MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - wtf?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

wtf?

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: wtf?
    Posted: 22 september 2006 at 14:21
http://digi.no/php/art.php?id=340560

skal de ta over verden nå?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2006 at 16:35
Auda! Avslørt ...
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2006 at 17:29

Selv om jeg jobber i et datavareprogram på Skullerud og er medlem av NiM, er det vel ingen vits i å kalle meg NiMbus vel???

  

mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 00:22
Deg kaller vi bare globus med måne. 

Heine
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 02:15

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Deg kaller vi bare globus med måne. 

Heine

Næmmen Heine da... mobbing uten bruk av NIM-navnet... er det en ny trend?

Som moderator burde jeg vel egentlig fjernet denne mobbingen umiddelbart, men jeg vet at du kjenner Ronny såpass godt at dere nok kan gjøre opp dere i mellom om han skulle føle seg støtt, eller så vil han nok sende oss en klage for å få teksten fjernet tenker jeg

Eirik



Edited by eika - 23 september 2006 at 02:16
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 10:31
Ronny er medlem av NiM, og  vi tar oss ikke like selvhøytidelig som vi oppfatter f.eks Kness, TerjeS og ØW (nå også kjent som LarsB-gjengen).

Og LarsG er i full gang med å temme oss:




Heine
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 11:17

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Og LarsG er i full gang med å temme oss

Heine

Ja, han har min dypeste medfølelse.... Ikke rart han så blek ut allerede når vi kjørte fra Sandnes for noen uker siden. Han visste tydeligvis allerede da hva fremtiden ville bringe 

Kanskje han nå snart takker ja til mitt tilbud om å overta et par beroligende piller slik han burde gjort før den bilturen

Eirik

Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 12:51

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Deg kaller vi bare globus med måne. 

Heine

Snaufjellet skulle jeg tålt altså, men globus med måne??? Joda, innimellom virker det som den månen går rundt og rundt...

 

mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 19:41

Originally posted by roauk roauk wrote:

Snaufjellet skulle jeg tålt altså, men globus med måne??? Joda, innimellom virker det som den månen går rundt og rundt...

Duh... jeg hadde satt pris på om det ikke kom flere gode forslag i denne tråden her... Jeg har et par bekjente som leser den og som nok mer enn gjerne vil begynne å ta disse forslagene i bruk når de omtaler meg og...

Eirik

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 19:59
Originally posted by eika eika wrote:

Duh... jeg hadde satt pris på om det ikke kom flere gode forslag i denne tråden her... Jeg har et par bekjente som leser den og som nok mer enn gjerne vil begynne å ta disse forslagene i bruk når de omtaler meg og...

Eirik

Hva mener du, munken? Du har da vel ikke mistet håret. Frisyren din tyder i hvert fall ikke på dèt 

Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 20:14

Husk at måner kan belyse også de lyseste modelljernbanemoduler

http://home.online.no/~roholen/divbilder.htm

 

 

mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 20:20

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Og LarsG er i full gang med å temme oss:


Heine

Aner vi komitearbeid, utredninger, utforming av strategiverktøy og snekring av visjoner. Her skal ingenting gjøres før det foreligger et solid rammeverk, med meget gode sikringsmekanismer.

 

 

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 20:23
Vi har sendt han på kurs for å lære. 


Heine
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 20:33

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Vi har sendt han på kurs for å lære. 

Heine

Hvorfor gå over bekken etter vann? Innenfor MJ-miljøet finnes det da nok "krefter" som burde kunne prate i årevis nærmest, uten å komme til noe som helst konkret.

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 21:07
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Og LarsG er i full gang med å temme oss

Heine

Ja, han har min dypeste medfølelse.... Ikke rart han så blek ut allerede når vi kjørte fra Sandnes for noen uker siden. Han visste tydeligvis allerede da hva fremtiden ville bringe 

Kanskje han nå snart takker ja til mitt tilbud om å overta et par beroligende piller slik han burde gjort før den bilturen

Eirik

Er det rart jeg var bleik? Ikke engang NiM kødder med sjåføren når Bossen for Vestfoldmafiaen sitter ved rattet. NiM har sterke teorier om visse genetiske koblinger mellom fraksjoner i Horten og "over there".

 

"Neste gang leier jeg et tog!"

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 22:07
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

[

Er det rart jeg var bleik? Ikke engang NiM kødder med sjåføren når Bossen for Vestfoldmafiaen sitter ved rattet. NiM har sterke teorier om visse genetiske koblinger mellom fraksjoner i Horten og "over there".

 

"Neste gang leier jeg et tog!"

Han til venstre er faktisk yngst. Tro det eller ei.

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 22:19
And the nimmer is...!

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 22:37

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Er det rart jeg var bleik? Ikke engang NiM kødder med sjåføren når Bossen for Vestfoldmafiaen sitter ved rattet. NiM har sterke teorier om visse genetiske koblinger mellom fraksjoner i Horten og "over there". 

that guy in a taped toyota just didn"t know who he was messin" with...

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 22:47
Og du er sjefsmoderator... Fra nå blir det vel hestehode i senga i stedet for sletting av innlegg. 

Heine


Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 22:50
Originally posted by eika eika wrote:

that guy in a taped toyota just didn"t know who he was messin" with...

Men hvor lang tid tok det før han skjønte dèt?

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 23:14

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Og du er sjefsmoderator... Fra nå blir det vel hestehode i senga i stedet for sletting av innlegg. 

Heine


Du skulle bare visst

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 23:26

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Men hvor lang tid tok det før han skjønte dèt?

Tja...skal vi se...

Først denne:

så ca. 500 meter vei til....

Så signal "tog kommer" gitt sammenhengende flere ganger fra bil (ca.30 sekunder)

deretter tanken på å få inngravert "chevy van" på høyre forskjerm på bilen sin

Noe som automatisk ville blitt etterfulgt av et møte med representanter for både vestfoldmafiaen og NIM på en gang... Og det hadde neppe vært noe pent syn...

Så det var nok godt vedkommende tok til fornuften et par centimeter før det var for sent for mafioso har jo overhodet ikke fornuft i behold

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2006 at 23:54
Originally posted by eika eika wrote:

Så det var nok godt vedkommende tok til fornuften et par centimeter før det var for sent for mafioso har jo overhodet ikke fornuft i behold

Well... Ain`t that the truth...

Da NiM spurte om VMJI skulle drive noe i Sandnes, var svaret vi fikk: "Don"t ask me about my business."

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2006 at 23:23

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Da NiM spurte om VMJI skulle drive noe i Sandnes, var svaret vi fikk: "Don"t ask me about my business."

hey... never mix buisness and pleassure 

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2006 at 09:39
Originally posted by eika eika wrote:

hey... never mix buisness and pleassure 

Et greitt forretningsmotto for VMJI bør jo være "giving you offers you can"t refuse."

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2006 at 00:32

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Et greitt forretningsmotto for VMJI bør jo være "giving you offers you can"t refuse."

Yo mister!....spør du meg kan det jo virke som om andre sto for tilbudene på den turen da... Se bare hvordan nimmern" i bar overkropp fremstår da... Se hvordan den unge og skjøre Geir i bakgrunnen blir helt satt ut. Selv om jeg ikke helt vet hva han egentlig finner så interessant Vet faktisk ikke om han har kommet til seg selv igjen ennå etter denne opplevelsen...Har faktisk måttet love han en tur ut på landet (Bergen 7-8.okt.) i et forsøk på å roe han ned
Dr. Hansen derimot ser ut til å ta det hele med et smil, men så har vel han sett langt værre ting før, og i tillegg så befant han seg på en modullengdes avstand...

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.