MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo-Sandnes fredag kveld
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo-Sandnes fredag kveld

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremo-Sandnes fredag kveld
    Posted: 02 september 2006 at 01:42

Et par-tre bilder av anlegget som nå er montert i sandnes... Selve størrelsen er flere nummer foir stort for å få med i linsa på mitt lille kamera, men jeg håperdere får et inntrykk.

Det er en stund siden jeg deltok på fremotreff selv, og første år jeg har med egne H0-moduler, og jeg gleder meg til å tilbringe helgen i selskap med mange andre entusiastiske og hyggelige modellbyggere

Men, nok om det, her kommer oversiktsbildene (beklager den dårlige kvaliteten)

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 september 2006 at 15:13
umåtelig tøfft!

Kanskje man får gjort ferdig modulen sin i løpet av høsten også.....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2006 at 22:45

Noen flere bilder fra treffet i Sandnes, med mer eller mindre aktivitet. Lokalet var denne gangen så stort at at det er umulig å gi et rettferdig inntrykk med bilder. Dere som ikke var der får bare forestille dere hvordan Norge"s så langt største FREMO-anlegg tok seg ut.

.... og sett den andre veien ....

Her var litt eldre og slitent materiell i drift ...

... sammen med noe av det mest moderne.

Det hendte også at togene korresponderte i henhold til ruteplanen.

Men mest av alt hadde vi det fantastisk moro med tog! Her fra en gemyttelig diskusjon i et rolig øyeblikk på Nelaug.

Takk til alle som deltok !

Hilsen Halvor



Edited by halvors - 03 september 2006 at 22:46
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2006 at 23:16

Også jeg må få takke for ett hyggelig treff i Sandnes i helga.




Edited by aha - 08 november 2015 at 22:33
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 00:54
Sliten men fattet kom jeg akkurat inn døra her. Vil takke så umåtelig mye de som arrangerte dette treffet. Som andre har nevnt er det ikke mulig å gjengi dette i bilder. Det ble altfor stort.


Så igjen. Tusen takk, Modelljernbaneverket, for en herlig helg.

Til slutt en hilsen til de siste som beregner ankomst inn døra i Horten et sted mellom 02.15 og 02.45 i natt.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 00:54

Eg har ikke mulighet til å legge ut bilder, men vil takke for en flott helg og takke alle tilreisende for at det ble mulig! Mange takk!

mvh

Ørjan Utne

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 01:12

Når jeg ser på bildene, kjenner jeg meg ikke igjen en gang... Det er helt annerledes å være der.

Takk til alle som deltok - med liv og lyst!  Det hadde ikke vært treff uten tilreisende entusiaster!


Utstedt av generaldirektøren kl. 01:12. T-t-t-tog du "an?   (meget intern )

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 01:17

Synes både bilde, toget og modulen var flott.

A matter of life and death
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 09:23
Originally posted by halvors halvors wrote:

Sammen med noe av det mest moderne.

Denne unike modellen av Bm93 var forøvrig utlånt av Claes Lislerud som ikke deltok på treffet selv; meget generøst gjort synes jeg.

Å få lov til å kjøre slike selvbygde modeller og andre messingmodeller er med og setter en ekstra spiss på FREMO-treffene etter min mening.

Tusen takk!

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 10:39

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


Til slutt en hilsen til de siste som beregner ankomst inn døra i Horten et sted mellom 02.15 og 02.45 i natt.

Jo takk... den beregningen holdt ganske godt den. Tror hodet traff puten rundt 03.00 i natt. De siste hjem var vel Dr. Hansen og nimLars som fikk noen få timer på sofaen her før de hoppet på morgentoget på vestfoldbanen med kurs for hovedstaden.

 

Vi og få henge meg på å takke arrangøren og ikke minst alle kjente og ukjente jeg traff i helgen for et hyggelig og underholdende treff

Eirik

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 18:03

Hei!

Ekstremt pen Skd. 223 og Lgj-vogner!

Er de begge bygget helt fra scratch, eller er de bassert på noen allerede eksisterende modeller?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 18:26
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Ekstremt pen Skd. 223 og Lgj-vogner!

Er de begge bygget helt fra scratch, eller er de bassert på noen allerede eksisterende modeller?

Skd 223  er vell en prototype på en kommende modell



Edited by Wickerman - 04 september 2006 at 18:26
A matter of life and death
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 18:31

FY F.....JEG ER IMPONERT!!!!

Sorry caps, men må bare understreke hvor imponert jeg er.  Dette motiverer meg virkelig til å bygge videre på sakene mine- dette var virkelig flott!

Tut, tut.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 19:12
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Originally posted by halvors halvors wrote:

Sammen med noe av det mest moderne.

Denne unike modellen av Bm93 var forøvrig utlånt av Claes Lislerud som ikke deltok på treffet selv; meget generøst gjort synes jeg.

Å få lov til å kjøre slike selvbygde modeller og andre messingmodeller er med og setter en ekstra spiss på FREMO-treffene etter min mening.

Tusen takk!

 

Gud vet hvor mange pakker som har blitt rotet bort når jeg jobbet, som ble rotet bort av transport selskapet. Jeg hadde ikke turt å sende et 93 sett med posten(eller andre).

