MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fastanlegg i lite rom
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fastanlegg i lite rom

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2008 at 16:05
Artig prosjekt dette, Arne!   Clap
Du som er slik en framifrå fotograf har kanskje tatt et bilde av innsiden av modellen også?
 
Tipper det var et bra fikleri å lage de diagonale sprossene i inngangsdørene.    Det  ser ut til at du slipper unna buede og runde detaljer på denne modellen, og er du kanskje ikke lei deg for?Tongue
 
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 14:16
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Artig prosjekt dette, Arne!   Clap
Du som er slik en framifrå fotograf har kanskje tatt et bilde av innsiden av modellen også?
 
Tipper det var et bra fikleri å lage de diagonale sprossene i inngangsdørene.    Det  ser ut til at du slipper unna buede og runde detaljer på denne modellen, og er du kanskje ikke lei deg for?Tongue
 
 
 
Roar, det jeg bygger bør ikke beskues på mindre avstand enn 0,5meter og baksiden bør ikke nevnes. Men jeg gjør et unntak og viser litt fra innsiden siden du spør.
 
Som dere sikkert ser har jeg jukset litt med diagonalsprossene da jeg har montert de på tvers over hele vindusflaten. De som krysser blir da liggendes bittelitt innforbi men det synes ikke hvis det holdes litt avstand
Slik må det bli når enn er født med 10 lange tommeltotter.
Embarrassed 
 
En link til ei fin side om Ålgård stasjon.
 
Ikke lei meg fordi om det mangler runde former men skulle vel fått til noe?
 
 
 
 
Arne


Edited by aha - 30 november 2008 at 14:29
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 23:16
Takk og takk!
Innsidebilder har en god pedagogisk effekt.
Ser ut som du har brukt Evergreen "Clapboard" styrenplater?  Er de stive nok til å brukes uten noe forsterkning inni modellen?  Som på de fleste ting er jeg grønn også på dette.



Men det som er gøy er jo å stadig prøve seg på nye ting.   Dette har jeg syslet med nå i helga: 

Bygget om en vanlig Wiking traktorhenger slik at den tipper.
Meningen er at han her kommer med ved til A&V Johansen på Tremetsrud.

Hilsen

Roar Børte
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 desember 2008 at 18:15
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Takk og takk!
Innsidebilder har en god pedagogisk effekt.
Ser ut som du har brukt Evergreen "Clapboard" styrenplater?  Er de stive nok til å brukes uten noe forsterkning inni modellen?  Som på de fleste ting er jeg grønn også på dette.



Men det som er gøy er jo å stadig prøve seg på nye ting.   Dette har jeg syslet med nå i helga: 

Bygget om en vanlig Wiking traktorhenger slik at den tipper.
Meningen er at han her kommer med ved til A&V Johansen på Tremetsrud.

 
Evergreen ja, stive nok så lenge det er ei ramme/plate i bunn og avstivning i topp. Kommer selvsagt ann på størrelsen av veggene da.
Satte inn litt ekstra stivere i godshuset på Ålgård da det også er med å holder taket på plass siden det er avtagbart.
 
Du grønn ?? Når det gjelder grønt har jeg tilgode å se noe bedre når det gjelder furutrærThumbs%20Up
 
Det med å gjøre kjøretøy og annet stasj levende med tipp og ikke minst med mennesker i og på er med å topper et anlegg/modul.Clap
 
 
Arne
 
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 desember 2008 at 18:20
Sterkt !

Med Helsing
for MJBV
Terje O
Back to Top
Richard75 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Richard75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 12:46
Gleder meg virkelig til å se fortsettelse av dette, håper du legger ut bilder videre:)
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:10
Javell...
 
Litt progress fra mitt microprosjekt:
Har knota til litt mer "details" i det siste.
En liten kai med et enkelt jernbanespor har begynt å ta form.
 
 
Fortsettelse følger......
Arne


Edited by aha - 26 januar 2009 at 19:14
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:15
...
Den kaien der er det fineste jeg noensinne har sett.
Åssen lagde du "betongen" mellom og ved siden av skinnene?
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:35
Jeg synes du er god til å KnotaWink
Eneste som mangler er en supplybåt innleid av K.Lund...LOL
 
De gule skinnene langs kaikanten, er det skinner eller plastprofiler?
Ser slike hver dag, når jeg venter på Vassøy-baljå...Wink
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:48
Nydelig framgang Arne!!

Skulle ønske eg hadde plass til et lite hjemmeanleggCry
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 22:31
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

...
Den kaien der er det fineste jeg noensinne har sett.
Åssen lagde du "betongen" mellom og ved siden av skinnene?
 
Takk for det.
Nå er det et forsøk på asvalt jeg hadde prøvd å lage da, men her er hvordan det skjedde:
 
Skinner legges ut og limes til underlaget.
 
Hvit asvalt laget av tyntflytende gips helles over og opp til toppen av skinnestrengen. Spor skjæres langs innsiden på skinnestrengen med tynn skarp kniv og etterpå drar jeg en flat skrutrekker langs med. 
 
Asvalten pusses plan og males mørk. Spor renses og pusses.
 
Sjøen lages også av tyntflytende gips som jeg lager små krusninger i før den tørker.
 
Så var det snikkaren som lurte på skinnene, og de er noen gamle rustne nysølvskinner som jeg har kappet til og malt gule. Mulig de fort blir rustne igjen?
 
Ikke noe anløp med supplybåt enda men en gammel Hollender har vært å prøvd kantenWink
 
Når alt er klart og testet må det smusses og bedritnes litt rundt om kring.
 
Arne
 
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 23:13
Har du lagd vannet av gips? Så malt den og lakket med X antall lag med klarlakk?
Dette var dritlekkert!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 23:38
Originally posted by aha aha wrote:


 
Ikke noe anløp med supplybåt enda men en gammel Hollender har vært å prøvd kantenWink
 
 
Arne
 
 
Ser man det, Den flyvende hollender har gjort ett anløp, og onkel prøver å slå kloa i skipper"n.....Wink
 
Blir skikkelig bra detteClapClap
 


Edited by Snikkaren - 26 januar 2009 at 23:38
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 00:03
Hei!
 
Det ser veldig bra ut dette her, Arne!
Er den andre endestasjonen fremdeles britisk, eller har "engelsk-syken" gitt seg for denne gang? Jeg ser at noen av de bildene du la ut tidligere i denne tråden er fjernet.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 07:21
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Har du lagd vannet av gips? Så malt den og lakket med X antall lag med klarlakk?
Dette var dritlekkert!
 
Takk for det Claes og helt riktig. Tyntflytende gips med krusninger. Malt og lakket med en tynn Panduro akryl klarlakk, 3-4 strøk.
Ble ganske så våttWink
 
Arne
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 07:30
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Det ser veldig bra ut dette her, Arne!
Er den andre endestasjonen fremdeles britisk, eller har "engelsk-syken" gitt seg for denne gang? Jeg ser at noen av de bildene du la ut tidligere i denne tråden er fjernet.
 
 
 
Takker Roger.
 
Engelsk-syken er i ferd med å avta så "Aidensfield" har blitt erstattet med "Ålgård". I nordre enden er det ikke helt bestemt hva det blir enda.
 
WEB-hosten min kuttet ned på lagringsplassen hvor mange av bildene var linket opp til så jeg fjernet noen ruter som ble stående tommeCry
 
 
Arne
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 08:16
Originally posted by aha aha wrote:

En liten kai med et enkelt jernbanespor har begynt å ta form.
 
Arne
 
Lekkert! Clap
Back to Top
AT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 09:53
Hei
Dette er flott arbeid.
Eg vil gje nokre tilbake meldingar på arbeidet.
 
Alt det grønne landskapet + lilla lyng er kjempeflott. Fjellet og tunnelopningen likeså. Men eg sit igjen med eit inntrykk av at tunnelopningen kom først og fjellet lagt på i etterkant. Det er noko i overgangen tunnelopning/fjell.
Ein føler sjøen slår mot bryggekanten. Bryggekanten manglar litt sjøvekster og rust frå kjettingane til dekka? Dekka er vakkert plassert på "linje". Eg likar og den litt frekke gulfargen på stoppkanten på brygga. Brygga, vegen og fjellet har litt for mykje felles gråfarge?
Likar parkeringa til gravemaskina. Fint smussa er den og. Du kan dette med å detaljere utan at det er kunstig.Clap


Edited by AT - 27 januar 2009 at 09:54
AT
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 16:50
Originally posted by AT AT wrote:

Hei
Dette er flott arbeid.
Eg vil gje nokre tilbake meldingar på arbeidet.
 
Alt det grønne landskapet + lilla lyng er kjempeflott. Fjellet og tunnelopningen likeså. Men eg sit igjen med eit inntrykk av at tunnelopningen kom først og fjellet lagt på i etterkant. Det er noko i overgangen tunnelopning/fjell.
Ein føler sjøen slår mot bryggekanten. Bryggekanten manglar litt sjøvekster og rust frå kjettingane til dekka? Dekka er vakkert plassert på "linje". Eg likar og den litt frekke gulfargen på stoppkanten på brygga. Brygga, vegen og fjellet har litt for mykje felles gråfarge?
Likar parkeringa til gravemaskina. Fint smussa er den og. Du kan dette med å detaljere utan at det er kunstig.Clap
 
Hei og takk for fine kommentarer ATSmile
 
Tror jeg forstår hva du ser med tunnelåpningen. Muligens skulle jeg ha sprengt åpningen en tanke innover i fjellet?
Siden bildene mine blir fryktelig lyse utlignes også fargene og en del av dybdeinntrykket forsvinner?
 
