfaring med slikt er at personlig oppmøte eller telefon er å foretrekke. Epost er upersonlig og terskelen for å ta tak i slikt er relativt mye lavere enn om en kommer og viser ansiktet sitt. Eller stemmen.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 18:25
Poenget er at de har mer enn nok å gjøre i det daglige med ting som haster. Hobbyfolk er ikke viktig for dem, garantert, det er ikke noe servicekontor! Telefoner er noe herk når du er stressa... når du har en deadline hengende over deg, og oppmøte uten avtale er enda verre - epost gir minst friksjon og forstyrrer minst. De andre to er regulære tidstyver. Får man ikke svar kan man jo sende en til, den har kanskje havna litt bak i køen, og kanskje blitt glemt.

I ordinære arkiv er oppmøte og telefoner selvsagt ok, men der er de jo på jobb for å hjelpe folk. Her er de på jobb for å gjøre helt andre ting, og jeg kan love deg at stressnivået på et arkitektkontor kan ha kosmiske dimensjoner til tider... .

Send epost og fortell eksakt hva du trenger, og bor du ikke i Oslo, vent til du skal dit, og avtal en tid og hva som trengs. Vær minst mulig påtrengende, det gir deg mest mulig velvilje.
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 19:34
Joda. Min erfaring er fra offentlige etater når det gjelder slike ting, men du har selvsagt helt rett. Det hjelper å være kort og konsis. Jeg er interessert i den og den arealplanen fra det og det årstallet med den og den oppløsningen.

Mye bedre enn: Hei. Jeg heter einar og er interessert i modelljernbane, derfor lurer jeg på om dere har noen tegninger av industrifeltet på tynset.

Digresjon: Forbløffende hvor snakkesalig folk er når man presenterer seg som journalist....
"Ja, goddag, det er Einar Næss Jensen fra Hamar latskapsblad som ringer, Jeg lurer på om du har noen som kan hjelpe meg litt med noen tegninger". Har ikke prøvd, men har veldig lyst.

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2006 at 20:09
Litt det samme som Douglas Adams måte å komme inn på de hotteste utestedene: Strene selvsikker forbi køen med en kompis på slep. Når du kommer opp til dørvakten sier du selvsikkert: "Det går bra, han er med meg" og peke på kompisen bak deg.
Jeg har ikke prøvd men har fryktelig lyst...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2006 at 09:44
Ble ikke dette fælt off topic?
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.