More greetings from America |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 juli 2006 at 03:56 |
Det er fler enn en Morten som er i USA for tiden. Jeg er på kurs i Monterey, Ca. Har egentlig ikke tenkt så mye på MJ, men i går traff jeg på en kar med Union Pacific (UP) caps og vi kom i snakk med hverandre. Blant annet nevnte jeg at jeg for ikke så lenge siden hadde sett en UP Gas Turbine Electric (http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine-electric_locomotive) i en museums utstilling utenfor Salt Lake City. Jeg ble ganske raskt invitert til søndagens "Open house" hos: Monterey & Salinas Valley RailRoad Søndag ettermiddag ble jeg veldig godt mottatt og ikke lenge etter at jeg ankom, sto jeg med en sofistikert trådløs digitalkontroll (Digitrax) i neven og et langt malmtog med nettopp en Gas Turbine Electric (U61) i front sammen med en ekstra drivstofftank. Siden klubblokalet ligger i godshuset på stasjonen i Salinas, stoppet all trafikk opp en stund da vi hørte lyden av diesellok i det fjerne, og ikke lenge etter tordnet fire gule moderne lok forbi med en kjempelangt tog. Tilbake i lokalet fikk jeg føre flere tog på et flott anlegg med mye trafikk. Her var et langt militærtog trukket av en Big-Boy, raske passasjertog og moderne godstog med like mange diesler som det forbildet som nettopp hadde passert. Alle lok hadde lyddekodere og hele anlegget var datastyrt. Jeg hadde en veldig fin ettermiddag sammen med hyggelige mennesker, og er invitert tilbake til byggekveld på torsdag. Verten min var den eneste som hadde UP som forbilde, og han ble mobbet for det. Edited by Morten Jacobsen - 10 juli 2006 at 03:57 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du funnet restene av Gorre & Daphetid da??? The Wizard of Monterey John Allen bygde jo sitt utrolige anlegg der i sin tid... |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |