Ny hastighetsrekord for lokomotiv |
Post Reply ![]() |
Author | ||
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 september 2006 at 12:40 |
|
Fant denne artikkelen på boarding.no: http://www.boarding.no/art.asp?id=23018 Får vurdere å utvide skinneradiusen på banen min om jeg skal kjøpe modell av det lokomotivet..... Ben-Sigvald |
||
![]() |
||
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eurosprinter? Var det ikke et Taurus lok de skulle bruke? Petter |
||
![]() |
||
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
|
Her er en annen artikkel som sier noe annet. http://www.rp-online.de/public/article/nachrichten/wissensch aft/technik/350182 Og her er tydeligvis forklaringen på de to hastighetene: http://br-online.de/bayern-heute/artikel/0609/02-bahn-rekord /index.xml Men "Eurosprinter" forbinder jeg med et annet lok, nemlig det som ble testet i Norge før NSB bestemte seg for El-18 og senere varianter av dette. Petter Edited by traiNman - 04 september 2006 at 11:28 |
||
![]() |
||
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
|
Eurosprinter det er samme som DB"s 189. I Spania, portugal og Hellas har man lok som er bassert på den første utgaven av Eurosprinter. Og det var den første utgaven som var på testkjøring i norge. Taurus er versjon nr 3 av Eurosprinter. Kilde: Siemens Transportion Systems
|
||
A matter of life and death
|
||
![]() |
||
|
Jasså. Så Taurus er en videreutvikling av den Eurosprinteren som var i Norge. Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen,nå skjønner også jeg sammenhengen. (Som min gamle lærer en gang sa: Man lærer så lenge man har elever.) Petter |
||
![]() |
||
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 815 |
|
Euro-sprinter"n er vel verdens raskeste lokomotiv, men TGV er vel fortsatt verdens raskete tog? |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
![]() |
||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
|
Jeg trodde Japanske "Bullet" hadde tatt den rekorden menGuiness sier TGV...
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |