MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Chartertog til Fremotreff.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Chartertog til Fremotreff.

 Post Reply Post Reply
Author
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Chartertog til Fremotreff.
    Posted: 17 september 2006 at 23:54

*Strekningen som skal kjøres er i hovedsak Oslo S-Stavanger. Men avhengig av hvor folk ønsker påstigning er vi relativt fleksible, og ønsker å strekke oss langt. På strekningen mellom Oslo og Stavanger kan vi stoppe ved selv den minste "melkerampe", så sant denne er tilgjengelig ved alminnelig ferdsel og det ikke foreligger bruksbegrensninger. (F.eks. ikke sperret med gjerde eller annet.) Ved interesse, kom derfor samtidig med ønsket påstigningssted. Det bør da være et sted med personplattform og selvfølgelig på en strekning med elektrisk drift. (Evt. deltakere fra Kløfta må med stor sannsynlighet henvises til Jessheim, grunnet sporkapasiteten ved Kløfta st.)

*Materiellet vi ønsker å benytte er NSB`s mvg-sett 69.024. Et motorvognsett med godsrom, og godt over 250 sitteplasser. Det er m.a.o. meget god plass til både folk og moduler.

*Prisen som har vært nevnt (35.000,-) er kun et eksempel Oslo-Stavanger. Den endelige prisen pr person kan av naturlige årsaker ikke fastsettes før antall deltakere og kjørestrekning er klarert. Uansett er vi avhengig av et visst minimum med deltakere for at prisen skal kunne bli på et akseptabelt nivå. 

*Kjøringen vil starte relativt tidlig fredags morgen i Oslo, for at vi skal rekke opprigging av modulanlegget på Jæren. Hjemturen vil starte en gang på søndag ettermiddag.

*For ikke å komme i konflikt med busselskaper eller andre om konsesjoner osv: Dette toget vil kun være forbeholdt folk som skal til/fra Fremotreff!

Interessert i å bli med, skriv navn og ønsket sted for påstigning i denne tråden. For mer info, skriv et nytt innlegg i denne tråden.

Dag Cato, GeirG og J-I Hansen

PS Toget vil selvfølgelig fremføres i henhold til gjeldene regelverk, og med godkjent personale ombord. (I tilfelle noen skulle hevde noe annet )

 

 

 

 

 

 



Edited by J-I Hansen - 17 september 2006 at 23:59
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2006 at 23:58
Hvilke datoer snakker vi om her?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 00:03

Originally posted by einjen einjen wrote:

Hvilke datoer snakker vi om her?

Foreløpig er år 2007 det eneste sikre.

Toget er kun på planstadiet, da vi er avhengig av det faktisk blir arrangert et treff på Jæren. Men vi ønsker å ha god tid. Er interessen laber kan vi dermed slå det fra oss, jo før jo bedre.

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 08:32

Undertegnede er helt klart interessert. Dette blir en prioritert happening i 2007. Ønsket påstigningssted: Knapstad på Østfoldbanen (Ja, gidder du å plukke meg opp, Hansen? ) - alternativt får jeg tilpasse meg ruta Oslo - Sandnes,  avhengig av hvor jeg får lagret moduler til fredag morgen.

Stor anerkjennelse til initiativtakerne her!



Edited by Lars Gjertsen - 18 september 2006 at 08:38
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 09:58
Kjempeide!
Jeg er interessert!

-pål-
Back to Top
ritter. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ritter. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 10:37

Toppenide!

Jag blir med med mindre inte mitt arbete sätter krokben för mig.

Christer

cr
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 11:35
Et artig opplegg som skaper noe nytt i treffsammenheng!

Regn med at jeg står på Kristiansand st med mine moduler.
Ellers sier jeg ikke nei dersom settet skiftes bort i Kolsdalssporet. Så er det bare å bære moduler ned trappa..


Hilsen

Roar Børte
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 12:59

Fint å se at vi har fått en del svar allerede på så få timer denne morgenen.

Som Hansen har nevnt, oppfordrer vi også alle til å skrive hvor de eventuellt ønsker å stige på toget, slik at vi har noe å gå ut fra når vi planlegger et stoppmønster.

Mvh

Geir

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 13:02

Påstigning for min del vil bli Oslo S. Regner med at stasjonsmodulen min er klar til neste år. Skulle det være mange som ønsker å bli med fra Oslo, så bør ruten legges opp til at toget står en stund på Oslo S. Innlasting av flerfoldige moduler tar nok litt tid.....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 13:20
Dette er galskap, men av den gode typen! Jeg er selvfølgelig med, og håper på at jeg (og sikkert andre) kan plukkes opp på Arendal stasjon
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 13:44

Det er jo så man kan tenke seg å reise til Oslo først bare for å få med seg hele moroa! Men Arendal, Ja!

Så kan vi kanskje ha noen øvelser i å holde ruten underveis, i skala 1:1 .

Hilsen Halvor

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 13:49

Ja, jeg er med fra Nærbø .

Men karer, lov meg en ting; Knut S må holdes unda, ellers blir KL nedreven på de mest sentrale steder....

 

Mvh
Tore

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:03
Hvordan stiller fremoistene seg til personer som har lyst til å være med toget men som ikke egne moduler (kanksje).
Må man være medlem i FREMO for å få være med?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:20
Så lenge du reiser for å være med på treffet er det bare å bli med.
Det finnes ikke krav om å være medlem.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:25

Nå klarer ikke heller jeg å holde kjeft (som om jeg noen gang har klart det....;-/ ).  Vil gjerne være med på dette.  Såpass sterkt, at blir det krav om egen modul, så tror jeg sannelig at jeg skal klare å få ut finger"n innen den tid og få til _et_ eller annet....

