MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modelljernbane i nord?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modelljernbane i nord?

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Modelljernbane i nord?
    Posted: 11 juli 2006 at 15:01
Jeg og min far skal på rundtur i Nord-Norge og -Sverige og lurer på om noen vet om noen mj-butikker i det området. Vi skal innom Honningsvåg, Tromsø, Narvik (jeg vet om Lokstallen Hobby), Kiruna og Gallivar.

Rettelse: Vi skal kun kjøre gjennom Gallivar, men stoppe i Østersund.


Edited by carlf - 14 juli 2006 at 17:35
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2006 at 15:15

 

Sjekk ut butikkguiden bak i Modell og elektronikk eller Mj bladet, det burde stå der. God tur!

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2006 at 16:41

Lokstallen er bare åpent Lørdager. Det er en butikk nede ved lokstallen/E6 husker jeg ikke feil har de også noe tog, men mest Rc.

Nord for Narvik finner du ikke noe togbutikk.

Ellers så er det 2 butikker i Trondheim som selger mj.

Vet ikke om det er noen butikk i Kiruna, men det er butikk i Umeå og Luleå http://www.modellrallaren.com/lankar/butiker.shtml

A matter of life and death
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2006 at 21:30
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Lokstallen er bare åpent Lørdager. Det er en butikk nede ved lokstallen/E6 husker jeg ikke feil har de også noe tog, men mest Rc.

Nord for Narvik finner du ikke noe togbutikk.

Ellers så er det 2 butikker i Trondheim som selger mj.

Vet ikke om det er noen butikk i Kiruna, men det er butikk i Umeå og Luleå http://www.modellrallaren.com/lankar/butiker.shtml



Ta en telefon til Eivind i Lokstallen Hobby et par dager på forhånd, så åpner han når du er innom Narvik. Modell & Hobby har holdt stengt det siste året pga sykdom. Neste MJ-butikk er Tåg & Hobby i Luleå. men de er til gjengjeld verd et besøk for de som er interessert i svensk MJ, og særlig Malmbanen. (Legger du turen innom Eivind, får du holde i Rocos nye Dm3 i blå utførelse. Snu deg så 180 grader, og du ser 1:1 utgaven...)
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2006 at 15:15

 

Carl, du får passe på å ta masse bilder fra malmbanen som du kan legge ut her på forumet når du kommer hjem

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2006 at 16:26
Får vel det... kanskje litt vanskelig når jeg ikke har digital kamera eller scanner, men jeg får se hva jeg får til!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2006 at 17:37
Rettelse: Vi skal overnatte i Østersund. Er det noget av interesse der?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2006 at 22:14
Innlandsbanen med deres verksted. Står noen damplok og diesel matriell der. Og Type 92 i nabotogene mellom Tronheim og Østersund. Samt EL16/Tåkompaniet på mittlinjen(til og fra Østersund)

Edited by Wickerman - 14 juli 2006 at 22:15
A matter of life and death
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2006 at 08:32
Takk til alle som svarte!

Vi fikk se masse tog, blandt annet IORE i midnatssol! Skal prøve å få til noen bilder på forumet...

Det ble ikke noe mj-butikker på meg før Trondheim, men til gjengjeld fikk jeg kommet meg inn i Nidarosdomen og fikk inspiasjon til kirken min!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.