MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ploger til 3.628
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ploger til 3.628

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ploger til 3.628
    Posted: 05 september 2006 at 22:26
Apropos ploger. Er det noen som selger litt større sneploger som ble satt på damplok og også Di3 på snørike strekninger etter behov. Har siklet etter noen sånne til damperne mine og den standard di3 plogen nmj har solgt er liksom ikke helt det samme...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 12:34
Opprinnelig Andreas innlegg:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Apropos ploger. Er det noen som selger litt større sneploger som ble satt på damplok og også Di3 på snørike strekninger etter behov. Har siklet etter noen sånne til damperne mine og den standard di3 plogen nmj har solgt er liksom ikke helt det samme...


Er det den typen sneplog som jernbaneverket bruker sammen med Di 3 628 på Bergensbanen du tenker på Carl Frederic ? I såfall har jeg ikke hørt om noen som produserer slike i modell.


Mvh Andreas

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 15:24
Spesifikt 3.628 er jeg ikke sikker på, men det er irelevant uansett siden plogen(e) ikke kommer til å bli brukt på en Di3. Men størrelsen på plogen bør være sånn omtrentlig liknende den på bildet under



Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 15:33

Hei!

Er ikke dette plog av samme type som Pünther produserte tidligere?

Nå har dessverre Pünther sluttet med sin produksjon, og videreproduksjonen av allerede tidligere modeller er overtatt av ModellCompagniet. Om disse har noen planer om å sette denne plogen i produksjon igjen vet jeg ikke.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 15:56
Håper da det er noen som vil satse på å produsere en slik plog. Jeg er vel ikke den eneste som ønsker seg en slik en...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 15:58

Er  det så mye snø på anleggene rundt omkring?

Petter 

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 16:18

Hei!

Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Er  det så mye snø på anleggene rundt omkring?

Petter 

Interessant spørsmål. Kanskje vi kan få administrator til å sette opp en liten poll om det?

Forslag til spørsmål:

Hvilken årstid er det på modelljernbanen din?

  • Vår
  • Sommer
  • Høst
  • Vinter

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 16:33
Husk at det er mulig med 50/50... Jeg har et fjell med vinter mens resten av anlegget er sommer...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2006 at 22:05

og den standard di3 plogen nmj har solgt er liksom ikke helt det samme...

Er det den superdetaljeringsdelen NMJ 1012 som er standard på di3, eller er det en mindre plog?
Det kan jo hende at NMJ fortsatt har NMJ 1012, stor snøplog, den står i NMJ Skandinavia Katalog 2002/2003 hvis du har den

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 08:58
Det er jeg neimen ikke sikker på... Jeg spurte Moe junior om han hadde ploger som ekstradeler og han sa først nei, men tenkte seg om og drog frem noen di. 3 ploger... Den ser ut som en standarsplog men døm selv:
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 10:09

Hei

Jeg har en god nyhet til deg. Jeg fant en ekstra umalt Püntherplog som nettopp er hva du trenger. Du ønsket deg kanskje 2 men dette er vel en start. Ta kontakt så sender jeg den i posten.

mvh

Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 14:24

Originally posted by carlf carlf wrote:

Det er jeg neimen ikke sikker på... Jeg spurte Moe junior om han hadde ploger som ekstradeler og han sa først nei, men tenkte seg om og drog frem noen di. 3 ploger... Den ser ut som en standarsplog men døm selv:
¨

Dette er en standar plog

A matter of life and death
Back to Top
Kristian View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kristian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2006 at 13:35
Bilde av en Di 3 med Pünther plog
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 11:42
kann jo tørke støv av denne tråden
jeg kunne også tenkt meg en sånn plog jeg husker at de kostet 90kr eller 110kr er ikke helt sikker men hvist noen har
 en eller to og selge så send meg en pm
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
TeamK49 View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 07 april 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeamK49 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 17:32
Tidligere Punther-modeller er overtatt av StudioK49. Plogen som omtales vurderes satt opp i produksjon igjen.
Minner om at sommersalget for ex-Pünther-modellene avsluttes 23 dm. ex-Pünther sommersalg

Edited by TeamK49 - 16 august 2007 at 17:36
Team StudioK49
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 17:39
 er  det ingen som har den plogen har veldig lyst på denSmile
 
og sama om den er bygget og brukt eller u bygget eller u brukt


Edited by Stian - 16 august 2007 at 17:43
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 21:02
Min får du ikke
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 21:20
er det ingen som har en til salgs?Dead
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 21:56
Originally posted by Stian Stian wrote:

er det ingen som har en til salgs?
Et tips kan jo være å legge inn en gratisannonse på MJFs Bruktmarket - Ønskes kjøpt.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 22:18
jo det er jo en tanke omog legge ut anonse
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
gabriel View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 12 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gabriel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2007 at 23:19
Prøv å kjøpe plogen som reserverdel til Märklins di3.628 (Varenr: 37662).
Det skulle være helt korrekt type.

Mvh Gabriel
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2007 at 11:45
er det korekt type hvist du kjører fra 20-80 tallet for jeg tengkte på og ha den forran en br 61
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.