Ombordstigning - Frogner eller Leirsund øverst på ønskelisten, alternativt Oslo S eller Lysaker.

ML(angsiktig)H

 

Morten M

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:31

Originally posted by einjen einjen wrote:

Hvordan stiller fremoistene seg til personer som har lyst til å være med toget men som ikke egne moduler (kanksje).
Må man være medlem i FREMO for å få være med?

Hei!

Det går selvfølgelig helt fint å være med på FREMO-treff uten modul! Det har jeg gjort i årevis uten at jeg har følt meg tilsidesatt eller som en annenrangs deltaker av den grunn. Kan du delta på treffet, kan du delta på turen

Mange av oss er medlemmer av FREMO, men ikke alle. Det har ikke vært et krav på de Norske FREMO-treffene at man må være medlem av FREMO.

Håper dette var oppklarende.

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:49
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Nå klarer ikke heller jeg å holde kjeft (som om jeg noen gang har klart det....;-/ ).  Vil gjerne være med på dette.  Såpass sterkt, at blir det krav om egen modul, så tror jeg sannelig at jeg skal klare å få ut finger"n innen den tid og få til _et_ eller annet....


Ombordstigning - Frogner eller Leirsund øverst på ønskelisten, alternativt Oslo S eller Lysaker.


ML(angsiktig)H


 


Morten M



Tro nok vi kan innføre et personlig modulkrav for deg
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Hans-Ingve View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans-Ingve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 14:58
dette er en kjempeide... jeg får nok ferdig den planlagde modulen min innen den tid... så jeg er med..fra oslo s... hans ingve
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 16:07

Hei!

Så fremt dette FREMO-treffet, i motsettning til de siste arrangerte FREMO-treffene, ikke kolliderer med min turnus, og "regjeringen" hjemme tiltreder: Sign me in!

Ps: Er det mulig å bli hentet ved Moss st.?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 16:37

Jeg bestiller påstigning på Sira stasjon

Men det er som Halvor sier, denne galskapen burde en egentlig oppleve fra start.

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 17:03
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

(i den andre tråden ...)
... Vel, ikke har jeg råd til Supelinemodeller, og ikke har jeg råd til bobil. Men jeg sikler etter begge deler.
Kanskje en dag jeg vinner storgevinste i Lotto ...

Jeg har dessverre ingen Fremo-moduler ennå.
Men jeg jobber med saken.

Og til tross for at jeg også kjører Märklin har jeg
faktisk tatt meg råd til noen Superline-modeller.

Så kanskje det dermed kan bli en tur i vesterled
for meg også. Og jo - jeg var faktisk med på et
Fremo-treff på Kongsberg i 2004 ...

Det var gøy det ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2006 at 17:53

Skaarerbanen"s moduler egner seg best lastet opp på Kjelsås stasjon, siden vi har tilholdsted på Teknisk museum, men vi tar gjerne turen ned til Oslo S

Asgeir



Edited by Asgeir - 18 september 2006 at 17:53
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2006 at 10:36
Originally posted by Roger Roger wrote:

Er det mulig å bli hentet ved Moss st.?

Absolutt, i teorien er alt mulig.  

Generelt er vi avhengig av ledig sporplass, og tid siden vi skal langt.  

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2006 at 11:38
Jeg blir med, såfremt datoen ikke krasjer med noe annet (unge-relatert).
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2006 at 23:10
Hei

På møte i Kløfta gjengen ble dette diskutert. Og det var udelte posetive tilbakemeldinger på dette forslaget.

Mvh

Per Roar Johansen
(Med FREMO hatt)
Back to Top
kjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 31 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2006 at 11:13

En slik tur blir jeg gjerne med på.   Gjerne påstigning i Moss... Hvis ikke, er det ingen problem å forflytte meg andre steder i Østfold...

Knallbra initiativ  

 

Kjetil Johansen

 

Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2006 at 18:28

hmmmm.

Jeg må få ut fingeren å bygge meg en modul...

Nils

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2006 at 14:34
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

hmmmm.

Jeg må få ut fingeren å bygge meg en modul...

Nils

 

Jepp, det synes jeg du må. Men husk at egen modul ikke er noe kriterie for å bli med på moroa! Det er nok (i første omgang iallefall) å ha en interesse for MJ og forbilderiktig trafikkspill samt vilje til å hjelpe til med bæring, montering og demontering 

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2006 at 20:26
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jepp, det synes jeg du må. Men husk at egen modul ikke er noe kriterie for å bli med på moroa! Det er nok (i første omgang iallefall) å ha en interesse for MJ og forbilderiktig trafikkspill samt vilje til å hjelpe til med bæring, montering og demontering 

 

Vet det, men det går jo litt på det å kunne ha med ett bidrag til å lage ett stort anlegg.

Jeg har tenkt å lage en veldig slak kurve modul med kun terreng uten noe mer.

Det er jo alltid greit å ha tilgjengelig når anlegg skal settes sammen.
Eller er rett strekk bedre?

 

Hilsen Nils

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2006 at 23:55
Svinger er det veldig kjekt å ha under planleggingen av et treff, så det er nok ingen dum ting å starte med.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.