Og posten er kjent for ikke ta vare på pakker, selv om de er merket med *forsiktig*



Edited by Wickerman - 04 september 2006 at 19:13
A matter of life and death
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 19:27
Hva mener du Lars?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 21:19

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Hva mener du Lars?

Det er da ganske logisk DC: jobbet Lars ble pakkene borte

Som han selv skriver:

Originally posted by Wickermann Wickermann wrote:

Gud vet hvor mange pakker som har blitt rotet bort når jeg jobbet

Men bortsett fra det har han faktisk et poeng i at transportselskapene "mister" litt for mange pakker og skader ennå flere....

Eirik

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 22:46

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Hva mener du Lars?

Uheldig formulering, men regner at at Eirik innlegg var oppklarende

A matter of life and death
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 22:50
Man kan ha mye moro med ord
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2006 at 22:52
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Ekstremt pen Skd. 223 og Lgj-vogner!

Er de begge bygget helt fra scratch, eller er de bassert på noen allerede eksisterende modeller?

Hei,

Ska 223"n er scratchbygget av en eminent og etterhvert velkjent deltaker her på forumet. Dette er krydder på ett Fremotreff som ihvertfall jeg faller for. Loket er en prototype, så jeg venter spent hva som skjer videre.

Arne

Back to Top
Fred View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fred Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2006 at 09:44

 Så er Sandnes treffet over for denne gang.Jeg vil takke alle som hadde tatt turen bort hit for en hyggelig helg.   Etter en del timer i døråpningen har jeg fått en skikkelig vond hals men det er heldigvis ting som går over. Håper at det kan bli ett treff til herborte en gang,men da er det ikke sikkert at jeg klarer å skaffe like store lokaler.

                         hilsen Fred   (husvert og døråpner )

 

 

fred
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2006 at 10:18

Hva sier du? Skal dere følge opp utviklingen bør det være mye større!

Petter

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2006 at 10:58

Må bare takke for et kjempe bra treff! All honnør til de bak dette.  Det ble litt hektisk for meg på slutten, så jeg forlot nok lokalet litt fort, så jeg får bare si "takk for denne gang" til alle.

 

Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Ekstremt pen Skd. 223 og Lgj-vogner!

Er de begge bygget helt fra scratch, eller er de bassert på noen allerede eksisterende modeller?

Er nok fra scratch begge to ja, i likhet med den doningen som står inne hos KL-avdelignen på Gandal. Forresten så er det en Lps vogn (i bare grunningen). 



Edited by SveinR - 05 september 2006 at 10:59
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2006 at 10:58
Skikkelig trivelig toghelg, nok en gang!

Og stavangergutta skal ha all mulig ros. Debuterer som arrangører og har samtidig mange nye moduler.  Imponerende, blir helt ydmyk.

Og så tror jeg jammen at det meste av fraktgodset kom fram.  Flikka skyttelag venter nok fremdeles på ammunisjonen sin, men tomhylser passerte i alle fall Neslandsvatn!





Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2006 at 21:24

Hei!

Originally posted by aha aha wrote:

Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Ekstremt pen Skd. 223 og Lgj-vogner!

Er de begge bygget helt fra scratch, eller er de bassert på noen allerede eksisterende modeller?

Hei,

Ska 223"n er scratchbygget av en eminent og etterhvert velkjent deltaker her på forumet. Dette er krydder på ett Fremotreff som ihvertfall jeg faller for. Loket er en prototype, så jeg venter spent hva som skjer videre.

Arne

Er det noen tilsvarende planer om å sette Lgj-vognen i produksjon?



Edited by Roger - 05 september 2006 at 21:25
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 00:49
Det er vel ikke helt umulig :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 18:26

Claes Lislerud lånte ikke bare ut Bm93 sin, men også denne fine Bf14 vogna.

Ble et litt dårlig bilde desverre, men en var så opptatt med å holde ruta på Fremotreffet at jeg måtte bare løpe

Claes hadde også sendt med seg sin bilvogn, men denne blir vist i en annen tråd.http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1732&PN=1

På Gandal fant vi også denne arbeishesten, etter lang vente tid har endelig Preiserne på KL-avdelingen fått sitt materiell.

 

Ellers så er skytterne på Flikka Skytterlag forstatt uten ammo, og truer med å benytte seg av vei transport neste gang.

Di2 hadde ikke problemer med å komme gjennom Flikkeidtunnelen, her er et bilde fra Lavollsiden (her er åpningen litt høyere enn på selve Flikkeidsiden)
http://home.lyse.net/aha/photogallery/Fremo%20Sandnes%202006 /DSCN5591.JPG



Edited by SveinR - 06 september 2006 at 19:03
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Fred View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fred Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2006 at 23:22

 ammuvognen stod lenge på Figgjo stasjon og jeg så ingen som hentet den.

           Fred

fred
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 21:05

Dag Cato!!!!!

Da er mine bilder lagt ut.... Ihvertfall noen.. Og eg har endelig fått meg en hjemmeside... hehe. http://orjan.famutne.net/fremo/index.html

Håper de faller noe i smak...

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2006 at 23:51

Mye fine bilder her

Og mye fin inspirasjon

Hilsen Andreas.   
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2006 at 16:21

Her er mitt lille bidrag med bilder:

Sandnes 2006

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.