Quiz: |
Post Reply |
Author | ||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 august 2006 at 19:23 |
|
Hvor er dette bildet tatt?
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hint: merk dere teltene nær linja på hver side...
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tja. Uten kjørelinje. Grønne di3 lokk. "vill" tipping på Ofotbanen, muligens Nordlandbanen på fraktoppdrag.
Edit: telt...er det ikke landsleir for speiderne i Røros ? Edited by Christian - 05 august 2006 at 14:16 |
||
Tut, tut.
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ooooh, Bravo, trikky den der... Ofotbanen og Nordlandsbanen er helt feil. Lokene er Di 3.632 og 3.623 som passerte gjennom KFUK-KFUMs landsleir på Røros en formiddag for noen dager siden. Jernbanelinja passerte rett gjennom leiren og delte den i to. Jeg bodde like i nærheten av linja så det ble litt tog, og det at Dovrebanen var stengt bidrog jo til en del ekstra trafikk (spesielt en del Di 8 med containervogner). Di3erne ble observert ved en tilfeldighet da jeg hørte toget tute og tuslet ned til linja. Fikk litt hakeslep da jeg så hva som kom...
Her er det litt flere togbilder fra leiren: En Bm.92 kjører gjennom leiren. Bildet ble tatt fra en høyde like i nærheten. Chartret speidertog fra Stvavanger kjører inn i leiren og rygget tilbake for å la et møtende godstog få plass i spor 1. Toget hadde 16 B5 vogner og var visstnok det lengste tilatt i NSB. Det ble trukket av en Di.4 og hadde med 970 speidere fra Rogaland og Agder. Jeg tror foresten toget skal returnere på samme måte i løpet av i dag (lørdag 5.)... Noen kan sikker være klar med kameraet på Oslo S. el.... Dette stemningsbildet av Bm 93 ble tatt ved en undergangsbro vest i leirområdet ved flyplassen. Edited by carlf - 05 august 2006 at 15:11 |
||
Hilsen Carl-Frederic
||
jernbane johnny
Viderekommen Joined: 08 juli 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
koselige bilder mvh leif j olestad |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gøy Sånn skulle det ha vært på de speiderleirene jeg har vært på. Så kunne en sluntre unna leirbålet og heller gått skinnelangs, enn måneskinnstur
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvem har vært så genial at de legger en jernbanelinje rett igjennom en speiderleir? Riktignok er speidere alltid beredt, men man bør vel allikevel tenke litt på sikkerheten til disse stakkars ungene. Hilsen Petter (som gikk til fots fra Øystese til Fitjadalen da han skulle på kretsleir i 1966). PS: Kunne forresten være en ide til MJ-anlegget! Er det noen som har en speiderleir på anlegget? Er preisserne medlem av speideren? Edited by traiNman - 08 august 2006 at 00:40 |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
På Roskilde festivalen går toget igjenom festival campen, med egen holdeplass. PÅ Rosklide er det opp til 90.000 menesker. SÅ en speiderleir på Røros blir liten. |
||
A matter of life and death
|
||
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den store forsjellen er jo at på Roskilde er promillen utrolig mange ganger høyere enn på en speiderleier
|
||
Tut, tut.
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men jernbanen har gjerde, og de har bygget overgang over jernbanen. |
||
|
||
Christian
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skulle jo strengt talt bare mangle når man ser promillen på enkelte der. Må si jeg ble litt overasket over hvor mange som drakk mer enn å høre på musikk når jeg var der, men smak og behag. |
||
Tut, tut.
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Var edru, siden jeg kjørte bil, var en del turer nedom køben. Og drikker ikke på Iron Maiden konserter
Edited by Wickerman - 09 august 2006 at 19:26 |
||
|
||
NiM
Viderekommen Joined: 06 april 2005 Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Man kan vel heller si - tvert i mot ... Unnskyld Lars - men slike beskrivelser trenger vi ikke - selv om de var reelle. mvh NiM Edited by NiM - 09 august 2006 at 18:47 |
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mye man ikke er vant til når man bor hjemme |
||
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jernbanen gjenom leiren på Røros var faktiskt gjerdet inn, men bare med de ståltrådgjerdene som alltid har vært der. Det var litt problem med folk som gikk på linja i starten av leiren, men da de begynte å hinte på storskjermen ("Ikke les mellom linjene, da blir du overkjørt") tok fok hintet...
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |