MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt ansikt på forumet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt ansikt på forumet

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nytt ansikt på forumet
    Posted: 07 mai 2006 at 22:57

 

Hei alle sammen!

har fulgt med på mange av deres interessante innlegg på forumet i en tid, og tenkte at det kanskje var på tide at også jeg ble med på diskusjonene her på forumet.

Jeg er 16 år, bor i Drøbak. Går første år på allmenfag ved Frogn videregående skole. Har jobb på det lokale Hagesenteret og pengene som tjenes der går vel med få unntak til mj-hobbyen. Trives veldig godt med mj-hobbyen og konsentrerer meg hovedsaklig om norsk materiel i perioden fra 1992 frem til 1996 og dannelsen av NSB Gods, i skala H0. Favoritt lok? tjaa ganske sikker på at det er et NSB El 16 i nydesign med et par titalls stykkegodsvogner etter seg (riktig nok er ikke det loket i min samling men stykkegodsvognene fra Roco er riktig nok på plass) Får heller satse på å skaffe meg en modell eller to av lokomotivet når det kommer på markedet i begynnelsen av Februar neste år (hvis det ikke blir utsatt igjen da). Skinnesystem? har vel egentlig ikke noen favoritt, både likestrøm og vekselstrøm systemene har begge sine fordeler og ulemper. Men det ble nå slik at jeg valgte vekselstrøm hovedsaklig av den grunn at faren min, som også driver med mj kan tilby meg mengder med skinner til lån (kanskje også til anlegg når den tiden kommer). Det er også det at det blir temmelig håpløst om man skal benytte to forskjellige skinnesystemer innen for husets fire vegger . Anlegg? ja har jo mine planer..... Av hensyn til plass og senere flytting blir det nok et anlegg basert på moduller som kan utvides etter hvert. Anleggets forbilde blir nok det norske jernbanenett i samme periode som jeg har valgt å konsentrere meg om.

Som ekstra krydder trives jeg veldig godt med å bygge om AWM og Herpas modellastebiler i H0 slik at de blir så nært forbilde så mulig. Internett tråles etter bilder av forbilde slik at modellen blir så nøyaktig så mulig. Hvis det er noen av leserne som skulle ha samme interessen for ombyggingen av modeller av beistene som traffikerer våre veier så ta for all del kontakt her på forumet så vi kan utveksle råd og meninger.

Uten om mj-hobbyen trives jeg veldig godt med å holde meg i aktivitet i form av kajakkpadling, tennis og langrenn om vinteren.

Får håpe jeg blir bedre kjent med alle sammen etter hvert!

  Med Hilsen Andreas

 



Edited by Andreas - 10 mai 2006 at 21:26
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2006 at 23:39
Hei og velkommen til forumet Andreas!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 07:48

Hei Andreas !

Velkommen skal du være !  Godt å se at ungdommen også interesserer seg for mj. Jeg også kjører norsk, og El16 er også en av mine favoritter

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 15:33

Hei Andreas

Før jeg så PS"en om en mild grad av dysleksi, slo det meg at dette var en moden 16 åring som skriver meget godt norsk.  Ikke bare har du god fortellerevne, men rettskrivning og språk er nesten perfekt.

Du har ingenting å skamme deg over.  Velkommen til forumet.

Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 15:42
Fint å se jeg ikke er alene. Er 17 år sjæl... Tviler på at det er så mange på vår alder i hobbyen. Når man skal prøve å bli kjent med noen er det liksom ikke så lett å svare på spørsmålet "Spiller du WoW? (World of Warcraft, tidenes nettbasserte nerdespill...)" med "Nei, jeg kjører tog!" (Det er bare noe som skurrer...).
Hm ,du går på Frogn... Ski vgs. da? Frogn er jo ikke åpnet enda... Jeg går på Ski serru!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 16:07
Originally posted by carlf carlf wrote:

Fint å se jeg ikke er alene. Er 17 år sjæl... Tviler på at det er så mange på vår alder i hobbyen. Når man skal prøve å bli kjent med noen er det liksom ikke så lett å svare på spørsmålet "Spiller du WoW? (World of Warcraft, tidenes nettbasserte nerdespill...)" med "Nei, jeg kjører tog!" (Det er bare noe som skurrer...).
Hm ,du går på Frogn... Ski vgs. da? Frogn er jo ikke åpnet enda... Jeg går på Ski serru!
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 16:12

[QUOTE=carlf]Fint å se jeg ikke er alene. Er 17 år sjæl... Tviler på at det er så mange på vår alder i hobbyen. Når man skal prøve å bli kjent med noen er det liksom ikke så lett å svare på spørsmålet "Spiller du WoW? (World of Warcraft, tidenes nettbasserte nerdespill...)" med "Nei, jeg kjører tog!" (Det er bare noe som skurrer...).
Hm ,du går på Frogn... Ski vgs. da? Frogn er jo ikke åpnet enda... Jeg går på Ski serru![/QUOTE

Ja sant det, går på frogn videregående i Ski, den klassen som kalles for Frogn 1aa skal over til frogn når den nye skolen åpnes..... Hvilken klasse er det du går i på Ski ?

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 16:25

 

Takk for en hyggelig velkommst folkens!

Også veldig hyggelig å høre at flere på min egen alder bruker fritiden sin til noe så postivt som mj.

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 16:36
Velkommen. Hyggelig å se at flere i min aldersgruppe (er 19)driver med dette .
Tut, tut.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2006 at 21:58
Er nok flere unge en det du tror her på forumet. Nå er jeg litt eldre enn dere da og trudde lenge at det var bare gamle gubber. Men etter en stund på forumene så har en jo funnet ut at dette faktisk ikke stemmer
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.