MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mens vi venter på treffet i Sandnes..
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mens vi venter på treffet i Sandnes..

 Post Reply Post Reply
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mens vi venter på treffet i Sandnes..
    Posted: 08 august 2006 at 11:05

..kan man mimre litt om treffet i ARENDAL!!. (Bildene aspirerer ikke til noe svennestykke, og de er heller ikke bearbeidet for lysstyre, stikk, etc - her er det kvanitet fremfor kvalitet.)

Montering...

Reparasjoner før trafikken kan komme i gang.

 

...snart ferdig.

 

Oversiktsbilde. Linje til Grimstad går ut gjennom døren til høyre.

 

..litt trangt gjennom den døren.

 

Noen bilder langs linjen:

di2 ved innkjør Ganddal.

 

Ganddal har et imponerende stillverk, helt forbilderiktig sådan.

 

 

Skd med kornvogn(?) på Bjørnlia. Passerende tog like bak.

 

Innkjør til Bjørnlia.

På en stasjon er det mye å holde rede på. Rutetabeller, grafiske ruter, stillverk, og drikkevarer.

Bjørnlia er en forgreiningsstasjon, og sidelinjen grener inn til stasjonen i forgrunnen. En Köf har en pause ved lokstallen.

Vi tar et bilde til av Skd"en !

To stk 31b.

(Opprinnelig sto det Kongsberg istedet for Arendal innledningsvis. Jeg blir visst mer og mer distré, Halvor. Forhåpentligvis klarer jeg finne frem til Sandnes når den tiden kommer...)



Edited by Lars Gjertsen - 09 august 2006 at 09:08
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2006 at 17:46
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

..kan man mimre litt om treffet i Kongsberg.

He-he.... Arendal.....

Takk for et gjensyn med hyggelige minner, Lars. Vi ses om noen uker i Sandnes

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2006 at 18:12

Mange artige bilder Lars

Har du noen av "det store damploktreffet" som ble arrangert rett før vi pakka ner? Tror aldri jeg har sett så mange forskjellige norske damplok noen gang, men har ikke sett et eneste av de bildene det resulterte  i.....

Nå skal jeg ut til Jon Einar på Ganddal for mer bygging

Helsing

Terje O

  

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2006 at 08:39
 Fy flate disse Fremomodulene er jammen helt konge, blir et gledelig gjennsyn i Sandnes. Eneste aber er at jeg "gruer" meg litt til å ta med min modul nå. Selv om den bare er røsket sammen i en fei, så er det laangt fram til dette nivå som vises her. Får få noen tips i Sandnes av dyktige landskapsbyggere og komme sterkere tilbake.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2006 at 09:14

Ettersom Halvor har gjort meg oppmerksom på at jeg befant meg i ARENDAL da bildene ble tatt (og ikke Kongsberg), får jeg håpe jeg finner frem til Sandnes.. Heldigvis skal jeg sitte på med noen, og ikke kjøre selv.

Dessverre fant jeg ikke noen god "standplass" for fotografering da alle damplokene ble oppstilt på parade, Terje. Men det var ellers flust med fotografer med langt bedre utstyr enn det jeg hadde som tok bilder av den seansen. Oppfordringen sendes til dem!

Jeg "gruer" meg litt til å ta med mine moduler også, Svein - av samme årsak! Men den som intet vover, intet lærer - Jeg håper også på å lære noe nytt i Sandnes.

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2006 at 15:38

Terje.

Tror eg har et par bilder derfra..



Edited by Ørjan - 09 august 2006 at 20:09
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.