Mer smuss vil komme da dette detaljarbeidet først ble startet i helgen som varWink
 
Arne
Back to Top
AT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 20:18
"Muligens skulle jeg ha sprengt åpningen en tanke innover i fjellet? "
 
På bildet fekk eg inntrykk av at ein tynn flik av fjellet er trekt bort over den støypte kvelvingen. (Tunnelopninga er eit blikkfang. Samtidig er den midt i bildet). Vanligvis vil denne fjellfliken falle ned når ein sprenger opninga. Det virker meir logisk for meg om eg såg rett i den støypte kvelven.
Det er vel stort sett kun i mj sammanheng me sparklar fjell til tunnellportalen. I det verkelige livet støyper me tunnelportalen bort til fjellet.
 
Kommentarane er basert på auge/hjernen sin oppfattelse av bilde. Som du er innpå, kan det vera anleis  i verklegheita.
AT
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 20:20
Dette blir rett og slett vakkert!Smile
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2009 at 08:45
Knipsa dette i går morges på Fiskepiren, halv 7.
 
 
Ble litt mørkt bildeConfused
 
Men om det er nok med skinner til å forankre lastebåten vet jeg ikke,
men da skulle vel noen slike ta det meste...Wink
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2009 at 22:32
VAKKERT !! Clap
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
 
(Som pt river sitt anlegg for å bygge nytt..)
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2009 at 17:30
Hei!
Du gjør det utrolig bra!
Men jeg såg på et av bildene dine også fant jeg dette:

Så såg jeg denne gravemaskinen der oppe, også lurer jeg på om det er en gravemaskin eller om du har malt den på? Det var i hvertfall utrolig stilig!

Edited by SverreNN - 08 april 2009 at 18:55
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2009 at 12:03
Dette var en kjempetråd! Gleder meg virkelig til å se mer av anlegget.. Kaien var utrolig bra Clap
ace@samlerforumet.net
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 17:03
Hei!
 
Jeg synes jeg ser en liten antydning av kjøreledning og stolper på noen av bildene. Skal du elektirfisere banen, Arne?
Har du noen nye bilder også?
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2011 at 21:56
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Jeg synes jeg ser en liten antydning av kjøreledning og stolper på noen av bildene. Skal du elektirfisere banen, Arne?
Har du noen nye bilder også?
 
 
Embarrassed off, var nesten litt i seneste laget å svare deg nå Roger. Men ja, hovedlinja skal elektrifiseres mellom stasjonene.
Ellers så går det ikke så grusomt fort, men noe skjer innimellom.
Hele anlegget er ferdig koblet og kjørbart.
Har fått fullført all skumming og gipsing denne helga så nå er det bare kosearbeid igjen snart.
 
Legger på noen bilder som viser noe av det som har skjedd i 2010 + litt i 2011. Smile
 
Fra innkjør til stasjon i "Nord"
 
Også fra "Nord" som viser utkjør mot "Sør" og oppstillingsspor for motorvogner og skiftetraktorer ut til høyre.
 
Fra stasjon i "Sør" ("Ålgård") som egentlig er klar, bare superdetaljering som gjennstår.
 
BM73 har ankommet Ålgård Wink
 
Arne
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2011 at 22:07
Er det en blå/grå NSB buss jeg skimter der? Hvor kan man få tak i et slikt smykke?
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2011 at 22:26
Originally posted by ØysteinF ØysteinF wrote:

Er det en blå/grå NSB buss jeg skimter der? Hvor kan man få tak i et slikt smykke?
Hei,
Du skimter rett, ikke helt en Volvo eller Scania men en gammel Mercedes buss fra Wiking jeg hadde liggende som jeg har lakkert om.
Denne modellen kan skaffes på e-Bay, men det finnes sikkert andre emner som kan brukes også.
 
Arne
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2011 at 22:40
Flott dette her Arne.
 
Bra at du viser framdrift på ditt lille og vakre anlegg. Takk for flott bilder.
 
Og det var vel på høy tid at Bm 73 klarte å komme seg opp til Ålgård, det skulle vel bare mangle at slikt flott materiel innfinner seg på en slik smukk stasjon.
 
Godt å se at huset, og ikke minst dine biler, har kommet ordentlig hjem til seg sjøl. Bra at det er riktig epoke!!!WinkLOL
 
Erik
 
 
 
 
Hilsen

Erik K
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.