MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - STATUS for "LIMA løft i flokk"
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

STATUS for "LIMA løft i flokk"

 Post Reply Post Reply
Author
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: STATUS for "LIMA løft i flokk"
    Posted: 03 november 2004 at 01:51

Vi har endt opp med 132 Lima Erst.motorer...og 32 ATC Gratulerer til alle deltakere

Dere har ALLE nå fått email med "faktura" og kontonr. Denne mailen svarer dere på og returnerer (Leverings)adresse og TLF. når beløpet er innbetalt.

VIKTIG: Betalingsfrist: 7.oktober


Da har desverre to påmeldte trukket seg fra prosjektet.... Men alle andre har bekreftet betaling. To nye deltakere har tinget paa de 4 resterende Lima erst.motorer -og jeg(Rabel) stikker av med den siste ATC"en

Da faktura er mottat og beløp regnet ut, legger jeg ut for varene til de to som har trukket seg. For de som er intressert, finnes det da 4 2 0 stk Lima erstatningsmotorer og 0 stk Dobbel ATC #3 eller #4(valgfritt) som fortsatt er tilgjengelig til prosjektpris. Send meg en email om noen er intressert...først til mølla

ALLE betalinger fra deltakere har nå kommet inn på konto


LEVERINGSSTATUS:

Bestillingen er sendt/betalt til leverandør 12.okt.
Betaling er bekreftet motatt hos Modeltorque 13.okt.
Varene sendes "By airmail" fra Australia i uke 43 44*
Leveransen er bekreftet sendt fra Modeltoque 27.10
Fakt/kvitt fra Modeltorque, er kommet frem 09.11...nå er vel pakken like om hjørnet...:-) 
 11/11-04 :Sending ligger til fortolling i OSLO (3-5) dager. Papirer fakset dit i dag

SENDING ANKOMMET LEKSVIK 16.11.04

Pakke PAKKE pAkKE PakkE pAKKe PaKKe P A K K E pakke pakk-e (natt til 17/11/-04)

Alle pakker videresendt 17/11-04 som A-post, brev. Spart porto vil bli refundert når alle pakker har kommet frem(neste uke???)

*Grunnet delemangel på en av ATC-variantene hos Modeltorque, ble forsendelsesdato forskjøvet med en uke Varene sendes 26/10. Forventet forsendelsestid er ca 2 uker for forsikret luftpost. Er usikker på om dette er med eller uten fortollingstid i Norge.

Skulle tro alle har varene sine senest 15 25 nov.

Roger Abel



Edited by ROBEL
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2004 at 20:12

Dette er fra Nils Gullhav som skal på messe til helga. De som vet at de skal dit kan få sendt motorer/ATC til ham og hente de på messa...

MEN DA MÅ JEG HA BESKJED I KVELD (før 23.30 i denne tråden)

 

NG skriver:

""

Nå vet jeg ikke hvor mange det var som var interessert i å spare porto.
Men hvis Roger er rask til å sende i fra seg motorene kan jeg dele disse ut på messen.
Det er vel en del som gjerne vil ha disse så fort som mulig, og da må vel dette være en fin anledning. Men de bør sendes i morgen, skal vi være rimelig sikker på at de kommer frem.

Jeg er på messen Lørdag og Søndag. Og står med det lille anlegget mitt. Samt videokanon – jeg burde være lett å finne.

Hilsen Nils

""

Roger Abel

PS Pakkene til hver enkelt går i posten senest Torsdag(mulig onsdag)

Porto som spares ved å sende via Nils blir selvfølgelig refundert :-)



Edited by ROBEL
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2004 at 21:48
Hei Roger og Nils.

Jeg kan hente motorene for Gleng MJ-klubb på messa på lørdag 20.11.

Vi har bestilt følgende antall:

KjellAn - 2 til Lima
LarsGj - 3 til Lima
Roger - 3 til Lima
sven-hov - 4 til Lima og 2 doble ATC

Takk for kjempebra opplegg!
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2004 at 20:34

Hei alle sammen!!

Nå får jeg prøve meg på dette forumet om bilder fra mine forsøk med bilder fra min test med ATC fungererLOL

Det første kom fram, og viser ATC montert i et Lima-lok(DE 1024), og viser at svinghjulet er laget for å ta i mot drivakselen.

Derfor virket ikke de akslene som fulgte med, men jeg laget nye av Märklin-skøtemuffer:

 Fordi lengden da ble den samme, kunne jeg bruke drivakslene som de var. Neste jobb blir å rense/smøre drevene og montere dekoder.

 

Hilsen Stein



Edited by Lars Gjertsen
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2004 at 20:38

Hei!!

Hva har jeg gjort feil?? Bildene viste seg for jeg sendte inlegget, men nå er de borteCry

 

Stein

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2004 at 21:15

Jeg forsøkte å rette opp problemet, men opplever det samme som du. Det viser seg at ved posting forsvant parentesene som var lagt inn i filnavnet som ble benyttet. Filene har tittel <tall>_(medium).jpg, men da disse parentesene forsvinner ved posting, blir lenkene også borte. Men i forhåndsvisningen fungerte bildene helt fint, som du selv så. Bildene er lastet opp, men kommer altså ikke frem når innlegget postes.

Til vi finner en nettmester som vet hva og hvor problemet ligger, og eventuelt kan fikse problemet blir å si: unngå parenteser i filnavn på billedlenker.

http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/mjbilder/steinbp/PICT2082_(Med ium).JPG

http://www.mjf.no/forum%5Fmjf/mjbilder/steinbp/PICT2084_(Med ium).JPG

Merkelig nok deles ordet "Medium" i "Med ium" når dette innlegget postes. Like rart er det at parentesene forsvinner i browseren når man trykker på lenken jeg la inn her, og man får opp nytt vindu.

Lars



Edited by Lars Gjertsen
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2004 at 10:40

Vi gir ikk opp, men prøver igjen.Tongue Teksten er som før

 

Det andre er her

Og da gikk det bra, tror jeg.

Det er oså en Di4 på gang med dansk understell og polar topp

 

 

Det testes på prøvebordet, som er det eneste jeg har hjemme.

 

Hilsen Stein

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2004 at 10:46

Hei Lars

Nå har vi greid det, og dermed dobbelt med bilder. Da kan jeg fortsette med projektet.

Er det andre som har prøvet, så send gjerne bilder. 

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
AT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2004 at 14:09

 

  Hei Stein

 Har den nye motoren betre kjøre-egenskaper enn Lima motoren?

 mvh AT

AT
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2004 at 16:21

Hei AT

Den er svakere og gir derfor mer realistisk kjøring, men du MÅ rense drevene innvendig i boggiene, for der er det som regel mye unødvendig motstandConfused . Min første oppplevelse var at motoren gikk, men koblingene ikke greide å dra akslene rundt, og det var masse møkk i snekkedrevet.

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.