MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kjendisers forhold til mj
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kjendisers forhold til mj

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjendisers forhold til mj
    Posted: 21 mai 2006 at 06:37

Hei!

Ogå enkelte kjendiser driver med modelljernbane. Bare sjekk følgende link:

Celebrity Model Railroaders

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 14:39

Jeg har også hørt om kjendiser i Nederland men ennå ikke om Norske.

 

Hilsen,

Laurenz

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 14:47

Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Jeg har også hørt om kjendiser i Nederland men ennå ikke om Norske.

Vel,
med den gjennomslagskraft som TV-mediet har, har vi kanskje en kommende MJ-kjendis her?

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060521/NYHET/10521 0268/1007/NYHET

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 15:00
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:



Vel, med den gjennomslagskraft som TV-mediet har, har vi kanskje en kommende MJ-kjendis her?



Oioioi, den der kan slå begge veier!
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 15:16

Merkelig ikke Bruce Dickinson fra Iron Maiden står på den listen. Han er jo Tog og arme kjøretøy entusiast.

Kult med han Tufte karen. MJ trenger mer pr.

Tut, tut.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 16:12
Grunnen til at Bruce Dickinson ikke står på listen er nok at han, etter det jeg vet, ikke driver med modelljernbane, men trainspotting... Jeg så et intervju med han på Discovery for en tid tilbake. Han har stor interesse for høyhastighetstog, og prøver å reise med det som er av slikt mellom, og sikkert på, turneer...

Så Tufte tok en tur til Drammen også ja... Jeg ble forsøkt rekrutert på messa i Leto-hallen men takket nei siden jeg neppe hadde hatt tid til noe slikt... en det var hyggelig at de fant en annen mj-"nerd" til å spille. Jeg vil tro at dette kan ha en fin effekt på rekrutering til hobbyen (eller få oss alle til å virke som komplette idioter).
Uansett: Lykke til til Thor Andre Eråk!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 17:03
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!


Ogå enkelte kjendiser driver med modelljernbane. Bare sjekk følgende link:


Celebrity Model Railroaders



Det er rart at de glemmer den råeste av dem alle, musikkprodusenten Pete Waterman.

Folk som hørte radio på 80-tallet kan ikke ha unngått flere hits fra mannen, han produserte blant aannet Kylie Minogue.

Han har eier dette firmaet:
Just Like The Real Thing

I tillegg har han en helt vanvittig samling med materiell i 16mm skala.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 20:25

Hei!

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Det er rart at de glemmer den råeste av dem alle, musikkprodusenten Pete Waterman. (...) I tillegg har han en helt vanvittig samling med materiell i 16mm skala.

I den grad det finnes noe måleparameter på det, må det vel sies at han har en helt vanvittig samling med materiell i 1:1 skala også. Det gikk ett program om Pete Watermans ferroviale interesse på Discovery Channel for en liten stund tilbake.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2006 at 20:38
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!


Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Det er rart at de glemmer den råeste av dem alle, musikkprodusenten Pete Waterman. (...) I tillegg har han en helt vanvittig samling med materiell i 16mm skala.


I den grad det finnes noe måleparameter på det, må det vel sies at han har en helt vanvittig samling med materiell i 1:1 skala også. Det gikk ett program om Pete Watermans ferroviale interesse på Discovery Channel for en liten stund tilbake.



Det er flott å se at Kylie Minouge kan brukes til noe fornuftig!
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2008 at 17:26
Originally posted by Christian Christian wrote:

Merkelig ikke Bruce Dickinson fra Iron Maiden står på den listen. Han er jo Tog og arme kjøretøy entusiast.

 
 
Denne har har jeg vist ikke fått med meg. Men så er jeg ikke så ofte på disse mj forumene. Bruce gikk ut med beste karakter i Historie ved unviersitet i Lonon. Når han er på turne, leser han mye krigshistorie noe som gjenspieiler seg i tekstene han skriver.
 
I 1990 gjode de 4 ukers turne i England kaldt intercity express tour, oppkalt eller intercity 125(hst 43) Fine tog, har selv reist med de.
 
Når maiden ikke er på turne jobber han som kaptein på Boeing 757-23a og flyr for Astreus i England. Maiden skal bruke et av flyene neste år(til å fly utstyr til asia og amerika) og dette har blitt lakkert om  http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=8&p2_articleid=734
 
Neste sommer(2008) gjør maiden den største konsertenturnen i Norden som er gjort. 8 konserter med tilsammen 225.000 fans og de fleste ble utsolgt på under 2t. På 8 konserter i Europa flyr Brcue Dickinson 757"en lastet med maidenfans. skal selv på 2 flyturer med Bruce. På de øverige blir det båt og togWink
Vill tro at mine Canon kamera får kjørt segWink
 
Quote
 
Kult med han Tufte karen. MJ trenger mer pr. 7

Spilte fotball med han på Krøderen som en del av underholdningen der, siden jeg er aktiv på Krøderbanen gjennom Norsk jernbane klubb. En hyggelig fyr.


Edited by Wickerman - 10 januar 2008 at 17:30
A matter of life and death
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2008 at 20:00
Siden vi er inne på Bruce fra Maiden, kan det vel også nevnes at han er/var drit go i fekting. Han var til og med på det engelske landslaget........husker at jeg så han fekte i EM eller VM (husker ikke) på Eurosport en eller annen gang på tidlig 90 tallet...........
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2008 at 20:01
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Siden vi er inne på Bruce fra Maiden, kan det vel også nevnes at han er/var drit go i fekting.


Allsidig kar det der
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.