MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - På skinner gjennom Ski
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

På skinner gjennom Ski

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: På skinner gjennom Ski
    Posted: 08 september 2006 at 16:03
I morgen lørdag kommer det til å bli arangert kulturminnedagen 2006 med veterantog fra Vevelstad til Skotbu og tilbake. Toget vil starte fra Vevelstad kl. 0945 til Skotbu returnere kl. 1325 til Ski med ny avgang kl. 1240 og retur til Vevelstad kl. 1437. Kikk påoblad.no for mer info...

Veterantoget er El. 11 med fire teakvogner.

Bildene under tok jeg i formiddag da toget kjørte inn på Ski stasjon og parkerte ved lokstallen. Toget var der desverre ikke senere i dag da jeg kom for å ta noen bedre bilder (som dere skjønner kom motivet plutselig på, og jeg måtte løpe om kapp for å få noen vakre bilder bakfra... )

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2006 at 18:37

Utrolig synd at ikke ØB skrev om dette før. Jeg har utrolig lyst til å dra på dette, men har satt av helgens til annet.

Håper noen tar bilder og legger ut!

Tut, tut.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2006 at 20:01
Slapp av, bilder blir det! Jeg har allerede opprettet en side for arangementet. Foreløpid er det bare bilder fra toget på Ski stasjon i dag, men det kommer mer! Kikk på mine jernbanesider
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2006 at 21:52

Originally posted by carlf carlf wrote:

Slapp av, bilder blir det! Jeg har allerede opprettet en side for arangementet. Foreløpid er det bare bilder fra toget på Ski stasjon i dag, men det kommer mer! Kikk på mine jernbanesider

Fine bilder Carl Frederic av et sjeldent tog på Ski stasjon nå for tia . Savner å gå på skole i Ski, var alltid noe å titte på mens man venta på bussen på bussterminalen ved siden av stasjonen. Men samtidig er det greit å kunne snorke trekvarter lenger om morran

Mvh Andreas



Edited by Andreas - 08 september 2006 at 21:53
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 09:03
Hehe... Ja Ski er kos! Jeg tok disse i en trippel fritime jeg har på fredager så det var vel egentlig flaks at jeg var der når toget kom... Jeg hadde vært ved Waldermarhøy og den lille pytten nedenfor jernanen (husker ikke navnet i farta) og tatt dette:
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 14:25
Det er også kjøring med damp i Drammen(flere turer) og motorvognstog + Buss og båt på Kørderbanen(gratis)  i morgen.

Edited by Wickerman - 09 september 2006 at 14:29
A matter of life and death
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 18:48
Her er en liten bilderapport fra dagens begivenhet.


El.11 2107 på Kråkstad


Underholdning og servering på Kråkstad




Kake-Anna diskuterer "ÆnÆsBæ" praksis med konduktøren...

Flere bilder på hjemmesiden min

Edited by carlf - 09 september 2006 at 18:49
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 23:43
Takk for bilder! Håper jeg kan være med neste år.
Tut, tut.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.