MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - pl10w, alt for kort "arm"
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

pl10w, alt for kort "arm"

 Post Reply Post Reply
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: pl10w, alt for kort "arm"
    Posted: 29 august 2006 at 13:26
Har skaffet til veie noen peco pl10w sporskiftemotorer. De fungerer fint for mitt bruk, tror jeg, men har oppdaget at "armen" som går fra motoren til sporvekselen er en smule for kort, ikke mye, det er snakk om tre-fire mm, men det er nok til at armen hopper av sporet fra tid til annen. Har sjekket mjwiki og ellers på nettet men ikke funnet noe, jeg mener å ha sett flere slike løsninger tidligere, men akkurat nå klarer jeg ikke grave de frem.

Jeg skal også koble fire motorer i paralell, noe spesielt jeg bør tenke på?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2006 at 17:19

Enten kan du oppsøke forhandleren du kjøpte motorene av, de har trolig liggende forlengelsespinner som passer, eller alternativt er det bare å kjøpe en passende tykk pianotråd og en noe større messinghylse til å tre uten på og så skjøte den originale stangen til passende lengde.

Eirik

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2006 at 19:03
qxl :)

Jeg fikk en tilsvarende ide da jeg var og myste på nettsidene til lokstallen hobby, de ser ut til å ha metallrør som kan skjøtes med.

Får se hva den lokale sjappa kan skilte med.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2006 at 22:27
hobbyshop to the rescue! Har ventet i to uker på at de skal bli ferdig med ferien sin.....
Har kjøpt 2mm messingrør, med indre rom 1,1mm samt 1mm pianotråd. og har loddet sammen en løsning... Fungerer bra ser det ut til.....

Facinerende.... og billig.....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.