MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Britisk Z-skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Britisk Z-skala

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Britisk Z-skala
    Posted: 06 september 2006 at 18:56

Hei!

Dersom man skal modellere etter britisk forbilde, er det antakeligvis mange skalaer som er bedre og lettere å velge fremfor Z. -Spesielt i forhold til tilgjengelighet av egnede produkter.

På den annen side har jeg funnet linker til 2 produsenter som fører ett litet og beskjedent britisk Z-skala utvalg:

Jeg mener å ha hørt om nok en britisk produsent, som blandt annet lager britiske lokomotiv-kåper i Z-skala, men jeg har dessverre ikke funnet ut noe nærmere om det. Er det noen her på forumet som kjenner til det?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2006 at 00:58
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2006 at 17:48

Hei!

Ja, jeg kjenner litt til disse. -De er for øvrig ute av produksjon, og finnes i dag bare på "second-hand-markedet".

Det jeg egentlig tenkte på var en britisk produsent som lagde britiske damplokomotivkåper som passer på märklin sitt miniclub-materiell. Jeg mener bestemt jeg har lest om dette tidligere, men klarer ikke å finne noe informasjon om det på internett.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2006 at 10:14
Siste nummer av Ztrack Magazine er en "britisk spesial". Og I England er det tydeligvis veldig vanlig med selvbygging av det meste også i Z.

Sjekk også denne: BritishZ.com

Heine
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2006 at 11:53
Etter å ha sett litt på bildene i denne utgaven av Z-track, så må jeg si at de britene er noen av de flinkeste z skala byggerne jeg noensinne har sett!
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2006 at 12:08
Z-anlegget til Proto-byggeren Brian Harrap er en av mine favoritter når det gjelder spor. Rett og slett imponerende.

sjekk pensene her f.eks.

Heine


Edited by Heine Pedersen - 11 november 2006 at 12:09
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2006 at 18:13
Bestilte Ztrack på mandag, og i dag lå det i postkassa. Slå den MJF
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.