MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tyveri av  MJ - forsikring ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tyveri av MJ - forsikring ?

 Post Reply Post Reply
Author
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tyveri av MJ - forsikring ?
    Posted: 14 august 2006 at 13:14

Har vært så uheldig og blitt frastjåelet en del MJ jeg hadde lagret hos min mor. jeg driver å leser på forsikringspapirene nå, men vet at jeg ikke har kvitering på alt da noe er kjøpt brukt bla. Det er jo vanskelig å "bevise" at man eide loket/vogna uten kvitering. Har noen erfaringer rundt denne problemstillingen?

Tut, tut.
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 16:40

Hei

Sitter akkurat med samme problem selv, tror dette kommer til å bli skikkelig nedtur for mitt vedkommende.

Bengt

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 18:59

Forsikring av MJ behøver ikke å være noe problem. Det er heller ikke nødvendig med noen spesiell forsikring dersom hver enkelt modell har en verdi < NOK 20.000. De fleste innboforsikringer dekker dette.

Det finnes kanskje få som har spart alle kvitteringer i mange år og dette forventes heller ikke av forsikringsselskapet. Jeg registerer alle mine kjøp i en database som blir løpende ajourført. En back-up av filen har jeg lagret på jobb så den er sikker om det værste skulle skje. Jeg tok også med en slik kopi til forsikringsselskapet da jeg tegnet forsikring der og spurte om de var interessert i å ta en titt? - De var fornøyd med "regnskapet" og systemet mitt og gjorde en anførsel i kunderegisteret om det. 

I tillegg kan foto være bra og ha!

Dersom du har fått frastjålet en del og er "god kunde" i noen butikker, vil de sikkert kunne bekrefte dette overfor forsikringsselskapet om butikken blir oppgitt som referanse? - (De vil i hvert fall kunne tjene på det i ettertid med kompletteringssalg til deg?)

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2006 at 21:02
Faren min fikk samlingen med toakslede tankvogner forsikret for en helg under Kråkstadmessa i vinter. Dama i Gjensidige klødde seg riktignok i hodet om hvilken type forsikring det skulle bli...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2006 at 17:04

Hei

MJ utstyr er å regne som en del av innboet så forsikring burde egentlig ikke være noe problem. 

Hilsen Andreas 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.